۰

پاناسونیک دوربین فیلمبرداری حرفه ای HC-X1 با قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K را معرفی کرد

بازدید 4839

پاناسونیک از فرصت خود در نمایشگاه IFA 2016 استفاده نموده و به تازگی از دوربین فیلمبرداری جدیدی رونمایی به عمل آورده که از قابلیت ضبط تصاویر ۴K برخوردار است. این دوربین که HC-X1 نامیده می شود، فیلمبرداران حرفه ای را هدف قرار داده و آنها را از استفاده از یک لنز عریض بی نیاز می کند؛ چرا که دوربین مورد اشاره به یک لنز ۲۴ میلی متری با زوم ۲۰ برابری مجهز گشته که گفته می شود عریض ترین لنز موجود در بازار به شمار می رود.

panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-11-w600 panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-17-w600 panasonic-ifa-hc-x1-camcorder-12-w600

بدون شک یکی از جالب توجه ترین ویژگی های HC-X1، لنز Dicomar 4K آن است که توسط کمپانی آلمانی Leica Camera تولید گشته. HC-X1 همچنین از سیستم ۴Drive Lens پشتیبانی می کند که امکان مدیریت هر چهار لنز را به صورت همزمان فراهم می آورد و می توان با بهینه سازی هرکدام به صورت جداگانه، کیفیت تصویر و قدرت زوم را افزایش داد.

لرزشگیر اپتیکال تصویر داخلی نیز از دیگر ویژگی های HC-X1 به شمار می رود و می تواند ثبات تصویر هنگام ضبط شات هایی با زوایای پایین و بالا را بهبود بخشد.

پشت لنز، سنسور یک اینچی MOS قرار گرفته که می تواند ویدیوهای ۴K (با رزولوشن ۴۰۹۶×۲۱۶۰) را با ۲۴ فریم بر ثانیه، ویدیوهای UHD (با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰) را با ۵۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه و تصاویر Full HD را با ۵۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

مضاف بر این، امکان رکورد ویدیوهایی با کدک دوگانه فراهم آمده و از ویدیوهای HD با ۱۰۰ یا ۱۲۰ فریم می توان برای تولید افکت های اسلو موشن استفاده نمود. فیلمبرداران بین المللی خوشحال خواهند شد اگر بدانند که امکان تنظیم فرکانس روی ۵۹٫۹۴، ۵۰٫۰۰ و ۲۴ هرتز فراهم آمده و می توان فایل ها را با فرمت MOV ،MP4 و AVCHD ذخیره سازی کرد.

گذشته از این ها، توانایی های HC-X1 در فوکوس نیز نباید از یاد برود و به لطف واحد Micro Drive Focus، نه تنها قابلیت فوکوس خودکار به ارمغان آورده شده بلکه می توان میزان حساسیت و سرعت فوکور را نیز تعیین نمود. ضمناً قابلیت های کمکی خاصی نیز برای فوکوس در نظر گرفته شده که سرعت و دقت فیلمبرداران حرفه ای هنگام فوکوس دستی را افزایش خواهد داد. در نهایت باید افزود که هنوز صحبتی درباره قیمت و تاریخ عرضه دوربین HC-X1 پاناسونیک به میان آورده نشده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.