۰

اپل کابل های USB مک بوک را به صورت رایگان تعویض می کند

بازدید 999

اپل اعلام نموده که کابل های شارژ USB-C که در تابستان سال گذشته برای لپ تاپ های مک بوک ارائه شده بودند به دلیل مشکلات طراحی از چرخه تولید حذف خواهند شد و نمونه های جدید را جایگزین آنها خواهد کرد.

apples-newest-macbook-is-a-taste-of-the-future

به ادعای کمپانی ساکن کوپرتینو همه کاربرانی که در حال حاضر نسخه یاد شده از سیم شارژ مورد بحث را دارند می توانند به واسطه تماس با بخش پشتیبانی و همچنین از طریق اپل استور، نمونه های جدید را به صورت رایگان دریافت نمایند.

در این راستا بد نیست بدانید که مک بوک های پیش از مدل یاد شده از شارژری به نام MagSafe استفاده می کردند که به صورت مغناطیسی به دستگاه متصل  و به راحتی نیز از آن جدا می شدند. اما کابل USB-C به داخل دستگاه فرو می رود و مگاسیف به راحتی از جای خود کنده نمی شود و این نخستین باری بود که چنین قابلیتی به لپ تاپ های اپل اضافه می گشت و به عنوان یک مزیت به شمار می رفت.

اما این خوشنامی دوام چندانی نداشت و پس از مدتی برخی از کابل های USB-C به غیر قابل اعتماد بودن مشهور شدند. ماجرا این بود که یکی از مهندسان گوگل به نام «بنسون لیونگ» یک کابل USB-C متفرقه از آمازون خریداری نموده و متوجه شده بود که این سیم می تواند به دستگاه آسیب وارد کند زیرا استانداردهای لازم را ندارد.

لازم به ذکر است، این کمپانی به افرادی که کابل های اصلی آنها خراب شده و نمونه ی دیگری خریداری کرده اند، هزینه کابل جدید را پرداخت خواهد کرد.

در آخر هم برای تشخیص اینکه بدانید از چه نوعی کابلی – نمونه ثبت شده یا مدلی که سالم نیست – برای مک بوک خود استفاده می کنید، می توانید از تصویر زیر کمک بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.