۰

فناوری جایگزین اثر انگشت در گوشی ها معرفی شد!

بازدید 955

f3ab6469d324023f0d0d8be4b64a3574_L

استفاده از حسگر اثر انگشت با وجود خاص بودن، مشکلات بسیاری را از نظر طراحی برای شرکت های تولید کننده در بردارد و همچنین برای استفاده از این فناوری، در برخی موارد با مشکل مواجه می گردید. استفاده از این حسگر تنها به چند پرچمدار خلاصه می شود که می توان به اپل آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، سامسونگ گلکسی اس ۵ و هوآوی اسند میت ۷ اشاره کرد.

اما خبر مهم و خوبی که امروز منتشر شد، نشان می دهد که عمر حسگر اثر انگشت بسیار کوتاه بوده و قرار است تا مدتی دیگر، فناوری جایگزین آن معرفی شود. حسگر Fingerprint پیش از این که مورد استقبال توسط شرکت های تولید کننده و کاربران قرار گیرد، از دور خارج گردید تا خاطره ای تلخ از خود به یادگار بگذارد.

 این فناوری جدید با استفاده از بررسی رگ های خونی موجود در چشم فعالیت می کند و برای اولین بار در اسمارت فون Grand S3 شرکت ZTE مورد استفاده قرار گرفته است. کمپانی ZTE در حال حاضر نام Sky Eye را برای فناوری خود در نظر گرفته و روش کار آن از قانون بیومتریک با نام Eyeprint ID پیروی می کند. نتیجه تست فناوری Sky Eye که توسط وب سایت Engadget صورت گرفته، حاکی از سادگی در راه اندازی و استفاده از آن است.

برای راه اندازی این ابزار به عنوان قفل صفحه نمایش اسمارت فون، یک کادر سبز رنگ در قسمت بالای صفحه نمایش شکل می گیرد که با استفاده از دوربین جلو، اقدام به نمایش چشم می کند و به شما اشاره می کند که الگوی موجود روی صفحه را با چشمان خود دنبال کنید. سپس سنسور در نظر گرفته شده با بررسی رگ های خونی موجود در بخش سفید چشم (صُلبیه)، اقدام به ایجاد یک Source ID می کند. زمان راه اندازی کامل فناوری و قرار گرفتن آن به عنوان قفل صفحه نمایش، تنها ۸ ثانیه است و بهتر است برای کارایی بهتر، از فاصله حداکثر ۱۵ سانتی متری اقدام به استفاده از Sky Eye کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.