۰

ایجاد واحد سایبری پنتاگون برای ایران

بازدید 1145

در بحبوحه اتهام‌زنی‌ها و ابراز نگرانی‌های مقامات آمریکایی درباره توان سایبری ایران، رسانه‌های غربی خبر دادند که وزیر دفاع ایالات متحده در حال بررسی احتمال ایجاد واحد فرماندهی رزمی سایبری در پنتاگون است.

AAEAAQAAAAAAAAZIAAAAJGRmYTFmNjFhLTcxNGItNGZlNS1iMGNjLTE5MzcxYzZkZTk4MA

در حالی که در آمریکا بحث‌ها درباره موضوع فضای سایبری فراگیر شده و مقامات واشنگتن بارها در این باره ادعاهایی به ایران، چین و برخی دیگر از کشورها نسبت می‌دهند، حالا خبرها از احتمال ایجاد واحد فرماندهی رزمی سایبری در پنتاگون حکایت دارد.
در حالی که از یک سو اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکایی درباره اقدامات ایران در فضای سایبری  و از سوی دیگر ابراز نگرانی‌های آنها درباره افزایش توانمندی سایبری ایران ادامه دارد، خبرها حاکی از تلاش واشنگتن برای ایجاد یک واحد فرماندهی رزمی سایبری است.
دریادار «مایکل راجرز» که مسئولیت فرماندهی سایبری ارتش آمریکا را برعهده دارد در جلسه استماع سنا گفته بود که ایران در تلاش برای افزایش قابلیت‌های سایبری خود است و توان سایبیر ان رو به افزایش است( جزئیات بیشتر).
حالا پایگاه آمریکایی «دیفنس وان» که به طور خاص اخبار حوزه دفاعی و نظامی را پوشش می‌دهد، گزارش داده که شاید وزیر دفاع این کشور فرماندهی سایبری آمریکا را به یک فرماندهی رزمی و نظامی کامل و مستقل ارتقا دهد.
در این گزارش آمده است: «اشتون کارتر وزیر دفاع در حال بررسی موضوع تبدیل فرماندهی سایبری آمریکا به یک فرماندهی رزمی کامل است که این موضوع در صورت تحقق، سبب می‌شود که جنگجویان سایبری که امروزه فقط از شبکه‌های نظامی دفاع می‌کنند، به حملات به دشمن بپیوندند».
پایگاه آمریکایی افزود: «ارتش اکنون ۹ فرماندهی رزمی دارد که شش تای آنها فرماندهی‌های جغرافیایی( در آسیا اقیانوسیه، اروپا، آفریقا، خاورمیانه و غیره) است و سه تای آنها در زمینه توانمندی‌های ویژه از قبیل عملیات ویژه، نیروهای استراتژیک هسته‌ای و ترانزیتی است و در حال حاضر فرماندهی سایبری بخشی از فرماندهی نیروهای استراتژیک است».

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.