۰

امکان برقراری ارتباط طبیعی افراد ناشنوا و کم‌شنوا با سیستم Uni

بازدید 995

افراد ناشنوا یا کم شنوا اغلب در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند، زیرا افراد جامعه به طور معمول متوجه‌ی زبان اشاره نمی‌شوند. اما بار دیگر تکنولوژی مدرن رویکرد جدیدی را برای مسائل قدیمی در نظر گرفته است و این بار به شکل Uni ارائه شده است که از سیستم تشخیص حرکت برای ترجمه‌ی زبان اشاره به صوت و گفتار به متن به صورت سریع استفاده می‌کند.

7673

بنا به اعلام توسعه‌دهندگان Uni – گروهی از مهندسان ناشنوا و کم شنوا از موسسه‌ی فنی روچستر با تجربه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی در کمپانی‌هایی مانند نینتندو، مایکروسافت، Railcomm و ZVRS – حدود ۳۷۰ میلیون فرد ناشنوا در جهان وجود دارند که باید با ۳٫۷ میلیارد انسان دیگر بر روی کره‌ی زمین ارتباط برقرار کنند. به منظور برقراری ارتباط با کسانی که متوجه‌ی زبان اشاره نمی‌شوند، افراد ناشنوا باید به شیوه‌های ناکارآمدی مانند تایپ بر روی اسمارت‌فون یا نوشتن سریع با مداد روی آورند.

Ryan Hait-Campbell، مدیرعامل و موسس MotionSavvy گفته است: “ما می‌خواهیم همه‌ی جهان را به روی فرد ناشنوا باز کنیم و به آنها شانس زندگی با اعتماد به نفس و تکمیل رویاهایی را که پیش از این غیرممکن به نظر می‌رسید، بدهیم. ” بسته‌ی Uni شامل یک تبلت، یک روکش با ردیاب پیگیری حرکت و یک اپلیکیشن موبایل می‌باشد.

uni-3

تکنولوژی سنسور حرکتی که در این بسته استفاده شده توسط LEAP motion تامین می‌شود که قادر به تبدیل علامت به صوت است. از آنجایی که زبان‌های اشاره متفاوت است، ویژگی Smart Recognition این بسته به کاربر امکان آموزش حرکات متفاوت را به آن می‌دهد و کاربر می‌تواند علائم و کلمات جدیدی را به دیتابیس علامت‌های MotionSavvy بیافزاید. این جنبه‌ی مشارکتی Uni دیتابیس آن را گسترش داده و ترجمه‌های دقیق‌تری را از آن ارائه می‌دهد.

uni-0

با فشردن کلید Listen در برنامه، گفتار بیان شده از فرد شنوا به متن تبدیل می‌شود. در حال حاضر این سیستم تنها با تبلت Venue 8 Pro دل کار می‌کند، اما قرار است مدل‌های اندرویدی و iOS آن نیز ایجاد شود.

کمپانی سازنده برای تامین بودجه‌ی Uni به کمپین ایندی‌گوگو وارد شد. انتظار می‌رود قیمت این سیستم ۷۹۹ دلار باشد. در صورت درست پیش رفتن کارها، انتظار می‌رود عرضه‌ی این محصول از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ آغاز شود.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.