۰

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

بازدید 1128

Sony-Xperia-Z2-Tablet-Review-019-box-1024x768

مدت هاست که شرکت قدرتمند سونی در رقابت با سایر تولید کننده های گجت های دیجتالی را باز کرده و هم اکنون شاهد تولید محصولات موفق آن هستیم. گوشی های هوشمند و ساعت هوشمند سونی به یک طرف و تبلت های هوشمند سونی هم به یک سو همه  در زمره محصولات تکنولوژی روز دنیا به حساب می آیند. تبلت جدید سونی موسوم به Sony Xperia Z2  یکی از جمله تبلت هایی است که این کمپانی تولید کرده پس اگر قصد خرید تبلت دارید حتما این بررسی را بخوانید مطمئنیم بعد از این انتخابی جز Sony Xperia Z2  نخواهید داشت.این تبلت در واقع نمونه ای از تبلت بعد از تولید موفق Sony Xperia Z می باشد که هم اکنون با ارتقای مختلف توسط سونی ساخته شده است. اگر بررسی های تبلت قبلی را خوانده باشید می بینید که یک سرو گردن از بقیه بالاتر است. حالا هم با Sony Xperia Z2  روبرو ایم و این هم باید یک تحفه از این شرکت باشد.

 جعبه گشایی Sony Xperia Z2

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

زمانی که جعبه این تبلت را باز می کنید با سه قلم به جز خود گوشی رو برو می شوید. یکی کابل میکرو یو اس بی است، یکی هم شارژ دیواری و دیگری هم ضمانت نامه و سایر اطلاعات اضافی

ویژگی های طراحی Sony Xperia Z2

این تبلت یکی از جمله تبلت های باریک و نازک و کم وزن است که با یک نمایشگر ۱۰ اینچی هر چه را که بخواهید برایتان در خود جای داده است. از طرفی هم این تبلت نمونه برادر بزرگترش ضد آب است و نگران تغییرات آب و هوایی محیطی نباید باشید.

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

بخار و تعریق و حتی آب زیاد نمی تواند این تبلت را آسیب برساند. اندازه ضخامت تقریبا ۶ میلی متری این تبلت باعث شده که فعلا در بین تبلت ها این تبلت نازک ترین تبلت موجود باشد که این خود موفقیتی برای سونی محسوب می شود چرا که حتی یک میلیمتر هم روی تکنولوژی داخلی تبلت بسیار اثر خواهد داشت. از نظر وزنی هم این تبلت دارای دو نمونه مختلف است.

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

تبلت هایی از این مدل که دارای ارتباط وای فای هستند دارای وزن ۴۲۶ گرم می باشند اما آن دسته از تبلت هایی که از فناوری انتقال داده پر سرعت LTE/3G استفاده می کنند حدود ۴۳۹ گرم وزن دارند. اگر حتی ده گرم وزن هم برایتان مهم است می توانید در انتخاب خود بیشتر دقت کنید. به عنوان یک مقایسه برای این تبلت و سایر تبلت های روز دنیا باید بگوییم که سری قبلی تبلت اکسپریا z ، دارای ضخامت ۶٫۹ میلی متر بوده که این تبلت نسبت به سری قبلی حدود ۹ دهم میلی متر نازک تر شده است.

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

وزن تبلت جدید هم در مقایسه با تبلت قبلی بهبود پیدا کرده است. وزن تبلت قبلی ۴۹۵ گرم می باشد که نسبت به وزنSony Xperia Z2 بیشتر بوده است. این در حالی است که ipad air که به سبکی مشهور است، دارای وزن ۴۷۸ گرم است و اندازه باریکی آن هم ۷٫۵ میلی متر است پس اپل دیگر نمی تواند ادعا داشته باشد که سبک ترین و نازک ترین تبلت را خودش ساخته و بس!

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

اما این نمونه هم مثل تبلت سری قبل ضد آب است و می توان آن را بیش از یک ساعت در عمق یک و نیم متری آب نگه داشت.  البته می توان گفت که این تبلت از مدل آی پد ایر بزرگتر و وسیع تر است. Galaxy Tab Pro دارای نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی است اما این تبلت دارای نمایشگر ۱۰٫۴۷ اینچ است. و این در حالی است که تبلت سامسونگ ۹٫۵۷ اینچ است.  آی پد ایر اپل هم دارای اندازه ۹٫۴۵ اینچ است. پس می توان این را نقطه قوتی برای سونی در نظر گرفت که توانسته تبلتی تولید کند که از نظر اندازه بزرگتر اما  وزن و باریکی آن هم کاهش یافته است.

بررسی ویژگی نمایشگر

سونی در نمایشگر این تبلت از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کند، نمایشگر این تبلت از تکنولوژی IPS بهره مند است و رزولوشن آن هم ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسلی است. در نمایشگر این تبلت رنگ ها پر جنب و جوش تر و شاد تر و واضح تر به نظر می رسند.

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

شاید تراکم پیکسلی ۲۲۳ppi برای این تبلت برای بسیاری از افراد قابل قبول نباشد اما در عمل تجربه نشان داده است که این تبلت قدرت زیادی برای نمایش داد و می توان به هر هدفی آن را بکار گرفت. به عنوان مثال اگر قصد دارید با این تبلت کتب الکترونیکی مطالعه کنید می توانید با موفقیت این تبلت را انتخاب کنید چرا که وضوح نوشته ها بسیار بالاست و چشم شما را اذیت نخواهد کرد. عموما تبلت ها برای خواندن کتاب چندان مناسب نیستند بجز شمار معدودی اما این تبلت بسیار از این نظر پیشرفت داشته است.

بررسی گرافیکی تبلت Sony Xperia Z2

می توان گفت این تبلت تمام ویژگی ها را با توجه به نسل جدید تکنولوژی داراست. شما می توانید بر اساس ویژگی های ظاهری و گرافیکی این تبلت با سایر نمونه های مشابه از آخرین تولیدات و تبلت های برند های مشهور مورد مقایسه قرار دهید و بعد بهترین را انتخاب کنید.برای اینکه برای خرید تبلت مقایسه ای مناسب داشته باشید می توانید شمار زیادی از تبلت ها را با هم مقایسه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.