۰

معرفی لپ تاپ اینتل Twin River با دو صفحه نمایش و بدنه پارچه ای

بازدید 1125

گویا لپ تاپ هایی با دو صفحه نمایش ترند بعدی دنیای لپ تاپ ها خواهند بود. بعد از اینکه لنوو و ایسوس ایده هایشان برای لپ تاپ هایی با دو صفحه نمایش یا حتی نمایشگر تاشو را علنی کردند، اینتل هم در نمایشگاه کامپیوتکس از یککانسپت برای لپ تاپ های گیمینگ و یکی دیگر برای لپ تاپ های روزمره رونمایی کرده که دومی عمدتا از پارچه ساخته شده. علاوه بر این هر دو لپ تاپ اینتل به بیش از یک صفحه نمایش مجهز شده اند.

لپ تاپ اینتل Twin River نام گرفته و از این جهت با اهمیت است که پیش از معرفی نمونه های بسیاری از آن ساخته شده؛ این کار به دو دلیل اصلی انجام گرفت: اول اینکه اتصال دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی با استفاده از ترکیب پلی استر، پلی آمید و پارچه لیکرا کار بسیار سختی بوده و دوما جای دادن این مقدار قدرت پردازشی در چنین ابعادی چالش برانگیز بوده است.

اینتل قادر شده یک پردازنده چهار هسته ای سری U با توان ۱۵ وات را در بدنه بدون فن این لپ تاپ جا دهد و گرمای تولیدی اش را نیز مدیریت کند. به گفته مهندسان غول چیپست سازی این کار با تعبیه لوله های دفع حرارت فوق نازک و طراحی مادر بورد اختصاصی میسر شده. در طراحی این مادربورد CPU به جای افقی یا عمودی بودن، به شکل قطری قرار داده شده در نتیجه به مدارهایی که وظیفه تغذیه کردنش را بر عهده دارند نزدیک تر است.

اینتل به دلیل ترس از مهندسی معکوس طراحی مادربوردش تصویر یا اطلاعات بیشتری از آن منتشر نمی کند و تنها به نمایش نمونه متریال و بافت هایی که برای نمونه های آزمایشی استفاده کرده بود اکتفا کرده.

این اولین باری نیست که شاهد استفاده از پارچه در یک لپ تاپ هستیم، کما اینکه پیش از این مایکروسافت هم در لپ تاپ های سرفس از آن استفاده کرده بود. اما باز شدن راه متریال های متنوع مثل پارچه و چرم و چوب و زیباتر شدن این دستگاه ها اتفاق خوشایندیست. علاوه بر این با توجه به ظهور لپ تاپ های تاشو پارچه های کشسان می توانند گزینه بسیار خوبی برای پوشش آن ها باشند.

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.