۰

تبلت اسوز گوگل نکسوس ۷

تبلت اسوز گوگل نکسوس 7
بازدید 1365

تبلت اسوز گوگل نکسوس 7

تبلت اسوز گوگل نکسوس ۷

همان‌طور که میدانید سیستم عامل قدرتمند و موفق اندروید توسط کمپانی معتبر گوگل معرفی گشت. محبوبیت این سیستم عامل به حدی رسید که اکنون گوشی‌ها و تبلت هایی که اندرویدی نیستند (البته iPhone با سیستم عامل iOS از این قاعده مستثنا است) به سختی به فروش می‌رسند. حالا کمپانی تولید کننده اندروید، خودش دست به طراحی و تولید یک تبلت اندرویدی جدید زده و با همکاری کمپانی Asus مدل جدید خود را با نام Nexus 7 به بازار معرفی نموده است. اوایل تابستان سال ۲۰۱۲، گوگل در کنفرانس سالانه خود علاوه بر رونمایی از نسخه جدید اندروید، این تبلت را معرفی نمود. صفحه نمایش ۷ اینچی، پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس ۱٫۲ تا ۱٫۳ گیگاهرتز و یک گیگابایت حافظه رم، از مشخصات اصلی این تبلت محسوب می‌گردد. ضمنا سیستم عامل موجود بر روی Nexus 7 آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید با نام Jelly Bean می‌باشد که برای اولین بار بر روی یک تبلت ارائه می‌گردد. همه این امکانات که بسیار فراتر از محصولات قبلی گوگل به نظر می‌رسد با قیمتی باور نکردنی ، Nexus 7 را به یک تبلت برای همه تبدیل خواهد نمود. در ادامه و در نقد و بررسی آن، به توضیح جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

تبلت اسوز گوگل نکسوس 7

تبلت اسوز گوگل نکسوس ۷

مشخصات کلی: – وزن ۳۴۰ گرم

پردازنده: Nvidia Tegra 3 T30L Quad-Core Cortex-A9 CPU 1.2GHz UpTo 1.3GHz

دیسک درایو: دیسک درایو حافظه ای SSD 32 GB

صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی LCD Capacitive – اندازه ۷٫۰ اینچ

امکانات: قابلیت نصب سیم کارت – WiFi – GPRS – GPS – Edge – بلوتوث – NFC – وب کم – قطب نما – حسگر شتاب سنج – حسگر ژیروسکوپ – USB – microUSB

سایر مشخصات: Google Android (Version 4.1 (Jelly Bean – کارکرد باتری تا ۹ ساعت پخش ویدیو با کیفیت HD – تا ۱۰ ساعت جستجو در اینترنت – تا ۱۰ ساعت خواندن کتاب الکترونیک و تا ۳۰۰ ساعت در حالت آماده به کار ساعت

• طراحی و ساخت

تبلت اسوز گوگل نکسوس 7

تبلت اسوز گوگل نکسوس ۷

کمپانی گوگل تخصص خاصی در زمینه طراحی و تولید سخت افزاری ندارد، به همین جهت برای تولید گوشی‌های خود نیز از کمپانی‌های دیگر مانند سامسونگ و HTC کمک گرفت و با شرکت‌های معتبر و متخصص همکاری نمود. این بار نیز این کمپانی طراحی و تولید تبلت خود را به شرکت Asus سپرد که خود در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و پر طرفدارترین کمپانی‌های تولیدکننده تبلت و لپ تاپ است. ایسوس هم در زمینه طراحی و ساخت Nexus 7 بسیار خوب و راضی کننده عمل نموده است.اگرچه جنس بدنه Google Nexus 7 از پلاستیک ساخته شده است اما بسیار مقاوم و باکیفیت به نظر می‌رسد و به دلیل شکل کاملا مستطیلی آن، به راحتی می‌توان با یک دست با آن کار کرد. همچنین به دلیل طراحی مناسب و بافت دار قاب پلاستیکی پشت این دستگاه، امکان لیز خوردن آن از دست بسیار کم است و احساس امنیت خوبی را در حین کار کردن به شما خواهد داد.در قسمت جلوی۷ Google Nexus به غیر از صفحه نمایش، تنها یک دوربین ۱٫۲ مگاپیکسلی برای برقراری مکالمات تصویری قرار دارد و هیچ دکمه سخت افزاری وجود ندارد. در لبه سمت راست آن دکمه پاور و همچنین کلیدهای کنترل صدا قرار دارند و در لبه پایینی آن نیز پورت Micro USB و خروجی هدفون ۳٫۵ میلی متری تعبیه شده‌اند. همچنین در لبه سمت چپ دستگاه نیز درگاه اتصال داک مخصوص آن قرار گرفته است. در میان قاب پلاستیکی پشت این تبلت علاوه بر بلندگو، لوگوی Nexus با اندازه ای بزرگ و همچنین لوگوی ASUS با اندازه ای کوچک‌تر خودنمایی می‌کنند و جلوه بهتری به این تبلت بخشیده‌اند. در کل، ایسوس برای این تبلت سفارش گوگل، در طراحی و ساخت چیزی کم نگذاشته و با توجه به قیمت بسیار مناسب آن، می‌توان مشخصات ظاهری آن را بسیار فراتر از انتظار دانست.

• صفحه نمایش

تبلت اسوز گوگل نکسوس 7

تبلت اسوز گوگل نکسوس ۷

صفحه نمایش این تبلت یکی از مواردیست که شما را کاملا متعجب خواهد نمود. با اینکه این صفحه نمایش بهترین صفحه نمایش موجود بر روی تبلت ها نیست، اما در میان تبلت های هم رده خودش و با این قیمت، بدون شک بهترین است. صفحه نمایش ۷ اینچی این تبلت از نوع IPS بوده و قادر است تصاویری را با دقت ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل نمایش دهد. همچنین اگرچه این صفحه نمایش از نظر کیفیت به خوبی صفحه نمایش رتینای نسل سوم آی پد نیست، اما میزان غلظت رنگ‌ها و وضوح جزئیات بسیار مناسب هستند. به طور کلی صفحه نمایش Google Nexus 7 کیفیت بسیار خوبی دارد و مشاهده ویدیوها، عکس‌ها و سایر موارد بر روی آن بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین در زاویه های مختلف عملکرد آن بهتر از حد انتظار است.

تبلت اسوز گوگل نکسوس 7

تبلت اسوز گوگل نکسوس ۷

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.