۰

اتحاد ۱۰۰ شرکت تکنولوژی علیه ترامپ

بازدید 3444

همانطور که پیش بینی می‌شد، شرکت‌های Intel، Google، Microsoft ، Apple و ۹۳ شرکت تکنولوژیک دیگر، با امضا دستوری مشترک، از پرونده شکایت حقوقی علیه دونالد ترامپ ( و قانون منع ورود مهاجران ۷ کشور)، حمایت کردند.  در متن این دستور آمده است:” این فرمان اجرایی، دور از انسانیت، برابری و آزادی است و به صنعت تجارت و رشد اقتصادی ایالات متحده، ضربه سهمگینی وارد خواهد کرد.”

بعد از اینکه شکایت علیه حکم ترامپ در واشنگتن و دیکر ایالت‌های آمریکا به دادگاه ارائه شد، یکی از قضات فدرال به نام James Robert ، دستور توقف اجرای حکم ترامپ را صادر کرد که بلافاصله اجرا شد. دپارتمان امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد که پروسه بررسی پرونده مهاجران به روال عادی برخواهد گشت و بسیاری از مهاجرین از جمله کسانی که ویزای دانشجویی و گرین کارت داشتند، به سرعت پروازهای خود را به سمت این کشور رزرو کردند تا قبل از اجرایی شدن دوباره این حکم، به امریکا وارد شوند.

وزارت دادگستری آمریکا که حامی ترامپ است به این حکم اعتراض و درخواست تجدید نظر کرد. ترامپ به خبرنگاران در گلف کلاب Mar-a-Lago فلوریدا اعلام کرد:”ما برنده خواهیم شد، به خاطر امنیت کشورمان، ما حتما می‌بریم.” وی همچنین حکم قاضی فدرال را مورد انتقاد قرار داد و گفت:” دستور این شخص به اصطلاح قاضی، واقعا مضحک است و حتما لغو خواهد شد.”

در متن دستور مشترک که تقریبا تمام شرکت‌های تکنولوژیک امضا کردند آمده است:

” این حکم باعث می‌شود که استخدام کارمندان جدید برای شرکت‌های تجاری سخت و گران تمام شود و عملکرد عادی شرکت، با مشکل مواجه شود. علاوه بر این امکان پیدا کردن و به کار گیری نیروهای خلاق و با استعداد، بسیار پایین خواهد آمد.”

علاوه بر این به عقیده این شرکت‌ها، این حکم باعث می‌شود که استعداد‌ها در سرتاسر دنیا، جذب کشورهای دیگر شوند و فرار مغزها از آمریکا اتفاق خواهد افتاد.

“عدم وجود ثبات و فضای آرام، استخدام بهترین استعدادهای دنیا را توسط شرکت‌های آمریکایی، بسیار سخت می‌کند و عملا این شرکت‌ها از فضای رقابت جهانی عقب می‌مانند.”

طبق نظر سنجی خبرگزاری روییترز،۴۹ درصد مردم عادی طرفدار حکم ترامپ و ۴۱ درصد مخالف این حکم هستند. اما یک متخصص حقوقی به این خبرگزاری گفت که توییت‌های منتشر شده رئیس جمهور بر علیه یک قاضی فدرال کاملا غیر معمول و عجیب است:

 ” اینکه رئیس جمهور با بی احترامی، اقتدار جایگاه یک قاضی را چالش می‌کشد،نباید توقع داشته باشد که دادگاه نیز به اقتدار جایگاه وی احترام بگذارد.”

جالب است بدانید که روسای دو شرکت‌های آمازون و تسلا که مشاور ترامپ نیز هستند، این دستور مشترک را امضا نکردند. البته رئیس تسلا، الن ماسک قول داده است که در مورد مسئله مهاجرین، با رئیس جمهور به طور مستقیم صحبت کند.

شرح عکس : بهنام پرتوپور دانشجوی ایرانی در هنگام ورود به فرودگاه لوگان – عکس رویترز 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.