۰

بررسی E-BOOK reader محبوب Amazon Kindle Paperwhite

بازدید 1136

با روی کار آمدن تبلت ها شاید هر یک از شما احساس کنید که دیگر نیازی به ای بوک خوان ها ندارید! اما مطمئن باشید اگر این کتاب خوان ها وجود دارند به این خاطر است که هر کدام از این ها، با ویژگی های برتر از امکانات خواندن کتاب در تبلت ها، ساخته شده اند. در ست است که تبلت ها روز به روز در حال پیشبرد اهدافشان هستند تا بتوانند با کیفیت بیشتر روز به روز جای این کتاب خوان های آمازون را بگیرند اما خوب است کمی هم تخصصی وارد این مقوله شویم چرا که هستند افرادی که فقط برای مطالعه از این گونه دستگاه ها استفاده می کنند و می خواهند اطلاعات بیشتری داشته باشند.

Amazon Kindle Paperwhite

شاید انتظار داشته باشید که ما امروز بخواهیم جدیدترین کتاب خوان الکترونیکی آمازون را که نسل ۴ ام است را به شما معرفی کنیم. اما می خواهیم به محبوب ترین کتاب خوان آمازون یعنی Amazon Kindle Paperwhite نسل دوم بپردازیم. گاهی محبوب بودن مهم تر از جدید بودن است!

Amazon Kindle Paperwhite

Amazon Kindle Paperwhite نسل دوم، سیستم کتاب خوان آمازونی است که محصول سال ۲۰۱۳ است اما با وجود اینکه نیمی از سال ۲۰۱۴ می گذرد هنوز هم در لیست محبوب ترین های آمازون است و بررسی مختصر امروز ما به شما در مورد این محصول چیزهایی می گوید. به طور کوتاه می توان گفت که این کتاب خوان در واقع به نحوی بیانگر تغییرات محسوسی در مورد سیستم قبلی نیست اما قطعا تغییراتی در آن ایجاد شده که از هر نظر این کتاب خوان را محبوب کرده است!

Amazon Kindle Paperwhite

مزایای Amazon Kindle Paperwhite نسبت به مدل اولیه

از مزایایی که می توان در این نسخه نسبت به مدل اولیه در نظر گرفت شفاف تر شدن فونت ها و واضح تر شدن آن ها اشاره کرد. از طرفی با تغییراتی که روی پردازنده انجام شده است سرعن پردازش هم افزایش پیدا کرده است و از همه مهم تر به زودی امکان ادغام Amazon Kindle Paperwhite با Goodreads فراهم می شود. اما خوب است نقاط ضعف هم مورد بررسی قرار گیرد.

نقطه ضعف های Amazon Kindle Paperwhite نسبت به مدل اولیه

با توجه به اینکه این نسخه اصلاح شده ی نسخه اولیه می باشد اما تغییرات چندان زیادی در آن صورت نگرفته است و قیمت های پایه ای که برای این مدل در نظر گرفته اند شامل تبلیغات می شود. همچمنین به محض راه اندازی، تمام نرم افزارها در دسترس نخواهند بود.

تغییرات سخت افزاری:

می توان گفت این بار آمازون چندان تصمیم به ارتقای این کتاب خوان نداشته است و به نحوی، خواسته تا دستی بر سر و روی این کتاب خوان بکشد! بنظر می رسد ارتقای این سیستم فعلا منحل شده تا بتواند یک گام بسیار بلند تر در نسخه های بعدی بردارد!

kp-slate-04-lg

در این سیستم سخت افزار تغییر وافری نداشته که گفتن آن ارزش داشته باشد. گفتنی است در آینده ای نه چندان دور به احتمال زیاد تمام ویژگی های این کتاب خوان حتی نام آن نیز تغییر کند اما اینکه بعد از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ این کتاب خوان همچنان محبوب است می توان به نکته ای همچون بنای اولیه خوب این سیستم اشاره کرد.  با این حال شناختن این محصول از نمونه تولید شده در سال ۲۰۱۲ بسیار سخت است و تنها تفاوت قیمت ۱۰۰ دلاری آن موجب شناسایی آن ها می شود.

paperwhite-shots2012-07-0302-02-21600

از نظر ابعاد هم نسخه جدید دقیقا در ابعاد قبلی نسخه ۲۰۱۲ تولید شده است و حتی یک میلی متر هم کوچکتر، باریک تر یا پهن تر نشده است. بنابراین اگر علت خرید کتاب خوان جدید برای شما سایز بزرگتر است بهتر است دست نگه دارید!

61gwKEGERJL

البته اتصال ۳g به این کتاب خوان باعث شده که وزن آن به میزان ۲۳۶ گرم برسد اما می توان با توجه به تبلت های دیگر این وزن را مورد قبول قرار داد. البته این کتاب خوان حدودا از Kobo Aura بلند تر است و یک کتاب خوان جیبی محسوب نمی شود.

خوشبختانه همانطور که گفته شد در این نسخه وضوح و شفافیت مهم ترین عنصری است که به این سیستم اضافه شده است پس، می توانید از این سیستم تنها به دلیل افزایش شفافیت آن استفاده کنید. به عکس زیر دقت کنید. عکس سمت راست نسخه کنونی و سمت چپ هم نسخه سال ۲۰۱۲ است :

Amazon Kindle Paperwhite

شفافیت این نسخه حدودا ۶۵ درصد بیشتر است چرا که به همین میزان پیکسل اضافی دارد. کنتراست خیره کننده در این نسخه باعث شده که نوشته های مشکی رنگ در کنار پس زمینه سفید بسیار قابل خواندن باشد.  میزان تنظیماتی که در نور رسانی این تبلت انجام شده باعث شده که چشم احساس خستگی و ضعف نکند و بدین وسیله مدت زمان بیشتری با دستگاه عجین باشد.

عمر باطری

kp-slate-03-lg._V357572149_

می توان عمر باطری این کتاب خوان را از جمله نکات مثبت آن برشمرد. چرا که اگر تنظیمات روشنایی نور را روی گزینه ۱۰ نگه دارید و بعد برای هر روز فقط یک ساعت و نیم از این کتاب خوان استفاده کنید و این میزان به مطالعه بپردازید می توانید حدود ۸ هفته بدون نیاز به شارژ کردن کتاب خوان را روشن نگه دارید! فوق العاده است!

عدم حساسیت به نور خورشید

5152fK2rgqL

اگر بخواهید از این کتاب خوان در نور خورشید استفاده کنید با توجه به تکنولوژی که در نمایشگر بکار رفته هیچ گونه افت کیفیتی را مشاهده نخواهید کرد.

مطالعه در شب بدون مزاحمت

kp-slate-02-lg._V357572153_

اغلب دستگاه های دیجیتالی زمانی که روشن هستند موجب نور افشانی به محیط می شوند اما این دستگاه با ویژگی هایی که دارد فقط محوطه نمایشگر را روشن کرده و موجب نور اضافی در اتاق نمی شود و دیگران را اذیت نمی کند بنابراین می توانید در شب از آن استفاده کنید. این مورد هنوز در تبلت ها مورد بررسی قرار نگرفته و قطعا یکی از نقاط قوت صد در صدی کتاب خوان آمازون نسبت به تبلت های روز بازار است.

ساختار مناسب برای چشم

بر خلاف تبلت هایی که دارای نور پس زمینه هستند و به طور مستقیم این نور به چشم شما وارد می شود، این کتاب خوان، دارای نور عمودی است که از بالا به پایین می تابد و صفحه را روشن می کند و هرگز به طور مستقیم به چشم شما اصابت نمی کند و این باعث می شود چشم نه خسته شود و نه اذیت و از سرخ شدن چشم و آب ریزش جلوگیری می کند.

فایل های قابل پشتیبانی

در این سیستم از فایل هایی نظیر، pdf و word و  TXT پشتیبانی می شود. از طرفی می توانید از این سیستم برای مشاهده و مدیرت عکس نیز استفاده کنید. از طرفی با اتصال به سیستم وای فای هم می توانید از کتب اینترنتی دانلود و مطالعه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.