۰

راهنمای خرید گوشی موبایل – تیر ۱۴۰۰

بازدید 1470

شاید اگر ۱۰ سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی، ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.در این راهنما از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌‌های با دو سیستم‌عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم.توجه داشته باشید که قیمت‌ها بر اساس میانگین بازار و به طور حدودی اعلام شده‌اند و ممکن است در طول یک ماه نوسان داشته باشند. در این مطلب همچنین به طور دقیق شما را راهنمایی می‌کنیم که از بین مدل‌های مختلف یک گوشی، کدام ظرفیت رم و حافظه داخلی به صرفه‌تر است.

اصلی‌ترین معیاری که برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین تنها مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت و مدل‌های معرفی شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به بعد را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

اگر می‌خواهید به سرعت، گوشی‌های هر رده قیمت را مقایسه کنید کافی‌ست به سراغ جدول انتهای هر رده بروید. نسخه اندروید که در جدول‌ها به آن اشاره شده، نسخه زمان عرضه گوشی‌ها است و ممکن است هنگامی که گوشی را خریداری می‌کنید به نسخه جدیدتر قابل به روز رسانی باشد یا از پیش، آپدیت شده به دست شما برسد. همچنین مواردی که در بخش مزایا و معایب عنوان شده، در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم رده است.تا سال ۱۳۹۸ چندین مدل پیشنهادی در محدوده قیمت تا ۲ میلیون تومان را هم داشتیم، اما با بالا رفتن قیمت‌ها برای ماه‌ها بود که هیچ گوشی دیگری را در این محدوده پیشنهاد نمی‌دادیم. در این ماه با پایین‌ آمدن اندک قیمت‌ها، این محدوده بار دیگر زنده شده و البته همچنان انتخاب قابل قبول چندانی در این محدوده وجود ندارد. در رد‌ه‌های قیمت پایین‌تر نمی‌توان موبایلی را پیشنهاد داد که تجربه کاربری قابل قبولی را اختیارتان بگذارد و شاید بهتر باشد در این رده‌های قیمت به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

گوشی موبایل تا ۲ میلیون تومان

در این رده قیمت امکان خرید گوشی‌های اقتصادی با ۲ و گاه با ۳ گیگابایت رم را دارید.

جی‌پلاس Q10 مدل ۳/۳۲ گیگابایت؛ ۱،۹۰۰،۰۰۰ تومان

جی‌پلاس که خود را یک برند ایرانی معرفی می‌کند توسط برند گلدیران تاسیس شده است. بیشتر گوشی‌های این رده قیمت از رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برند اما گوشی اقتصادی جی‌پلاس کیو ‍۱۰ با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی همراه شده است. قلب تپنده گوشی، چیپست اقتصادی مدیاتک هلیو A22 با ۴ هسته پردازشی است که از پس کارهای سبک و عادی روزمره بر می‌آید.جی‌پلاس کیو ۱۰ از نمایشگر ۶.۲۶ اینچی بهره می‌برد و به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، پورت USB-C، حسگر اثر انگشت در قاب پشتی و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.

 

 

 

خرید جی‌پلاس Q10 مدل ۳/۳۲ گیگابایت

 

گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان

در این رده قیمت گوشی‌های اقتصادی و گاه میان‌رده با چیپست‌های قوی‌تر و گاه رم یا حافظه داخلی بالاتر قابل انتخاب هستند.

شیائومی ردمی ۹ مدل ۳/۳۲ گیگابایت؛ ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ردمی ۹ به چیپست میان‌رده مدیاتک هلیو G80 مجهز شده و در ترکیب رم و حافظه داخلی ۳/۳۲، ۴/۶۴ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی تولید شده است. نمایشگر بزرگ گوشی ابعاد ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد؛ در حالی که در کمتر گوشی در این رده قیمت چنین رزولوشن بالایی دیده می‌شود. ردمی ۹ از دوربین پشتی ۴ گانه با ترکیب ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و یک عمق سنج بهره‌مند است. این گوشی همچنین پورت USB-C، حسگر اثر انگشت و باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که وزن‌ش ۱۹۸ گرم است و سنگین به حساب می‌آید.مدل ۴/۶۴گیگابایتی این گوشی حدود ۳،۶۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد. مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی هم ۴،۵۰۰،۰۰۰ قیمت دارد و ارزش خریدش به مراتب پایین‌تر از دیگر مدل‌ها است.

 

 

 

خرید شیائومی ردمی ۹ مدل ۳/۳۲ گیگابایت

 

خرید شیائومی ردمی ۹ مدل ۴/۶۴ گیگابایت

 

خرید شیائومی ردمی ۹ مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت

 

 

گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان

در این رده قیمت گوشی‌های میان‌رده با رم و حافظه داخلی بالاتر قابل خرید هستند.

ردمی نوت ۹ مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ ۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برای ماه‌ها بود که گوشی پیشرفته‌تر ردمی نوت ۹S در بین پیشنهادهای خرید بود اما حالا با افزایش اختلاف قیمت بین این دو مدل، ردمی نوت ۹ انتخاب به صرفه‌تری است. این گوشی میان رده شیائومی نمایشگر ۶.۵۳ اینچی دارد و به چیپست مدیاتک هلیو G85 مجهز شده که تفاوت چندانی با هلیو G80‌ در ردمی ۹ ندارد. شباهات‌های این گوشی با ردمی ۹ بسیار است اما در عوض از دوربین اصلی با رزولوشن بالاتر ۴۸ مگاپیکسلی، رم و حافظه داخلی بالاتر، روشنایی نمایشگر کمی بیشتر و شارژ معکوس بهره می‌برد.ردمی نوت ۹ مدل‌های متنوعی با رم ۴ تا ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده. مدل ۳/۶۴ گیگابایتی ۳،۷۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد و بقیه مدل‌ها نایاب هستند.

 

 

 

خرید شیائومی ردمی نوت ۹ مدل ۳/۶۴ گیگابایت

 

خرید شیائومی ردمی نوت ۹ مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت

 

 

گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان

قبلا در این رده قیمت گوشی ردمی نوت ۹T 5G را داشتیم. اما حالا به دلیل حضور ردمی Note 10 5G‌ این گوشی ارزش خرید چندانی ندارد. اگر بین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اید، بهتر است یا به سراغ ردمی نوت ۹ در رده تا ۴ میلیون تومان بروید یا به دنبال گوشی‌هایی باشد که در رده قیمت بعدی پیشنهاد داده‌ایم.

گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

ارزان‌ترین مدل‌های پیشنهادی که از ۵G پشتیبانی کنند در این رده قیمت قرار گرفته‌اند. مدل‌هایی با قیمت چند صد هزار تومان ارزان‌تر با پشتیبانی از ۵G هم قابل خرید هستند، ولی ازرش خرید آنها پایین‌تر از مدل پیشنهادی در این رده قیمت است.

شیائومی پوکو X3 مدل ۶/۶۴ گیگابایت؛ ۵،۱۰۰،۰۰۰ تومان

شیائومی پوکو X3 NFC که در ایران به طور ساده با نام پوکو X3 شناخته می‌شود یکی از بهترین گوشی‌های پیشنهادی این ماه است. موبایل میان‌رده شیائومی امکاناتی از جمله نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و اسپیکر استریو دارد که معمولا در کمتر گوشی این رده قیمت دیده می‌شود. پوکو X3 به چیپست اسنپدراگون ۷۳۲G در کنار ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و نمایشگر ۶.۶۷ اینچی دارد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۵،۸۰۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد.از دیگر خصوصیات مهم این گوشی مجهز شدن به باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی است که بر اساس تست‌های ما شارژدهی باتری عالی دارد.

 

 

 

خرید شیائومی پوکو X3 مدل ۶/۶۴ گیگابایت

 

خرید شیائومی پوکو X3 مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

 

شیائومی ردمی Note 10 5G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ ۵،۱۰۰،۰۰۰ تومان

ردمی Note 10 5G ارزان‌ترین گوشی پیشنهادی با پشتیبانی از ۵G است. قلب تپنده میان رده شیائومی چیپست Dimensity 700 5G است که با ۴ تا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است. از مزایای این گوشی باید به پشتیبانی از نرخ رفرش نمایشگر ۹۰ هرتزی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۱۸ واتی اشاره کرد. البته در ردمی نوت ۱۰ خبری از دوربین پشتی فوق عریض نیست و باید به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین کم کیفیت ۲ مگاپیکسلی ماکرو اکتفا کنید. اگر به دنبال دوربین پیشرفته‌تر هستید و البته ۵G برایتان در اولویت نیست بهتر است به سراغ دیگر گوشی ارزشمند این رده قیمت یعنی پوکو X3 NFC بروید. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی اختلاف قیمت چندانی ندارد و در این ماه خریدش به صرفه نیست. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی هم نایاب است.

 

خرید شیائومی ردمی Note 10 5G مدل ۴/۶۴ گیگابایت

 

خرید شیائومی ردمی Note 10 5G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت

 

خرید شیائومی ردمی Note 10 5G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت

 

یکی از مدل‌های نزدیک به این موبایل، شیائومی پوکو M3 Pro 5G است. این گوشی در واقع همان ردمی نوت ۱۰ ۵G اما با نامی متفاوت است و تنها تفاوتش، عرضه در مدل‌‌های با رم و حافظه داخلی متنوع‌تر محسوب می‌شود. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی این گوشی به قیمت ۵،۱۰۰،۰۰۰ تومان و مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۵،۹۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و به این ترتیب ارزش به مراتب پایین‌تری نسبت به ردمی نوت ۱۰ مدل ۵G دارد.

 

خرید شیائومی پوکو M3 Pro 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

 

گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان

در این محدوده قیمت امکان انتخاب میان‌رده‌های قدرتمند با پشتیبانی از ۵G یا پرچمدارانی بدون پشتیانی از این ویژگی را دارید.

شیائومی پوکو X3 پرو مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۶،۴۰۰،۰۰۰ تومان

پوکو X3 پرو به چیپست پرچمدار نه چندان جدید اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز شده و در ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به بازار آمده است. این گوشی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. شیائومی حسگر اثر انگشت X3 پرو را به جای زیر نمایشگر یا قاب پشتی، در فریم کناری قرار داده است.

از مزایای این گوشی شارژ سریع ۳۳ واتی با امکان شارژ کامل در ۵۹ دقیقه، باتری پر ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسپیکر استریو هستند. البته از وزن بالا (۲۱۵ گرم) نمی‌توان به راحتی گذشت. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این موبایل ۵،۷۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید آن کمی پایین‌تر است.

 

خرید پوکو X3 پرو مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

 

خرید پوکو X3 پرو مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

 

 

موتورولا موتو جی ۵G پلاس مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۶،۹۰۰،۰۰۰ تومان

این گوشی ۵G موتورولا به نمایشگر ۶.۷ اینچی با پشتیبانی از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی مجهز شده و چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ به آن نیرو می‌دهد. موتو جی ۵G پلاس همچنین از دوربین اصلی ۴ گانه بهره می‌برد و در بالای نمایشگر دو حفره برای دوربین سلفی اصلی و فوق عریض به چشم می‌خورد. باتری، ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌شود. از معایب این گوشی وزن بالا (۲۰۷ گرم) است.

 

خرید موتورولا موتو جی ۵G پلاس مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت 

 

گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان

اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید پرچمدارانی با چیپست‌های نسبتا جدید، پشتیبانی از ۵G و البته قیمت به صرفه را انتخاب کنید.

پوکو F3 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پوکو اف ۳ یکی از خوش‌قیمت‌ترین پرچمداران بازار است. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و +HDR10 مجهز شده است. قلب تپنده پوکو F3 چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. از سایر مشخصات باید به دوربین پشتی ۳ گانه، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت در قاب کناری، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی و البته پشتیبانی از شبکه ۵G اشاره کرد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی در حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر است و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

 

خرید پوکو اف ۳ مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت

 

گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان

 

آیفون SE 2020‌ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آیفون SE جدید  به عنوان گوشی ارزان قیمت‌تر اپل، ترکیبی از آیفون ۸ و آیفون ۱۱ است و ابعاد جمع‌و‌جوری دارد. ظاهر این گوشی مشابه آیفون ۸ است و از حسگر اثر انگشت تاچ آی دی هم بهره می‌برد. نمایشگر آیفون SE‌ ۲۰۲۰ ابعاد ۴.۷ اینچی (با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل) دارد و بدنه، به لطف گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد مقاوم است.خوشبختانه اپل این گوشی را به A13 Bionic یعنی همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مجهز کرده اما میزان رم، ۳ گیگابایت (به جای ۴ گیگابایت در آیفون ۱۱) است. آیفون SE‌ جدید با ۳ ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید می‌شود. مدل ۶۴ گیگابایتی تنها حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر از مدل ۱۲۸ گیگابایتی است و مدل ۲۵۶ گیگابایت نسبتا کمیاب است.

 

 

 

خرید آیفون SE 2020 مدل ۶۴ گیگابایت

 

خرید آیفون SE 2020 مدل ۱۲۸ گیگابایت

 

 

گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان

 

اگر دوربین یک گوشی پرچمدار برایتان اولویت دارد باید در این رده قیمت به دنبال بهترین‌‌ها بگردید.

شیائومی می ۱۱i مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت ؛ ۱۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اگر یک گوشی پرچمدار با دوربین پیشرفته‌ ۱۰۸ مگاپیکسلی می‌خواهید، شیائومی می ۱۱i یکی از بهترین انتخاب‌ها است. البته در این گوشی، شیائومی تنها دوربین اصلی را در اولویت قرار داده؛ چرا که دوربین فوق عریض رزولوشن نسبتا پایین ۸ مگاپیکسلی دارد و خبری از زوم اپتیکال نیست. بیشتر مشخصات این گوشی از جمله ابعاد و وزن بسیار نزدیک به پوکو F3 است و برتری‌های شامل چیپست قوی‌تر اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین اصلی می‌شود. اگر این موارد برایتان اولویت ندارد، پوکو F3 انتخاب به صرفه‌تری است.

سامسونگ گلکسی S21 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۱۸،۰۰۰،۰۰۰ تومان

گلکسی S21 5G به چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ (در برخی بازارها با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸) مجهز شده و با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. نمایشگر گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، +HDR10 و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است و ابعاد ۶.۲ اینچی دارد.از دیگر مشخصات این گوشی باید به گواهینامه استاندارد IP68، وزن مناسب ۱۶۹ گرمی، دوربین سه گانه (اصلی، تله‌فوتو و فوق عریض)، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی اشاره کرد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S21 5G هم با قیمت تقریبا مشابه به فروش می‌رسد.

خرید گلکسی S21 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

 

خرید گلکسی S21 5G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت

 

 

اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید می‌توانید به سراغ گلکسی اس ۲۱ پلاس ۵G بروید. نمایشگر این گوشی ابعاد ۶.۷ اینچی دارد. اس ۲۱ پلاس همچنین به باتری پر ظرفیت‌تر ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با حدود ۲۰۰ گرم وزن، نسبتا سنگین محسوب می‌شود. هر دو مدل ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی بین ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

خرید گلکسی اس ۲۱ پلاس ۵G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

 

گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵G  پیشرفته‌ترین گوشی از سری اس ۲۱ است که البته ابعاد بزرگ و وزن بسیار بالای ۲۲۷ گرمی دارد. مدل اولترا از نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره می‌برد و دوربین پشتی ۴ گانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. مدل ۱۲/۱۲۸ گیگابایتی نسبتا کمیاب است و مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی به قیمت ۲۷ میلیون تومان و مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی به قیمت ۳۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خرید گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵G مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت

 

خرید گلکسی اس ۲۱ اولترا ۵G مدل ۱۶/۵۱۲ گیگابایت

 

گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی Note20 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان

گلکسی نوت ۲۰  مدل ۵G نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دارد. چیپست این گوشی مدل پرچمدار اگزینوس ۹۹۰ است که با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. دوربین سه گانه، حسگرهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در کنار ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی ۳ برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض را شامل می‌شود. گلکسی نوت ۲۰ به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و ۱۹۲ گرم وزن دارد.

از مزایای این گوشی باید به مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار اشاره کرد. بین گوشی‌های سری نوت ۲۰ و سری اس ۲۱، با توجه به اختلاف قیمت، مدل‌های سری اس ۲۱ انتخاب بهتری هستند، مگر این که قلم اس‌پن سری نوت ۲۰ را ترجیح دهید و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و چیپست قدرتمند‌تر سری اس ۲۱ برایتان اهمیت نداشته باشد. مدل ۴G این گوشی تنها در ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۲۵۶ گیگابایتی تولید شده و قیمت کمی پایین‌تری دارد.

 

 

 

 

 

خرید گلکسی Note20 مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

 

خرید گلکسی Note20 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

 

اگر خواهان گوشی بزرگ‌تر با دوربین پیشرفته‌تر (اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی)،‌ رم بالاتر (۸ یا ۱۲ گیگابایت) و پشتیبانی نمایشگر از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز باشید می‌توانید به سراغ گلکسی نوت ۲۰ اولترا بروید. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و بقیه مدل‌ها نایاب هستند. مدل ۵G نوت ۲۰ اولترا با ظرفیت رم و حافظه داخلی ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی، ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و دیگر مدل‌‌های ۵G هم نایاب هستند.

 

خرید گلکسی نوت ۲۰ اولترا مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت

 

خرید گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۵G مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت

 

آیفون ۱۲ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۲۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آیفون ۱۲ نمایشگر ۶.۱ اینچی سوپر رتینا XDR دارد و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. بدنه آلومینیومی-شیشه‌ای، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (به لطف گواهینامه استاندارد IP68)، چیپست A14 بایونیک اپل در کنار ۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی دو گانه، Face ID، وزن ۱۶۴ گرمی و باتری ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.آیفون ۱۲ در سه ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار شده. مدل ۶۴ گیگابایتی ۲۶ میلیون تومان و مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۳۳ میلیون تومان قیمت دارد.

 

خرید آیفون ۱۲ مدل ۱۲۸ گیگابایت

 

خرید آیفون ۱۲ مدل ۲۵۶ گیگابایت

 

آیفون ۱۲ مینی مدل کوچکتری از سری آیفون ۱۲ است که نمایشگر کوچکتر ۵.۴ اینچی دارد و وزنش تنها ۱۳۵ گرم است. این گوشی همچنین ظرفیت باتری ۲۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی دارد. از نظر بقیه سخت‌افزارها، آیفون ۱۲ مینی تفاوت چندانی با آیفون ۱۲ ندارد. مدل ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و مدل‌های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی کمیاب هستند.

 

خرید آیفون ۱۲ مینی مدل ۱۲۸ گیگابایت

 

آیفون ۱۲ پرو  در مقایسه با آیفون ۱۲، بزرگ‌تر است و فریم مقاوم‌تر فولادی دارد. رم این گوشی هم در مقایسه با مدل‌های ۱۲ و نیز مینی بالاتر است و به ۶ گیگابایت افزایش یافته. دوربین، سه گانه است و به یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال دو برابری در کنار یک سنسور لایدار مجهز شده است. ظرفیت باتری این گوشی ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت و وزن‌ش ۱۸۹ گرم است که کمی سنگین محسوب می‌شود.آیفون ۱۲ پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد. مدل ۵۱۲ گیگابایتی نایاب است.

 

خرید آیفون ۱۲ پرو مدل ۱۲۸ گیگابایت

 

خرید آیفون ۱۲ پرو مدل ۲۵۶ گیگابایت

 

آیفون ۱۲ پرو مکس در مقایسه با مدل پرو نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی دارد و دوربین تله‌فوتو آن زوم اپتیکال ۲.۵ برابری را در اختیارتان می‌گذارد. آیفون ۱۲ پرو مکس با وزن ۲۲۸ گرمی سنگین محسوب می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت است. برای خرید مدل ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی باید ۳۴ و ۳۸ میلیون تومان و برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۵۱ میلیون تومان کنار بگذارید.

 

خرید آیفون ۱۲ پرو مکس مدل ۱۲۸ گیگابایت

 

خرید آیفون ۱۲ پرو مکس مدل ۲۵۶ گیگابایت

 

خرید آیفون ۱۲ پرو مکس مدل ۵۱۲ گیگابایت

 

 

 

 

 

.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.