۰

با گوگل به صرف اعداد و ارقام

بازدید 1345

کاور-710x434

بیراه نیست اگر بگوییم شرکت گوگل پس از اپل و مایکروسافت،رتبه سوم با ارزشترین برند دنیا را در کارنامه خود دارد.(به نقل از forbes این شرکت،ارزشی برابر با ۶۵٫۶ میلیارد دلار دارد).این شرکت ساکن مانتین ویو در سال ۱۹۹۸ توسط لری پیچ و سرگئی برین تاسیس شد و جالب است بدانید که این شرکت حاصل پروژه ای دانشگاهی است و هم اکنون نام های بزرگی مانند یوتیوب،اندروید و دابل کلیک را تحت تملک خود دارد. حتما بررسی تاریخچه شرکت گوگل برای دوستداران تکنولوژی و اهالی کسب و کار هم می تواند لذت بخش باشد و هم آموزنده. حال با ما باشید،تا با زبان اعداد،ارقام و آمار نگاهی داشته باشیم به عظمت سومین برند باارزش دنیا.

تصویر-یک

از همان ابتدا و برخورد با نام گوگل می توانیم وجود اعداد و ارقام را در پوست و گوشت این شرکت حس کنیم.نام گوگل برگرفته از کلمه گوگول به معنای((یک عدد یک با صد صفر جلوی آن))است.جالب است اگر بدانید لری و سرگئی با انتخاب این نام هدف و انگیزه خود را ازتاسیس این استارتاپ مشخص کرده بوند:

اجرایی کردن ماموریتی مبنی بر سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب

 

تصویر-دو

سومین شرکت بزرگ جهان قطع به یقین باید دارای تعداد زیادی کارمند یا به اصطلاح نون در بیار باشد.مطمئنن تعداد ۵۷۱۴۸ کارمند(سال ۲۰۱۵) تعداد کمی نیست.اگر این تعداد برای شما عدد بسیار بزرگی است،پس با ما باشید تا نگاهی بیاندازیم به یک سری آمار و ارقام شرکت های دیگر تکنولوژی،تا شاید نظرتان عوض شد!برای شروع بهتر است نگاهی داشته باشیم به شرکت سامسونگ(الکترونیک)که در سال ۲۰۱۳ میلادی تعداد ۴۰۵۰۶ نفر را فقط به عنوان مهندس نرم افزار استخدام کرده است و این در حالی است که شرکت گوگل به طور کلی در این سال ،تعداد ۴۸۰۰۰ کارمند را استخدام کرده است.خالی از لطف نیست که اشاره کنیم در همین سال(۲۰۱۳ م)اپل حدود ۸۰۰۰۰ کارمند،مایکروسافت ۹۹۰۰۰ کارمند و سونی ۱۰۵۰۰۰ کارمند را در اخیار خود داشتند.

تصویر-سه

شرکت گوگل در سراسر جهان چیزی در حدود یک میلیون سرور دارد.این در حالی است که شرکت فیسبوک در حدود ۳۰۰۰۰ سرور و اینتل حدود ۱۰۰۰۰۰ سرور و شرکت مخابراتیAT&T  حدود ۲۱۰۰۰ سرور هستند.بد نیست اشاره کنیم که موتور جستجوی گوگل روزانه میزبان بیش از یک میلیارد جستجو از سراسر جهان است.

تصویر-چهار

عدد ۲۴،مربوط میشود به میزان داده های پردازش شده ی گوگل که توسط کاربران تولید شده و حجم ۲۴ پتابایت را به خود اختصاص داده است.جا دارد به این مورد اشاره کنیم که هر پتابایت ۱۰۲۴ ترابایت و هر ترابایت ۱۰۲۴ گیگابایت است(!!!).زیاد است مگر نه؟

تصویر-پنج

حتما با ((الکسا اینترنت))آشنایی دارید.(اگر آشنایی ندارید،باید گفت الکسا که از زیر مجموعه های آمازون به شمار میرود،با توجه به المان های متفاوت نظیر تعداد نمایش و نتایج جستجو،سایت ها را رتبه بندی می کند و از این جهت از احمیت بالایی برخوردار است.)حال جالب است بدانید که گوگل در رتبه بندی الکسا توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که facebook.com رتبه دوم و youtube.com رتبه سوم را برای خود کرده اند.

تصویر-شش

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که غالب درآمد گوگل از کجا به دست می آید و چگونه؟در پاسخ به ان پرسش باید به شما بگوییم که ۹۵ درصد درآمد گوگل به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به بخش تبلیغات است که انصافا رقم بالایی را شامل میشود.

تصویر-هفت

این مورد شاید زیاد دقیق نباشد،زیرا بازار بورس است دیگر(خودتان آن را میشناسید ،آرام و قرار ندارد) اما شمایی کلی از ارزش سهام گوگل را به ما نشان می دهد.ارزش هر یک از سهام های گوگل به طور میانگین در روز های اخیر ۷۰۰ دلار بوده است،و این در حالی است که این ارزش ،در سال ۱۳۹۲،به بیش از ۱۰۰۰ دلار رسیده بود.

تصویر-هشت

حتما این مورد برایتان جالب است(شاید هم اعصاب خوردکن)که بدانید گوگل از شما تقریبا ۷ دلار درآمد به دست می آورد و این یعنی استفاده ابزاری؟

این کسب درآمد به این شکل است که گوگل بابت هر جستوجو ۱۲ سنت و از بابت کلیک بر روی هر آگهی تبلیغاتی ۶۲ سنت سود می کند. در زمانی که داشتم این مقاله را مینوشتم،یک مورد ذهن من را به خود مشغول کرده بود و آن این بودکه ارزش کلی دارایی های گوگل برابر ۱۳۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است،چیزی در حدود ۴ برابر پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا(البته به گفته مسئولین بانک مرکزی) و درک این عظمت کمی دشوار است ولی باید به این مورد هم توجه کرد که شرکتی با بزرگی نام گوگل در بعضی نقاط مانند تعداد کارمند عدد جالبی را به خود اختصاص نداده است. نظر شما درباره این توسعه دهنده اندروید چیست؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.