۰

ولوو و معرفی کلاه ایمنی هوشمند برای دوچرخه سواران

بازدید 1095

eo3tg8s6agm3d1bwpgtj

فرقی نمی کند سوار بر دوچرخه باشید یا در حال راندن یک خودرو در هر دو حالت ایمنی جاده بحث بسیار مهمی محسوب می شود. در همین راستا شرکت های زیادی سعی کرده اند تا مفهوم جاده های هوشمند را واقعیت بخشند و آن را به شکلی در طراحی خودرهای آینده ی خود نیز پیاده سازی نمایند ولی در مورد دوچرخه سواران و ایمنی آنها تلاش به خصوصی صورت نگرفته و حالا ولوو قصد دارد با یک کلاه ایمنی ویژه شرایط را در این زمینه نیز تغییر دهد.

کلاه ایمنی مورد بحث که دو شرکت POC (برند فعال در زمینه ی تولید محصولات ورشی) و اریکسون نقش مهمی در تولید آن داشته اند بر مبنای اپلیکیشن Strava که در بین دوچرخه سواران بسیار محبوب است کار می کند. اپ مذکور ابتدا محل استقرار فیزیکی شما را با سرویس ابری پیاده سازی شده توسط ولوو به اشتراک می گذارد و از این طریق خودرهای تولیدی این کمپانی می توانند حضور شما را در جاده به راحتی تشخیص دهند.

بر اساس ایده ی مفهومی ولوو اپلیکیشن Strava از محل استقرار سایر خودروها نیز آگاه است و رانندگان آنها در صورتیکه یک دوچرخه سوار در نزدیکیشان باشد (حتی اگر در دید آنها نباشد یا در یک نقطه کور نسبت به خودروشان قرار داشته باشد) از حضور او آگاه شده و ملزم می شوند با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

کلاهی که دوچرخه سوار به سر دارد نیز دارای چراغ های هشداریست که وقتی احتمال داده شود ممکن است وی در یک تقاطع با اتومبیلی برخورد داشته باشد به او از طریق روشن و خاموش شدن هشدار می دهند.

البته این طرح مفهومی بی نقص نیست و چالش ها و پرسش هایی جدی را پیش رو دارد، برای مثال با توجه به متکی بودن آن به یک سرویس خدمات ابری و اپلیکیشن موبایل آیا سرعت اطلاع رسانی به رانندگان و دوچرخه سواران به قدر کافی سریع خواهد بود؟  و از سوی دیگر آیا این افراد چنین هشدارهایی را مورد توجه قرار خواهند داد و یا خیر؟

با همه ی این تفاسیر ولوو کماکان اولین کمپانی به حساب می آید که ایده ای را در زمینه ی جاده های هوشمند و برای ایمنی دوچرخه سواران مطرح کرده و با توجه به سابقه ی موفق و طولانی این شرکت در زمینه ی پیاده سازی راه حل های ایمنی در خودروسازی می توان امیدوار بود در آینده ای نه چندان دور شیوه های ارائه شده فعلی به شکلی بسیار مطلوب تر و کاراتر بسط و توسعه یابند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.