۰

بررسی و مقایسه iPhone 6 و iPhone 6 Plus

بازدید 1036

همانطور که می دانید چند روزی است خبر های داغ تکنولوژی حول گوشی های خوش نام و خوش قامت اپل می چرخد! به طور نا باورانه این گوشی این بار در اواسط ماه منتشر شد و البته با دو نام متفاوت! یعنی اپل این بار مخاطبین دنیای تکنولوژی را با دو تیر مورد هدف قرار داده است! البته شاید یکی از دلایل این کار اپل این باشد که به زودی گوشی های سایر شرکت ها نظیر سونی هم قرار است رونمایی شود، و البته ممکن است مخاطبین از اپل روی گردان شده باشند و بدین صورت می خواهد کاربران را راضی نگه دارد تا حد اقل یکی را برای خرید و استفاده انتخاب کنند. iPhone 6 و iPhone 6 Plus

خب در این باره ما دو گوشی را قصد بررسی داریم تا حد اقل قبل از اینکه تجربه کاربری آن مشخص شود، از ویژگی های آن ها سر در بیاوریم و بدانیم چرا اپل دو گوشی را با هم منتشر کرده و در چه گزینه هایی با هم تفاوت دارند.قبل از هر چیز باید بگوییم که این دو گوشی معرفی شده اند و اپل قول داده به زودی در معرض فروش قرار خواهد داد.

مشخصات طراحی

نوع دستگاه

هر دو دستگاه iPhone 6 و iPhone 6 Plus از رسته اسمارت فون ها هستند و هر چند نمایشگر بزرگی دارند اما اپل هنوز نام فبلت را روی آن ها نگذاشته است و اصالتشان را به گوشی هوشمند داده است.

سیستم عامل

سیستم عامل های این دو گوشی هوشمند هر دو ios 8 می باشد که پیشرفته ترین و به روز ترین سیستم عامل اپل است.

iPhone 6 و iPhone 6 Plus

ابعاد گوشی ها

همانطور که از نام iPhone 6 و iPhone 6 Plus پیداست گوشی آیفون ۶ از برادرش iPhone 6 Plus کوچکتر است و به احتمال زیاد قرار است نقش همان mini ها را بازی کند! اندازه های این دو گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus به ترتیب به صورت ۱۳۸٫۲ در ۶۷٫۱ در ۶٫۹ میلی متر، و ۱۵۸ و۷۷٫۷ و ۷٫۱ میلی متر می باشد. در واقع شما یک گوشی با ارتقاع تقریبی ۱۴ و ۱۶ سانتی متر در اختیار خواهید داشت!

وزن گوشی ها

وقتی که اندازه گوشی ها انقدر با هم تفاوت دارند قاعدتا از نظر وزنی هم باید متفاوت باشند. از نظر وزنی iPhone 6 و iPhone 6 Plus به اندازه ی ۱۲۹ گرم و ۱۷۹ گرم معرفی شده اند که بسیار عالی اند.

جنس بدنه

جنس بدنه این دو گوشی به صورت آلومینیمی است و این باعث استقبال بیشتر کاربران خواهد شد.

iPhone 6 و iPhone 6 Plus

مشخصات نمایشگر و مقایسه این ویژگی در iPhone 6 و iPhone 6 Plus

سایز فیزیکی نمایشگر

هر چند در هر دو مدل iPhone 6 و iPhone 6 Plus کمی تفاوت اندازه برای نمایشگر ها وجود دارد، اما خوشبختانه اپل و کارشناسان، هر دو را در رده اسمارت فون های خوش اسکرین، نام گذاری کرده اند. این دو به ترتیب دارای نمایشگر های ۴٫۷ اینچ و ۵٫۵ اینچ می باشند

وضوح تصویر

در مورد وضوح تصویر باید بگوییم که روی آیفون ۶ کمتر کار شده است! در واقع آیفون ۶ دارای وضوح ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل است که در حد متوسط کیفیت قرار دارد، اما برادر بزرگترش دارای وضوح عالی به میزان ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است.

تراکم پیکسلی

در مورد تراکم پیکسلی هم باید بگوییم که هر دو با اندک تغییراتی در اندازه، در رتبه برترین میزان تراکم پیکسلی یا پیکسل در هر اینچ، می باشند. دو گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus دارای تراکم هایی به ترتیب، ۳۲۶ و ۴۲۱ پیکسل در هر اینچ می باشند.

ویژگی های لمسی

خوشبختانه دنیای تکنولوژی این روزها بر روی سیستم های چند لمسی می گردد و این دو گوشی معروف و جوان اپل هم از این قاعده مستثنی نیستند و هر دو از خاصیت چند لمسی یا مولتی تاچ بهره می برند.

iPhone 6 و iPhone 6 Plus

سایر ویژگی ها

از جمله ویژگی های مهم گوشی ها سنسورهایی است که در آن ها به کار می برند. این گوشی ها هر دو از سنسورهای نوری، و مجاورتی بهره می برند. البته در هر دو نوشته شده است که دارای شیشه ای ضد خش است در صورتی که در مقالاتی که در گذشته از سوی کاربران به روز شده است و در یوتیوب هم منشتر شده آیفون ۶ دارای یک شیشه است که ضد خش نیست! حالا باید نظر واقعی کاربران را بدانیم! مقاله مربوط به ضد خش نبودن اسکرین گوشی اپل را با عنوان نقطه ضعف نمایشگر گوشی iphone 6 مشخص شد مطالعه کنید.

ویژگی های دوربین

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین در این دو گوشی به اندازه ۸ مگاپیکسل و البته به اندازه متوسط در نظر گرفته شده است! یعنی هنوز گوشی هایی می توانید بیابید که دارای دوربین های با کیفیت تر تا حدود ۱۳ مگاپیکسل باشند! این بار اپل روی دوربین کار نکرده است.

فلش

هر دو گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus از فلش دو گانه ال ای دی استفاده می کنند که موجب می شود عکس ها با کیفیت بیشتر گرفته شوند و البته تاری در آن مشاهده نشود.

iPhone 6 و iPhone 6 Plus

سخت افزار

در ورد ویژگی های سخت افزاری این دو دستگاه به طور کامل یکسان هستند، به عنوان مثال سیستم چیپ این گوشی هر دو از Apple A8 است. از طرفی حافظه داخلی هر دو گوشی حافظه ای ۱۲۸ گیگابایتی است، و دارای پردازنده ی ۶۴ بیتی هستند. از سویی برای گرافیک هم دارنده پردازنده گرافیکی هستند! پس از نظر جزییات سخت افزاری می توانید با خیال راحت از مقایسه بگذرید!

ویژگی باطری

در مورد باطری هم شاید نباید انتظار عملکرد خیلی خیلی خوب از این دو برادر داشته باشیم! به عنوان مثال مدت حالت آماده باش گوشی برای گوشی آیفون ۶ به میزان ۱۰ روز است اما برای گوشی پلاس به مدت ۱۶ روز است! اما میزان مکالمه در دو گوشی iPhone 6 و iPhone 6 Plus به ترتیب، ۱۴ و ۲۴ ساعت است که برای آیفون ۶ میزان متوسطی است اما برای پلاس عالی است. خوب است این مقایسه باطری را با بررسی ظرفیت های باطری تمام کنیم. ظرفیت ها برای این دو گوشی به ترتیب ۱۸۰۰ میلی آمپر در ساعت و ۲۹۱۵ میلی آمپر در ساعت می باشد

ویژگی های اینترنت

برای استفاده از اینترنت اپل مرورگر همیشگی خود یعنی سافاری را انتخاب کرده است!

زمان انتشار

هر دو گوشی در تاریخ ۹ سپتامبر معرفی شده اند و اپل قول داده در تاریخ ۱۹ سپتامبر این دو گوشی را هم زمان به معرض فروش قرار دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.