۰

سونی بخش تولید حسگر تصویر توشیبا را به قیمت ۱۵۵ میلیون دلار خریداری کرد

بازدید 1471

سونی و توشیبا به صورت رسمی اعلام کردند معامله ای که ماه ها در حال بررسی بود، نهایتا به سرانجام رسیده است. این معامله پیرامون کارخانه تولید حسگرهای تصویر توشیبا به مساحت ۴۸٫۸۰۰ متر مربع در شهر Oita ژاپن بوده که با انجام شدن مراحل نهایی این معامله به سونی تعلق خواهد گرفت و در ضمن این جا به جایی تعداد ۱۱۰۰ کارمند هم از شرکت توشیبا به سونی اضافه خواهند شد. این معامله به مبلغ ۱۹ میلیارد ین ژاپن که معادل ۱۵۵ دلار است، صورت خواهد گرفت.

sony-710x434

این کارخانه در درجه اول برای تولید ویفر های ۳۰۰mm  لازم برای ساخت حسگرهای تصویر استفاده خواهد شد که البته توشیبا از آن برای ساخت دیگر چیپست ها هم استفاده می کرده است. این معامله در مرحله نوشتن “تفاهم نامه” است و انتظار می رود تا ۳۱ مارس ۲۰۱۶ نهایی شود و به مصوبات قانونی برسد.

در حالی که سونی در بخش موبایلش روزهایی خوبی از نظر درآمد و سود ندارد اما در بخش حسگرهای تصویر برای دوربین های موبایل خواستار زیادی دارد. حسگرهای تصویر سونی در تولیدات شرکت های زیادی استفاده می شود، از اپل و سامسونگ تا تولید کننده های خردو کلان دیگر. اما یک خبر دیگر که شاید برای شما جالب باشد این است که به نظر می رسد توشیبا، فوجیتسو و وایو (VAIO) که بخش لپتاپ های سونی بود، احتمالا بهم بپیوندند.

به نظر می رسد سونی یک گام صحیح در جهت تقویت نقطه قوت خود برداشته است. نظر شما درباره این حرکت سونی چیست؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.