۰

آیا اندروید ۷ (نوگا) از روی شیرینی نوقای تبریز نامگذاری شده؟

بازدید 1632

بعد از اعلام این خبر از رسانه های معتبر ایرانی بر آن شدیم که به دنبال صحت و منبع آن در اینترنت بگردیم و بعد از زیر و رو کردن خبرگذاری های بسیاری متوجه شدیم که با اینکه نوگا همان شیرینی نوقای خوشمزه تبریز است که همه ما طعم شیرین و لذیذ آن را به عنوان یکی از بهترین طعم ها و سوغاتی ها به یاد داریم و تقریبا اکثر مواد تشکیل دهنده این دو محصول یکسان است، اما با جستجوی این واژه در سایت های معتبری از جمله ویکی پدیا، متوجه شدیم که طرز تهیه و اصالت این شیرینی را به فرانسه و دیگر کشورها نسبت داده اند. البته قصد ما ریشه یابی و استخراج پیشینه این شیرینی نیست، ما تنها به دنبال جوابی برای رد و یا قبول این خبر که بصورت وسیعی در رسانه های ایرانی و حتی خارجی پخش شده بودیم. این احتمال که گوگل نام نسخه جدید اندروید خود را از شیرینی نوقا گرفته باشد به احتمال بسیار زیاد منتفی است، زیرا اگر گوگل مانند نام برند مزدا و یا خودروی قشقایی قصد داشت از اسم یک سوغات ایرانی استفاده کند، شیوه نوشتن نام آن را طوری انتخاب نمی نمود که فرانسوی ها از آن استفاده میکنند، بنابراین پر واضح است که قصد گوگل چنین چیزی نبوده و این خبر بیشتر شبیه به یک شایعه است تا واقعیت.

android-n-nougat-800x445 (1)

البته عکس العمل کاربران ایرانی و پست های آنها در وب سایت های پخش کننده خبر اندروید نوگا به حدی جدی و پرشور و هیجانی بود که این شایعه حتی از طریق رسانه های داخلی معتبری از جمله صدا و سیما نیز تایید و پخش شد.

آنچه مشخص است این است که تا این لحظه مسئولین گوگل در مورد نام و اصالت و علت انتخاب نام نوگا هیچ اظهار نظری ننموده اند و تا جایی که تحقیقات نشان میدهند نوگا یک نام فرانسوی به معنای نان بادامی است.

بسیاری از کاربران اندروید از انتخاب این نام برای آن ناراحت شده اند و به دلیل یکسان بودن N با حرف اول نوتلا (Nutella)، طرفداران این محصول فکر میکردند بعد از کیت کت و شرکت نستله دیگر نوبت نوتلا است که نام اندروید جدید را به خود اختصاص دهد اما اینگونه نشد و انتخاب نام نوگا باعث به وجود آمدن چنین شبهاتی در بین ایرانیان شد.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.