۰

لباس‌های که دارای ایربگ و محافظ هستند!

بازدید 1126

بحث محافظت از موتور سوارها همیشه چالشی بزرگ بوده است و هرقدر هم که فناوری‌های جدید سعی می‌کنند امنیت موتورها را بالا ببرند، باز هم نمی‌توان زیاد به وسیله نقلیه‌ای که روی دو چرخ حرکت می‌کند اطمینان کرد! البته مدت‌هاست در رقابت‌های حرفه‌ای موتور سواری، رانندگان از لباس‌های یک تکه‌ای استفاده می‌کنند که از نوک انگشتان پا تا روی سرشان را می‌پوشاند و با داشتن خاصیت ضد اشتعال و وجود کیسه‌های هوا در برخی مدل‌ها، توانسته تا حدودی امنیت را به این وسیله‌های نقلیه دو چرخ بیاورد، هرچند تنها در پیست‌های مسابقه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

geyy6zevy7zebtmpdi9u-1

اگر تا به حال می‌خواستید هنگام موتور سواری لباسی بپوشید که با داشتن ایربگ، جلوی صدمات شدید هنگام تصادف را بگیرد، باید یک دست لباس حرفه‌ای موتور سواری که در رقابت‌های MotoGP رانندگان می‌پوشند تهیه می‌کردید. اما مطمئنا با چنین لباس‌هایی در خیابان راندن زیاد متعارف نیست! با این حال این رویه در حال تغییر است و با سیستم کیسه‌های هوا جدیدی که شرکت Alipnestars بر روی چند محصول جدیدش مورد استفاده قرار داده، دیگر می‌توانید لباس‌های محافظ بسیار شیک و سبکی را هنگام موتور سواری بپوشید که می‌توانند هنگام حادثه جان شما را نجات دهند.

iyzhyrnphohr43jrcvlu

این سیستم کیسه هوای جدید از صدمه دیدن استخوان‌ها و به‌ویژه ستون مهره‌ها و نخاع جلوگیری می‌کند. اما شاید بتوان ویژگی اصلی این جلیقه‌ها را ظاهر زیبا و شیک آن‌ها دانست که می‌توانند مثل نسل‌های گذشته لباس‌ها، محافظت از کمر، قفسه سینه، پهلوها و شانه‌های راننده هنگام تصادف را بر عهده بگیرد. سیستم هوشمندی که در این لباس به کار رفته است، بلافاصله بعد از احساس ضربه بالشتک‌های تعبیه شده را باد می‌کنند و از وارد شدن ضربه به بدن جلوگیری می‌نماید.

جلیقه‌های مجهز به سیستم Air-tech ظاهری کاملا شبیه به لباس‌های معمولی موتورسواری دارند و برخلاف لباس‌های محافظ قدیمی که کاملا یک تکه بودند و پوشیدن آن‌ها بسیار سخت بود، به راحتی پوشیده می‌شوند و تنها کمی سنگین‌تر از جلیقه‌های عادی هستند. قطعات به کار رفته در این جلیقه قابل جداسازی بوده و یک پارچه مخصوص هم به صورت شبکه‌ای، تمامی اجزای ضربه‌گیر را نگه می‌دارد. همچنین یک باتری لیتیومی نیز انرژی این مجموعه را تأمین می‌کند که تا ۲۵ ساعت دوام می‌آورد و برای شارژ شدن توسط پورت micro-USB شش ساعت زمان نیاز است.

i4tkjot15f3dynlklvyx

Alpinestars در حال حاضر از این سیستم در دو جلیقه جدید خود استفاده کرده است که هر دو کاملا ضد آب هستند. مدل اول که آن را در بالا مشاهده می‌کنید، Valparaiso نام دارد که بیشتر برای سفرهای بیرون شهری مناسب است و اما مدل دوم که مناسب خیابان است Viper بوده که آن را در پایین می‌بینید. هر دو مدل بر روی آرنج یک پنل LED دارند که وضعیت سیستم را به شما نشان می‌دهد و میزان شارژ باتری را نیز اعلام می‌کند.

lsahrjzg5bnhug3s4xxy

 

بازنشر

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.