۰

ربات دونده ای که از شما سریع تر می دود !

بازدید 1284

شرکتی کوچک به نام Robotic Unlimited دست به تولید یک ربات دونده به نام OutRunner زده است که نوع حرکت آن چندان شباهتی به روبات‌های امروزی ندارد. این روبات به وسیله دو مجموعه پای چرخشی که در هر طرف این روبات قرار دارد حرکت می‌کند. این پاها یا به قولی چرخ‌ها با کنترل از راه دور و عوض کردن نقطه ثقل، روبات را قادر به حرکت در مسیر جدید می‌کنند.

outrunner

دو مدل از این روبات قرار است روانه بازار شود؛ مدل ابتدایی و ساده‌تر OutRunner Core نام دارد که می‌تواند با ۶ پا به حداکثر سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت برسد و باتری آن برای یک ساعت فعالیت دوام می‌آورد. همچنین دوربینی جهت فیلم‌برداری و عکس‌برداری بر روی آن نصب شده است.مدل دوم OutRunner Performance نام دارد که می‌تواند با ۶ تا ۱۲ پا (به انتخاب کاربر) به حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین یک دوربین با کیفیت عالی ۷۲۰p بر روی آن نصب شده و قادر به ارتباط وای‌فای نیز می‌باشد. هر دوی این مدل‌ها از طریق ریموت کنترل یا یک اپلیکیشن قابل کنترل هستند.

این شرکت که روبات‌های خود را «اولین روبات دونده RC در دنیا» می‌داند، در توضیح عملکرد آن‌ها در صفحه کیک‌استارتر خود نوشته است: «با داشتن نقطه ثقلی پایین‌تر از پاهای چرخشی محوری، OutRunner نیروی رانشی فوق‌العاده و همچنین پایداری بسیاری دریافت می‌کند و نیاز به سنسورهای گران‌قیمت و الگوریتم‌های پیچیده جهت هدایت روبات را از بین می‌برد.»

اگر احیانا علاقه‌مند به خرید یکی از این روبات‌ها هستید، می‌توانید با صرف ۲۴۹ دلار، یک نمونه Core آن را بخرید که البته وظیفه سرهم‌بندی کردن آن به عهده خود شماست؛ البته وقتی تولید انبوه این روبات‌ها آغاز شد.

با این حال نسخه Performance، شما را خیلی بیشتر در خرج می‌اندازد و برای خرید آن باید ۷۹۹ دلار پرداخت کنید که البته این قیمت پیش‌فروش است و اگر قصد خرید آن را در هنگام فروش در بازار دارید، باید ۲۰۰ دلار ناقابل نیز به ۷۹۹ دلار اضافه کنید!

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.