۰

مقایسه ی مک بوک پرو ۲۰۱۴ با Lenovo Yoga 2 Pro

بازدید 1106

شما می توانید به راحتی دلیل بیاورید که مک بوک پرو اپل با صفحه نمایش Retina بهترین لپ تاپ در اطراف شماست. اما وقتی که شما از جدیدترین مدل در مقابل یکی از دستگاه های ویندوز با قابلیت دو کار در یک وسیله مثل Lenovo Yoga 2 Pro استفاده می کنید چه اتفاقی می افتد؟ در ادامه ی مطلب امکانات و مشخصات آن ها را بررسی می کنیم.

macbook-pro-retina-vs-lenovo-yoga-2-pro

پیش از شروع توجه داشته باشید که که ما MackBook Pro 3 سه اینچی را مورد بررسی قرار داده ایم. شرکت اپل نسخه ی ۱۵ اینچی بزرگتر آن را نیز تولید کرده است، اما رقیب اصلی Yoga 2 Pro نیست.

اگر از قبل کاملاً مشخص نبود، ما یک نوت بوک را با یک لپتاپ/ تبلت یا ۲-in-1 مقایسه می کردیم. اما Yoga این گونه نیست، یک صفحه کلید قابل جدا شدن همانند Surface دارد. در عوض صفحه کلید لولاداری دارد که به پشت صفحه نمایش جمع می شود تا به شکل تبلت استفاده گردد.

اندازه

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

اندازه ها مشابه هستند، Yoga 2 Pro 5 درصد پهن تر و ۱۱ درصد باریکتر است. Yoga اندازه ی خوبی برای یک نوت بوک اما برای تبلت بزرگ است. برای اندکی دید بیشتر Yoga 29 درصد بلندترو ۳۸ درصد پهن تر از iPad Air ( در حالت landscape) است.

وزن

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

Yoga 12 درصد سبک تر از مک بوک Retina است اما به یاد داشته باشید که نوت بوک اپل جهت استفاده به عنوان تبلت ساخته نشده است. Yoga همانند وضعیت اندازه، تبلت های سنگین غیرطبیعی می سازد.

Mac Book Pro retina Display یا Lenovo Yoga 2 Pro ؛ کدام بهتر است؟ با این مقایسه انتخاب بهتری خواهید داشت

ساختار

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

بدنه ی فلزی مک بوک کیفیت بالاتر نسبت بهYoga داردکه از شاسی ترکیب پلاستیک/فلز ساخته شده است. اگر بخواهید سیستم های دیگری هم وارد بررسی کنید می توانید مقایسه و بررسی MSI GT70 Dominator Pro و Asus ROG G750JZ را مد نظر داشته باشید.

صفحه نمایش (اندازه)

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

معمای بتمن: چه موقع صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی بزرگتر از صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی می شود؟ وقتی که نسبت های مختلف داشته باشد. Yoga صفحه نمایش بلندتر ۱۶:۹ دارد یعنی اینکه فقط ۹۵ درصد بزرگتر از صفحه ی ۱۶:۱۰ مک بوک است. علاوه بر سیستم های مذکور می توانید سیستم دل را با عنوان  Dell Inspiron 15z هم وارد مقایسه کنید

صفحه نمایش (رزولوشن)

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

هر دو دستگاه صفحه نمایش شارپ دارند. رزولوشن مک بوک ممکن است کمتر باشد، اما به آن اندازه ای است که شما از یک لپتاپ انتظار دارید. اگرچه در حالت تبلت Yoga را نزدیکتر به چشمان خود می گیرید. لازم است که پیکسل های اضافی را برای حفظ سطح مشابه شفافیت در بخش های نزدیک حفظ کند.

صفحه نمایش لمسی

اگرچه برخی از لپتاپ های ویندوز صفحه نمایش لمسی دارند، اپل علاقه ای به ساخت صفحات لمسی ندارد.

پردازنده

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

این تصویر فقط پردازنده هایی نسخه های ورودی هر دستگاه را نشان می دهد. نسخه های گران تر مک بوک همگی پردازنده ی Intel Core i7 (با سنجش زمانی ۳ گیگاهرتز) دارند درحالیکه Yoga حداکثر پردازنده ی Intel Core i7 با سنجش زمانی ۱٫۸ گیگاهرتز دارد.

گرافیک

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

هر دو دستگاه گرافیک یکپارچه ی Intel دارند که برای مک بوک پرفایده تر است.

RAM

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

یکی از بزرگترین ارتقاء صورت گرفته در آخرین نسخه ی مک بوک Retina افزایش آن به حداقل ۸ گیگابایت رم بود. اگرچه شما می توانید با پرداخت هزینه ی بیشتر رم ۱۶ گیگابایتی مک بوک را تهیه نماییدYoga نیز رم ۸ گیگابایتی دارد.

حافظه

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

مک بوک به شما گزینه های حافظه ی بیشتری را می دهد، اما سطح ورودی Yoga فضایی دو برابر نسبت به مک بوک Retina در اختیار شما می گذارد.

کارت حافظه خوان SD

هر دو دستگاه کارت حافظه خوان داخلیSD با اندازه ی کامل دارند.

پورت های USB

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

هردو سیستم پورت USB دارند اما برای در مک بوک بهتر است. هردوی آن ها USB 3.0 استاندارد دارند در حالیکه پورت های Yogaبا USBهای ۲٫۰ آهسته تری دارند.

Thunderbolt

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

جای تعجب نیست که اپل استاندارد را در خط نوت بوک های خود پیاده می کند، در حالیکه اکثر OEMهای ویندوزی با انتخاب خود آن را به کار نبرده اند.

خروجی فیلم

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

مک بوک به شما اجازه می دهد که کابل HDMI را برای خروجی ویدیو به آن وصل کنید، در حالیکه شما در Yoga نیاز به کابل واسط دارید.

باتری

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

هر دو دستگاه با پردازنده های Haswell طولانی تر از تمام نوت بوک های پیش از ۲۰۱۳ هستند. با اپل حدود ۹ ساعت می توان صفحات اینترنتی را گشت در حالیکه با Lenovo حدود ۶ ساعت می توان ویدیوی پیاپی(Full HD) تماشا کرد.

وب کم

هر دو دستگاه وب کم جلو ۷۲۰p دارند. اگرچه Yoga به عنوان تبلت نیز استفاده می شود، دوربین پشتی ندارد.

Wi-Fi802.11ac

اگر شما روتر جدید دارید که دارای وای-فای ۸۰۲٫۱۱ac است، مک بوک با سرعت بسیار بالایی با آن کار می کند. البته هر دو دستگاه هنوز هم استانداردهای قدیمی تر وای-فای (متداول تر) را پشتیبانی می کنند.

نرم افزار

مک بوک دارای آخرین نسخه ی OS X, 10.9 Mavericks است و به زودی به OS X 10.10 Yosemite ارتقا می یابد. Yoga 2 Pro ویندوز ۸٫۱ یا ۸٫۱ Pro را بسته به هزینه ی انتخابی شما داراست.

عرضه به بازار

اپل به تازگی Retina MacBook Pro را به روز رسانی کرده است، در حالیکه Yoga 2Pro پیش از تعطیلات ۲۰۱۳ ساخته شد و تعجب نکنید اگر تا ماه آینده در مورد Yoga 3 در IFA خبرهایی شنیدید.

قیمت اولیه

مقایسه مک بوک و Lenovo Yoga

از نظر فنی Yoga 2 Pro با قیمت ۱٫۴۰۰ دلار به فروش می رسد. اما اگر در صفحات فروش Lenovo جستجو کنید قیمت Yoga 2 را ۱٫۰۰۰ مشاهده خواهید کرد. شما می توانید در تصمیم گیری خود برای خرید و انتخاب Yoga 2 Pro به عنوان خرید بهتر به نتیجه برسید. صفحه ی آن شارپ تر، حافظه ی داخلی دوبرابر در مدل اولیه است و می تواند به عنوان تبلت و لپتاپ استفاده شود. البته نتیجه گیری شما نشان می دهد که شما حداقل با ویندوز و OS X راحت ترید، و می خواهید که دستگاه خود را به گونه ای انتخاب کنید که دو کار را با هم انجام دهد. اگر شما یک لپتاپ خیلی خوب می خواهید Retina MacBook Pro انتخاب بسیار خوبی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد Retina MacBook Pro صفحه ی بررسی کامل آخرین مدل ۲۰۱۳ ۱۳-اینچی را مشاهده کنید. و اگر شما می خواهید درمورد Yoga دو در یک بیشتر بدانید در بخش راهنمای مقایسه ای ویندوز دو در یک رقابت آن را ببینید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.