۰

مشخصات آیفون ۸

بازدید 1445

همگی می‌دانیم که امروز زمان معرفی بزرگ کمپانی اپل می‌باشد. این کمپانی امشب در همین لحظه، از سه گوشی جدید خود با نام‎‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X رونمایی به عمل آورد و خیلی از طرفداران این کمپانی تاکنون منتظر معرفی رسمی این گوشی‌ها بودند.

 

 

آیفون ۸، در سال جاری یکی از پرحاشیه‌ترین گوشی‌های سال بوده که بیشتر حواشی آن بر سر وجود سنسور اثر انگشت این گوشی است. در بسیاری از خبرها و شایعاتی که تاکنون از این گوشی انتشار یافته بود، گفته شده که این کمپانی از قابلیت Face ID به جای سنسور اثر انگشت استفاده کرده است ولی تاکنون هیچ‌کدام از این اخبار توسط خود اپل تایید نشده بود. حتی در این اواخر، تصاویر و اسلایدهایی مبنی بر محل قرارگیری این سنسور توسط برخی از اینسایدرهای اپل منتشر شده است که تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها توسط یک منبع رسمی تایید نشده، به همین دلیل نیز این گوشی به عنوان پرحاشیه‌ترین گوشی سال معرفی گردیده است.

تاکنون همه‌ی طرفداران اپل منتظر آن بودند که این گوشی به طور رسمی معرفی شده و به تمامی شک و شبه‌‌هایی که در ذهنشان ایجاد شده است، پایان دهند. اگر به گذشته‌ی کمپانی اپل نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که یک سیر صعودی را تاکنون طی کرده است و قطعا دلیل این حرکت و پیشرفت، نوآوری در تولید دستگاه‌های هوشمند خود بوده است. اپل در تولید گوشی‌های آیفون، به معنای واقعی خاص بودن طراحی خود را به رخ تمامی برندها و کمپانی‌های معروف کشیده است، به طوری که بسیاری از این کمپانی‌ها هنوز هم در نوع طراحی و ایده‌ی خلاقانه، به اپل نرسیده‌اند و هنوز هم در این مورد، گوشی‌های آیفون برتری دارند.

تا آنجایی که از خبرها می‌دانیم، سیستم عامل iOS، براساس آمار منتشر شده، ۳۲ درصد از کل کاربران گوشی‌های هوشمند را به تنهایی از طریق گوشی‌های آیفون به خود جذب کرده است و تاکنون نیز بازخورد خوبی را دریافت نموده است.

اکنون توجه شما را به مشخصات کلی این گوشی هوشمند جلب می‌کنیم:

ابعاد ۷٫۵ * ۷۱ * ۱۴۳٫۵ میلی‌متری

صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی، از نوع لمسی خازنی با فناوری Super AMOLED و رزولوشن ۲۸۰۰ * ۱۲۴۲

محافظ صفحه نمایش تقویت شده با یون و پوشش آلومینیومی

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و امکان ردیابی چهره

پردازنده‌ی A11 با چهار هسته‌ی جداگانه

دارای سیستم عامل iOS 11

حافظه‌ی داخلی ۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی و ۳ گیگابایت رم

پورت USB 2.0

دارای گواهینامه‌ی IP68، ضد آب تا عمق ۱٫۵ متری و ضد گرد و غبار

باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض

در رنگ‌های مشکی مات، مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد

این گوشی هوشمند پس از مدت‌ها تلاش کمپانی اپل برای ساخت آن، بلاخره معرفی شد. صفحه نمایش این گوشی، همانطور که در مشخصات کلی آن بیان کردیم، از پنل Super AMOLED بهره می‌برد که توسط کمپانی سامسونگ در اختیار اپل قرار داده شده است و براساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، هر پنل صفحه نمایش حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ دلار برای اپل هزینه برداشته است. اکنون این صفحه نمایش گران قیمت دارای ویژگی‌هایی نظیر قابلیت لمس سه‌بعدی و بزرگنمایی فوق العاده و گستردگی رنگ در تمامی بخش‌های صفحه نمایش می‌باشد.

با دوربین اصلی این گوشی هوشمند می‌توان ویدیوهایی با کیفیت‌های ۲۱۶۰ پیکسل در ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۲۰ فریم برثانیه و ۷۲۰ پیکسل با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری کرد. دوربین سلفی این گوشی نیز در فیلم‌برداری دارای کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم برثانیه و کیفیت ۷۲۰ پیکسل با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه می‌باشد. دوربین‌های این گوشی دارای قابلیت واقعیت افزوده می‌باشند.

از جمله ویژگی‌های دیگر دوربین این گوشی، امکان فیلمبرداری ۴K بوده که در سری‎‌های قبل وجود نداشت.

باتری قدرتمند این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم بهره می‌برد که می‌توان گوشی را بدون اینکه به کابل شارژر متصل کنید، درحال استفاده نیز آن را شارژ نمایید.

اگر کمی بخواهیم درمورد سنسورهای موجود در این گوشی صحبت کنیم، باید به سنسور اثر انگشت (احتمالی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب نما و فشارسنج اشاره نماییم.

این گوشی همانند آیفون ۷ نیز در برابر گرد و غبار مقاوم بوده و تا عمق ۱٫۵ متری ضدآب می‌باشد و دارای گواهینامه‌ی IP68 بین‌المللی است.

به عنوان جمع‌بندی اگر بخواهیم در مورد قیمت این گوشی نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم، باید بگوییم که چون در سه حافظه‌ی مختلف، همانند گذشته، عرضه می‌شود، قیمت پایه‌ی این گوشی ۹۹۹ دلار اعلام شده و دلیل بالا بودن قیمت این گوشی پرطرفدار، صفحه نمایش Super AMOLED آن می‌باشد که توسط کمپانی سامسونگ تامین می‌شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.