۰

معرفی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال

بازدید 1068

گوگل امروز در نیویورک روی صحنه رفت تا از جدیدترین پرچمداران سری پیکسل رونمایی کند؛ پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال که اولین گوشی ها با حسگر رادار هستند.

پیکسل ۴ از نمایشگر ۵٫۷ اینچی بهره می برد و مدل ایکس ال به نمایشگر ۶٫۳ اینچی مجهز شده. رزولوشن نمایشگر هم اندکی متفاوت است؛ ۱۰۸۰p در مدل کوچکتر و ۱۴۴۰p در پیکسل ۴ ایکس ال. هر دو نمایشگر نرخ رفرش ۹۰ هرتزی دارند. البته در بیشتر شرایط تصویر به طور خودکار با نرخ ۶۰ هرتز نمایش داده می شود تا دوام باتری بهبود یابد. به لطف قابلیت «Ambient EQ» هم دمای رنگ نمایشگر با توجه به نور محیط تنظیم می شود.

پیکسل برای پرچمدارن خود کم نگذاشته و هر دو مدل را به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز کرده. در کنار این چیپست قدرتمند ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده است.

دوربین پیکسل ها همیشه یکی از بخش هایی بوده که گوگل تأکید زیادی روی آن دارد. همان گوگلی که به نظر می رسید عقیده چندانی به فواید دوربین های اصلی چندگانه ندارد حالا دوربین اصلی تله فوتو را به پرچمداران خود آورده است. دوربین تله فوتو، زوم ۲ برابری به همراه فوکوس هیبریدی دیجیتال و اپتیکال را ارائه می کند. علاوه بر این ها گوگل قابلیت های نرم افزاری از جمله «نایت شات» و بهبودهای HDR را برای ثبت عکس های بهتر در نظر گرفته است.

یکی از قابلیت های جدید سری پیکسل ۴ ضبط کننده جدید است که به طور خودکار و با سرعت بالا هر آنچه می گویید را به متن تبدیل می کند. مهمترین ویژگی این قابلیت این است که به کمک سیستم تشخیص گفتار گوگل، تمامی فرایند تبدیل به متن را به صورت آفلاین انجام می دهد.

یکی از قابلیت های جالب سری پیکسل ۴ حسگر رادار است. گوگل می گوید پرچمداران جدیدش اولین گوشی هایی هستند که به این سنسور مجهز شده اند. به کمک رادار، گوشی حرکات دست کاربر را درک می کند و می توان با حرکت دست موزیک را عوض کرد یا زنگ کوشی را قطع کرد. البته این قابلیت که «Motion Sense» نام دارد چندان هم جدید نیست و سال ها قبل در سامسونگ گلکسی اس ۴ هم شاهد آنها بودیم. با این حال انتظار می رود در پیکسل ها به لطف حسگر ویژه شاهد کارکرد کم نقص تر باشیم. به گفته گوگل پردازش های مربوط به موشن سِنس در دستگاه و بی نیاز از پردازش ابری انجام می شود و در صورت تمایل می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

گوگل همچنین پیکسل های جدید را به قابلیت قفل گشایی از طریق چهره مجهز کرده تا پاسخی به سیستم پیشرفته Face ID اپل دهد. پیکسل ۴ از باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی و مدل ایکس ال از باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

پیکسل ۴ و مدل ایکس ال در رنگ های سفید، مشکی و یک مدل خاص نارنجی از دوم آبان ماه به دست خریداران می رسد و البته پیش فروش از امروز آغاز شده است. قیمت مدل های مختلف این گوشی ها به ترتیب زیر است:

  • پیکسل ۴ مدل ۶۴ گیگابایتی، ۷۹۹ دلار
  • پیکسل ۴ مدل ۱۲۸ گیگابایتی، ۸۹۹ دلار
  • پیکسل ۴ ایکس ال مدل ۶۴ گیگابایتی، ۸۹۹ دلار
  • پیکسل ۴ ایکس ال مدل ۱۲۸ گیگابایتی، ۹۹۹ دلار
برچسب ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.