۰

گزارش مالی لنوو : عرضه ۳۲.۸ میلیون دستگاه موبایل در طول ۶ ماه گذشته

بازدید 876

لنوو به عنوان بزرگترین تولید کننده کامپیوتر های شخصی در جهان، به تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش درآمد خالص شرکت در سه ماهه دوم سال مالی، ۱۹ درصد افزایش داشته است. جالب اینکه این میزان افزایش کمتر از حدی بوده که کارشناسان انتظارش را داشته اند و به همین خاطر سهام لنوو اکنون با کاهش ارزش مواجه گشته است.

lenovo-vibe-z

طبق آنچه که در گزارش لنوو آمده، این شرکت موفق شده در ۶ ماهه گذشته ۳۲.۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در بازار های جهانی توزیع نماید. عددی که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشدی ۳۸ درصدی داشته است.

لنوو چنین میزان رشدی در عرضه موبایل را مربوط به سیاست های اقتصادی خود در خارج از خاک چین می داند. بد نیست اشاره کنیم که هم اکنون ۸۰ درصد موبایل های لنوو در چین و ۲۰ درصد نیز در خارج از این کشور پخش می شود. در سال گذشته تنها ۹ درصد از تولیدات لنوو به بیرون از مرز های چین راه پیدا می کرد.

اما موفقیت لنوو در بازار های جهانی علاوه بر اینکه می تواند خبر خوشحال کننده ای برای سرمایه گذاران این شرکت باشد، در عین حال این موضوع را نیز یادآور می کند که لنوو در حال از دست دادن بازار کشور مادری خود است. کاهش عرضه محصولات لنوو در چین بدین دلیل است که اکنون شرکتی همچون شیائومی بازار میان رده ها را در این کشور به سلطه خود درآورده است.

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، هم اکنون شیائومی عرضه کننده نخست موبایل در بازار چین به شمار می رود. پس از شیائومی سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد و لنوو نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص می دهد.

در نهایت باید بگوییم که رشد ۱۹ درصدی در سود خالص، توانسته رقم ۲۶۲ میلیون دلار را برای لنوو به همراه آورد. شایان ذکر است که این میزان سود از درآمدی ۱۰.۵ میلیارد دلاری برای لنوو به دست می آید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.