۰

توضیح تلگرام درباره انسداد برخی کانال‌ها

بازدید 999

مشاهدات حاکیست از دیشب تلگرام انسداد برخی کانال های تلگرامی را آغاز کرده است. اکثر این کانال های بیش از ۱۰۰ هزار کاربر دارند.از دقایقی پیش نیز اعضای کانال ها و سوپرگروه ها برای کاربران و مدیران قابل مشاهده نیست.گفته می شود این اقدام در جهت مقابله با کاربرهای فیک صورت گرفته است.

telegram

البته از مدتی قبل  دسترسی به برخی کانال هایی غیر اخلاقی و مستهجن در شبکه تلگرام برای کاربران ایرانی با پیغامی مبنی بر اینکه «این کانال با توجه به برخی محدودیتهای محلی در کشور شما در دسترس نیست»، همراه بود که این موضوع باعث شد اخباری مبنی بر پذیرفتن درخواست ایران از سوی تلگرام منتشر شود.

پاول دوروف، مدیر عامل سیستم پیام‌رسانی تلگرام نیز در پاسخ به سوال یکی از کاربران در مورد پیغامی که در دسترسی به برخی کانالهای این شبکه اجتماعی برای کاربران ایرانی دیده می شود، در حساب توییتر این کاربر اعلام کرد: «کانال های مستهجن در ایران و خارج از ایران بلاک شده و اگر هم اپلیکیشن‌هایی هست که به گسترش محتوای غیراخلافی دامن می زنند، می توانند به صورت شخصی از فروشگاههای اپلیکیشن (اپ مارکت‌ها) حذف شوند.»

این در حالی است که همچنان بسیاری از کانالهای غیراخلاقی این شبکه موبایلی برای کاربران ایرانی باز است و هیچگونه محدودیتی برای آن درنظر گرفته نشده است.

پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ارسال چندین نامه از مسئولان تلگرام خواسته بود که دسترسی به کانال های غیراخلاقی و مستهجن را برای کاربران ایرانی مسدود کند.اوایل این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات اعلام کرد: درصورتی که کانالهای مستهجن تلگرام مسدود نشود دولت نیز موافق فیلتر این شبکه اجتماعی خواهد بود.

واعظی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص شیوه نظارت این وزارتخانه بر تبلیغات تجاری و بازرگانی غیرمتعارف و عملکرد خارج از عرف و شرع برخی کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: در این خصوص با مسئولان شرکت تلگرام در روسیه نامه نگاری کرده‌ایم و آنها اعلام کرده اند هر کانالی که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می کنند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون نیز چندین فهرست از کانال های نامناسب که فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته و از سوی وزارتخانه به شرکت تلگرام ارسال شده،‌ مسدود شده اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.