۰

همه چیز درباره Samsung Galaxy S5

بازدید 1525

Samsung Galaxy S5  (1)
چرا سامسونگ گلکسی اس ۵ باید توجه شما را جلب کند؟ به خاطر چهره مناسبش و اینکه هر کاری که از یک گوشی حرفه‌ای مد نظر دارید را در این گوشی می‌توانید بیابید. با این حال این گوشی در واقع بهبود یافته مدل‌های قبلی است و یک محصول انقلابی به حساب نمی‌آید.اگر از سیستم اسکنر اثر انگشت، ضربان گیر قلب و دیزاین گوشی فاکتور بگیریم این گوشی تقریبا آن چیزی است که در سال ۲۰۱۳ سامسونگ عرضه کرده بود. در واقع S5 نسبت به S4  در هر چیزی کمی بهتر و سریع‌تر شده است. با صفحه نمایش ۵.۱ اینچی و اندروید کیت کت و دوربین عالی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی حدود ۶۵۰ دلار قیمت خورده است. اما خوب است بدانید شما با همین قیمت می‌توانید HTC One M8 نسخه ۳۲ گیگابایتی را که دارای دیزاین تمام فلزی بسیار شیک و سیستم بلندگوی حرفه‌ای تر را هم بخرید. با این حال بگذارید نگاهی به این گوشی حرفه‌ای سامسونگ بیندازیم :‌

مزیت‌ها :

سامسونگ گلکسی اس ۵ تقریبا از هر نظر گوشی قوی و خوبی است. اخرین سیستم عامل گوگل یعنی اندروید کیت کت ۴.۴ ، صفحه نمایش بسیار عالی، پردازنده چهار هسته‌ای و یک دوربین خوب.

ضعف‌ها :

نسبت به گلکسی اس ۴ به ارتقای اندکی پیدا کرده . سیستم اسکن اثر انگشت در هنگام استفاده مشکل پیدا می‌کند و ضربان‌گیر قلب چندان خوب نیست. همچنین قیمت بالای این گوشی نسبت به گوشی‌های رقیب هم ضعف دیگر آن است.

دیزاین 

واقعیت این است وقتی از جلو به این گوشی نگاه می‌کنید به سختی می‌توانید بین آن و گلکسی اس ۴ تفاوت قایل شوید اما پنل پشت دو گوشی با هم متفاوت است. در واقع استفاده از نوعی بافت پلاستیک خاص در پشت گوشی که باعث می‌شود اثر انگشت روی آن باقی نماند، نکته این طراحی جدید است.  سامسونگ دو رنگ مشکی و شیری رنگ را برای این گوشی انتخاب کرده اما اگر رنگ‌ّهای دیگری را از این گوشی دیدید تعجب نکنید چون برای بعضی از بازارها رنگ‌های دیگری ممکن است عرضه شود. با این حال آنچه چندان این گوشی را از نظر دیزاین جذاب نمی‌کند استفاده از نوعی پلاستیک براق در کناره‌هاست. جایی که به خصوص با توجه به تجربه ما ایرانی‌ها یاد پلاستیک‌های ارزان قیمت می‌افتیم. این همه تاکید روی استفاده از پلاستیک سامسونگ را در مقایسه با رقبایش از نظر طراحی در رتبه پایین‌تری قرار داده است خصوصا که گوشی جدید HTC یعنی M8 به همگان نشان داده که با فلز می‌توان چه اعتباری به شخصیت یک گوشی بخشید.

صفحه پشت گلکسی اس ۵ دارای بافت پلاستیکی است که اثر انگشت روی آن نمی‌مان

گلکسی اس ۵ تنها کمی بزرگتر از نسخه قبلی یعنی اس ۴ است. این گوشی ۵.۵۹ اینچ طور و ۲.۵۹ اینچ عرض دارد. وزن آن نیز ۱۴۵ گرم است. در واقع این گوشی از این بابت تنها کمی از اس ۴ سنگین‌تر است.
صفحه نمایش این گوشی ۵.۱ اینچ و با رزولوشن ۱۰۸۰p از نوع HD AMOLED است و حدود ۰٫۱ اینچ بزرگتر از S4 است. این به این معنی است که صفحه نمایش آن تراکم پیکسل کمتری نسبت به مدل قبلی دارد که البته با چشم عادی اصلا قابل مشاهده نیست. صفحه نمایش آن بسیار پررنگ و شفاف به نظر می‌رسد و عکس و ویدیو روی آن فوق‌العاده شفاف به نظر می‌رسد.
Samsung Galaxy S5  (2)

با صفحه نمایش ۱۰۸۰ HD AMOLED تصویر این گوشی خیره کننده است

 البته سامسونگ گفته که از یک پنل نمایش جدید برای این گوشی بهره گرفته که خود را با شرایط نوری مختلف منطبق می‌کند. این یکی از معدود ارتقاهای این گوشی نسبت به مدل قبلی است. سایر چیزها همانی که است که از سامسونگ انتظار داشتیم. دگمه Power در سمت راست قرار دارد. محل قرارگیری هدست در بالای گوشی و پورت USB3. 0 در پایین آن قرار گرفته است. این گوشی با استاندارند IP69 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است به این معنی است که این گوشی می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در آبی با عمق یک و نیم متر دوام بیاورد.
Samsung Galaxy S5  (3)

محل پورت اتصال گلکسی اس ۵ کاملا بسته می‌شود و به این ترتیب کاملا ضد آب و گرد و خاک است

صفحه نمایش تاچ ‌ویز

اس ۵ از اندروید کیت کت ۴.۴ استفاده می‌کند و سامسونگ آخرین نسخه TouchWiz یا اینترفیس خودش را برای این گوشی به کار گرفته است که حس و حال جدیدی را به کاربر القا می‌کند. اگر از یک گوشی سامسونگ دیگر به این گوشی ارتقا داده  باشید سیستم منوی جدید در تمام صفحات توجه شما را جلب خواهد کرد.
Samsung Galaxy S5  (4)

سامسونگ TouchWiz را به روز کرده و حالا منوها را در بسیاری از پنجره‌ها می‌توانید ببینید

امکانات و اپلیکشن‌ها 

به سختی می‌توان گفت که از کجا  TouchWiz تمام می‌شود و امکانات سامسونگ اپ آغاز می‌شود. Kid‘s Mode به والدین اجازه می‌دهد که این گوشی را با انتخاب برخی از اپلیکیشن‌ها و کارکرد آنها در اختیار کودکانشان قرار دهند.با استفاده از ToolBox شما می‌توانید میان‌بر برای برخی از اپلیکیشن‌ها درست کنید و با Ultra Power Saving برای زمانی خوب است که شما یادتان رفته گوشی را شارژ کنید و آن را با خود بیرون برده‌اید. با یک دگمه شما تمامی ارتباطات و انتقال‌ها را قطع می‌کنید و صفحه نمایش نیز از حالت رنگی به سیاه و سفید تغییر می‌کند. با کاهش رنگ و اپلیکیشن‌ها عمر باتری بسیار افزایش پیدا می‌کند. سامسونگ در این مورد می‌گوید که حتی با داشتن ۱۰ درصد باتری با استفاده از این امکان شما می‌توانید تا ۲۴ ساعت بدون شارژ از دستگاه استفاده کنید.
Samsung Galaxy S5  (5)

با امکان Ultra Power Saving  که صفحه نمایش را سیاه و سفید می‌کند، میزان مصرف باتری به شدت اضافه می‌شود.

اپلیکیشن دیگر tidbit است که در واقع یک نرم‌افزار مدیریت دانلود است که با وای‌فای و یا دیتای موبایل ارتباط برقرار می‌کند و اجازه دانلود سریع‌تر را به شما می‌دهد. این نرم‌افزار در پشت صحنه یا بک گراند کار می‌کند و احتمالا به دلیل اینکه کاربران ممکن است نگران میزان پهنای باند استفاده شده باشند آن را فعال نکنند. سامسونگ همچنین پنج اپلیکیشن مربوط به سلامتی نیز در این موبایل خود مورد استفاده قرار داده که مانیتور تغذیه و همچنین ضربان‌گیر نبض از آن جمله است.

اسکنر اثر انگشت 

دو امکان خاص در گلکسی اس ۵ وجود دارد که آن را از گوشی مشابه و رقیب خود یعنی HTC One M8 متمایز می‌کند. اسکنر اثر انگشت و ضربان گیر نبض . هر دو با اغماض  به خوبی آنچه در تبلیغات نشان داده می‌شوند کار می‌کنند با این حال واقعا چندان مورد علاقه کاربران نخواهند بود.
اجازه بدهید با اسکنر اثر انگشت شروع کنیم. این اسنکر فقط قابل کار با ۳ انگشت است که در مقایسه با TouchID اپل که پنج انگشت را اسکن می‌کند عملا محدودتر است. مشکل اصلی این است که دقت این اسکنر در اغلب اوقات چندان بالا نیست.
Samsung Galaxy S5  (6)

 

با استفاده از اسکنر اثر انگشت می‌توان سه انگشت را برای ورود به گوشی تعریف کرد

مانیتور کردن ضربان قلب در گلکسی اس ۵ در واقع با یک تمهید در سیستم فلش دوربین صورت می‌گیرد در واقع شما انگشت خود را مقابل فلش قرار می‌دهید و از این طریق ضربان قلب شما خوانده می‌شود. با توجه به وجود بسیاری از سنسورهای ضربان قلب که این روزها در بازار وجود دارند و حتی در هنگام ورزش نیز می‌توان آن را به خود متصل کرد و با یک اپلیکیشن کار می‌کنند، این سیستم ضربان قلب چندان کارآمد به نظر نمی‌آید ضمن اینکه متخصصان باید در مورد صحت کارآیی آن صحبت کنند.
Samsung Galaxy S5  (7)

 

با قراردادن انگشت جلوی فلش می‌توان از امکان ضبط ضربان نبض برخوردار شد

دوربین ارتقا یافته 

سامسونگ میزان مگاپیکسل دوربین این موبایل را از مدل ۱۳ مگاپیکسلی قبلی به ۱۶ مگاپیکسل ارتقا داده . عکسها کاملا خوب و واضح به نظر می‌رسند و به خصوص با تعبیه یک پردازنده سنسور جانبی دوربین بسیار سریع‌تر هم شده است. میزان فوکوس اتوماتیک در دوربین این گوشی ۰٫۳ ثانیه است و این سرعت عمل این گوشی را نشان می‌دهد. همچنین مشکل تاریکی و پر گرین Grain بودن عکسها در مدل‌های قبلی ، در این گوشی بهبود یافته و حتی این گوشی عکسهای قابل قبولی در محیط‌های تاریک می‌گیرد.
Samsung Galaxy S5  (8)

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی Galaxy S5 یکی از بهترین و سریع‌ترین دوربین‌های موبایل است

ویدیوها در این گوشی با رزولوشن ۱۰۸۰ HD گرفته می‌شود. شما همچنین از طریق تنظیمات می‌توانید تصویربرداری UHD  یا اولترااچ‌دی انجام دهید که امروزه به ۴K معروف است. اما به غیر از این نرم‌افزار ویرایش عکس سامسونگ هم واقعا چیز جالبی است به خصوص اینکه شما می‌توانید با آن سایز عکس را تعیین کنید. دوربین جلویی این موبایل ۲ مگاپیکسلی است.
Samsung Galaxy S5  (9)

امکان تغییر فوکوس از جذابیت‌های عکاسی با S5 است

Samsung Galaxy S5  (10)

امکان Panning یک ویژگی فیلترمانند در دوربین S5 است

سرعت موبایل 

بی تردید گلکسی اس ۵ در این زمینه پیشتاز بازار است. با پردازنده ۲.۵ گیگاهرتزی چهار‌هسته‌ای کوالکوم اسنپ‌دراگون ۸۰۱ این موبایل سرآمد سرعت است. بر اساس یک تست سرعت این موبایل نمره ۲۳.۷۰۷ را گرفت که به معنای سرعت فوق‌العاده خوب در بازکردن و اجرای یک اپلیکیشن است. خوب است بدانید نمره HTC One M8 در همین تست ۲۴.۵۹۳ گرفت که البته بسیار شبیه است اما سرعت سامسونگ به روشنی بهتر است. البته سامسونگ و برخی از تولید‌کنندگان موبایل به خاطر اینکه بنچ‌مارک‌های عمومی را گول می‌زنند مورد انتقاد قرار دارند اما به هر حال خوب است بدانید نمره گلکسی نوت ۳ نیز در این تست ۲۳٫۰۴۸ است.
تست GPU
۱۰۴٫۶ Apple iPhone 5S
۱۰۸٫۳ Samsung Galaxy S5
۲۰۷۹۵ HTC One M8

 

تست CPU
۲۵٫۶ Apple iPhone 5S
۴۹٫۵ Samsung Galaxy S5
۵۶٫۸ HTC One M8

هم گلکسی اس ۵ و هم HTC One M8 هر دو از یک CPU و  GPU استفاده می‌کنند به رغم این امتیاز M8 در سرعت کلاک چند امتیاز بالاتر است. چرکه سامسونگ در هنگام اجرای بازی‌های سنگین که گرافیک و پردازش بالا می‌خواهد داغ می‌شود و این باعث افت سرعت کلاک سامسونگ می‌شود.به رغم اینکه این تست در محیط سرد هم انجام گرفت سرعت کلاک سامسونگ از ۱۸ هزار بالاتر نرفت. بر اساس یک تست گلکسی اس ۵ توانست ۱۵ ساعت و ۱۸ دقیقه پخش ویدیوی بی وقفه داشته باشد و این زمان فوق‌العاده‌ای است.این موبایل ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند ضمن اینکه نسخه ۳۲ گیگابایتی آن نیز به بازار عرضه شده است. همچنین امکان پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت را هم دارد.

جدول مقایسه مشخصات سه گوشی آیفون ۵ اس ، ام ۸ و گلکسی اس ۵ 

OS Tested RAM GPU CPU
iOS 7.1 ۱GB PowerVR G6430 ۱٫۳GHz dual-core Apple A7 Apple iPhone 5S
Android 4.4 ۲GB Adreno 330 ۲٫۳GHz quad-core Qualcomm Snapdragon 801 Samsung Galaxy S5
Android 4.4 ۲GB Adreno 330 ۲٫۵GHz quad-core Qualcomm Snapdragon 801 HTC One M8

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.