۰

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

بازدید 1288

با توجه به تورمی که در بازار فناوری اطلاعات وجود دارد، مبلغ محصولات لپ تاپ روز به روز در حال افزایش می باشد. به همین جهت کاربران را از خرید لپ تاپ نو به سمت خرید محصولات لپ تاپ دست دوم و استوک تشویق می نماید. اما در این مسیر کاربران را به دانستن مواردی مهم به جهت عدم دستیابی به محصول خراب در این مقاله آگاه می نماییم.

۱- عنوان اصلی محتوا: راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک
۲- کلمه کلیدی اصلی لپ تاپ دست دوم و استوک
۳- کلمه کلیدی مرتبط لپ تاپ، استوک
۴- خلاصه محتوا (۵۰ تا ۷۰ کلمه)

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

با توجه به اینکه حال و روز بازار محصولات فناوری اطلاعات به دلیل رشد تورم و افزایش قیمت در این روزها زیاد تعریفی نیست، لب تاپ ها از جمله گجت های دنیای محصولات فناوری اطلاعات هستند که شامل پدیده افزایش قیمت شده اند. به همین دلیل است که خرید لب تاپ نو به دلیل داشتن قیمت های گزاف برای هر کاربری راحت نمی باشد. خب این تورم و افزایش قیمت همانند دیگر شرایط کسل کننده بازار دست خوش دلایلی از قبیل بسته بودن گمرک کم بودن لوازم و در دسترس نبودن قطعات و البته عدم امکان واردات است. این موارد موجبات مشکلات بسیاری را برای کاربران ایجاد نموده است و در نتیجه بازار فروش و خرید لپ تاپ دست دوم و استوک را داغ نموده است. قبل از هر توضیحی شما را به دانستن مفهوم لب تاپ دسته دوم و استوک دعوت می نمایم.

تعریف لب تاپ دسته دوم

کالای دسته دوم به کالایی اطلاق می شود که برای یک بار و یا بیشتر در شرایط کاربری شخصی و یا سازمانی مورد استفاده قرار گرفته شده باشد. این استفاده بسته به نوع آن می تواند شرایط متفاوتی را نیز داشته باشد.
تعریف لب تاپ استوک
جدای از اینکه معنی واژه استوک در ایران و جهان با دو معنی متفاوت همراه است اما در بازار ایران لپ تاپ دست دوم و استوک را به یک معنا معرفی می کنند. محصولات لب تاپ استوک در ایران به محصولاتی گفته میشود که مورد استفاده قرار گرفته شده اما بعضا در حالتی مطلوب تر از لب تاپ ها دسته دوم می باشد.

دانستن نکات مهم در خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

اگر شما از مشتریان ان دسته از لب تاپ هایی هستید که در درجه دسته دوم و یا استوک قرار دارند، حتما به مرور و بررسی مواردی زیر توجه بفرمایید
۱- پیچ ها، از آنجایی که پیچ های لب تاپ ها در شرایط خاصی باز می شوند، اگر به هر دلیلی اعم از ارتقای قطعات لب تاپ های استوک برای اولین بار باز شده باشند معمولا در محل پیچ شها شاهد رنگ نقره ای و یا آثار باز شدن خواهیم بود. حتما محل پچ ها را مورد بررسی قرار دهید.
۲- پورت ها و اتصالات و OD، توجه داشته باشید که پورت های لب تاپ ها به بدنه اصلی لب تاپ ها متصل هستند، پس از آن دسته از قطعات قابل تعویض نمی باشند. حتما این ورودی ها را تست کنید.
۳- تست هارد دیسک SSD، از مهمترین مواردی که باید توجه داشت همین هارد دیسک ها می باشد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار (HD Sentinel) از وضعیت هارد دیسک و البته زمان روشن بودن لپ تاپ با خبر شوید.
۴- مانیتور و کارت گرافیک، در حالت استاندارد دو پیکسل سوخته مانیتور در لب تاپ های نو مورد قبول است اما بیشتر از این شرایط نرمال را ندارد. برای همین در زمان خرید با استفاده از کلید (FN) نسبت به کم و زیاد کردن روشنایی مانیتور سلامت آن را بررسی نمایید.
۵- صفحه کلید و موس پد، برای تست موس پد و صفحه کلید می توانید از نرم افزار (PassMark KeyboardTest) استفاده نمایید.
۶- سیستم خنک کننده، در دراز مدت استفاده از لپ تاپ سیستم خنک کننده دچار فرسودگی شده و این می تواند صدمات بسیار جبران ناپذیری را شامل شود. در این مورد می تواند از نرم افزار (GPU-Z و CPU-Z) استفاده نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.