۰

اینترنت ثابت به‌زودی ۷ تا ۳۴ درصد گران می‌شود

بازدید 750

افزایش تعرفه اینترنت همان‌طور که برای اینترنت همراه اعمال شده بود، به‌زودی برای اینترنت ثابت هم اتفاق خواهد افتاد.گران شدن تعرفه اینترنت و افزایش قیمت بسته‌های اینترنت فقط مختص اینترنت همراه نبوده و از ابتدا قرار بر این بود که اینترنت ثابت هم افزایش تعرفه را تجربه کند. امروز یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت جدولی از تعرفه جدید اینترنت ثابت را منتشر کرد.

از هفتم دی ماه که خبر افزایش تعرفه اینترنت منتشر شد تا امروز فقط قیمت بسته‎‌های اینترنت همراه توسط اپراتورها (به جز رایتل) بالا رفت اما امروز با انتشار جدول جزئیات افزایش تعرفه اینترنت توسط شرکت آسیاتک مشخص شد که تعرفه اینترنت ثابت هم ۷ تا ۳۴ درصد گران می‌شود.

بر اساس اعداد و ارقام این جدول، بسته‌های اینترنت ثابت با پهنای باند و سرعت‌های مختلف، از ۲ مگابیت بر ثانیه تا ۵۰ مگابیت‌برثانیه بین ۷ تا ۳۴ درصد گران خواهد شد.

میزان تغییرات تعرفه بسته‌های اینترنت با پهنای باند و سرعت‌های مختلف بین ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶۸ هزار تومان است. بیشترین میزان این افزایش در نرخ بیت دانلود ۲۰ مگابیت‌برثانیه است که از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۶۸ هزار تومان خواهد رسید.البته بررسی‌های نشان می‌دهد که این افزایش قیمت هنوز روی بسته‌های اینترنت ثابت اعمال نشده است اما با توجه به انتشار این جدول، به نظر می‌رسد به‌زودی این بسته‌ها گران می‌شوند.

با توجه به اینکه از ابتدا تصمیم برای افزایش قیمت اینترنت هم در خصوص اینترنت سیار گرفته شده بود و هم اینترنت ثابت، بنابراین دور از انتظار نبود که به‌زودی بسته‌های اینترنت ثابت هم گران شود.

به دنبال انتشار نامه آسیاتک درباره جزئیات افزایش تعرفه اینترنت ثابت، امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با انتشار یک پست در پلتفرم ویراستی به همین موضوع اشاره کرده و توضیح داد که خبر افزایش قیمت اینترنت ثابت در روزهای قبل اعلام شده است و خبر جدیدی نیست.

او همچنین اشاره کرده است که «افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت شامل اینترنت ثابت و همراه بوده و البته مشمول ترافیک داخلی نیست.»

پیش از این هم وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که افزایش تعرفه‌های اینترنت فقط در خصوص ترافیک بین‌المللی اعمال شده و تعرفه ترافیک داخلی به همان قیمت قبل است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.