۰

سرعت USB 3.0 از تبلیغات تا واقعیت!

آیفون 5s
بازدید 1359

همانطور که می دانید نسل USB ها بر اساس قابلیت هایی که دارند متفاوت است و جدیدترین و پر سر و صدا ترین نمونه از USB چیزی جز USB 3.0 نیست! اگر تبلیغات USB 3.0 را دیده باشید حتما تا کنون متوجه شده اید که چقدر این دستگاه می تواند فوق العاده باشد! اما داستان از آنجا شروع می شود که خریداری اقدام به خرید یکی از این فلش USB 3.0 می کند و در عمل با صحنه ای مواجه می شود که بهتر است از زبان خودش بخوانیم:

superspeed_usb_stda_internal_500-100032878-large

Don Stovicek یکی از خریدارانی است که با درگیر شدن با تبلیغات تصمیم گرفت یک دستگاه USB 3.0  را خریداری کند! بعد از اینکه این دستگاه را خرید و شروع به امتحان کرد حسابی تعجب کرد! چون چیزی را که در عمل او تجربه می کرد، عملنا چیزی غیر از تبلیغات بود. حتی می توان گفت ضعیف تر از USB 2.0 نیز عمل می کرد. زمانی که از USB 2.0 استفاده می کنید داده ها با سرعت ۶۰ مگابایت در ثانیه اطلاعات را انتقال می دهد اما این بار در این دستگاه جدید شاهد عملکرد ضعیف تری بود. میزان انتقال داده ای هم که برای USB 3.0 محاسبه شد در واقع به اندازه USB 2.0 بود.

به راستی چرا اطلاعات کارخانه ای با تجربیات واقعی هم خوانی ندارد؟ به عبارتی فلش های USB 3.0  از نظر کارخانه دارای سرعت ۱۰۰ مگابایت در ثانیه هستند و نمونه ای که این فرد از آن خریداری کرده بود دارای سرعت ۲۰۰ مگابایت در ثانیه می باشد اما، چیزی که در عمل مشاهده شد حتی از نصف این آمار هم کمتر بود و این نشان می دهد که یک USB 2.0  می توانید کار آن را به راحتی انجام دهد.

البته همه چیز گویای این است که در تولید و طراحی USB 3.0 از نهایت تکنولوژی استفاده شده است که قابل قیاس با USB 2.0 نیست اما اگر بخواهیم برای افزایش کارایی خود انتخاب کنیم به راستی باید روی کدام مورد حساب باز کنیم؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.