۰

بررسی دوربین MHD Action Camera

بازدید 1088

کمپانی Monoprice قطعا می داند که چگونه با محصولات خود، بازار دوربین را به جنبش و تحرک در آورد. دوربین MHD Action Camera، از محصولات کمپانی Monoprice، به عنوان یکی از کم هزینه ترین دوربین های اکشن POV، با کیفیت تصویربرداری ۱۰۸۰P می باشد که با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار عرضه شده است.

614

در حال حاضر، خصوصیت رزولیشن اهمیت زیادی ندارد، بخصوص در این مورد، زیرا خروجی، خیلی مهم نیست. MHD، دوربینی فشرده با وزن سبک و به سادگی دوربین های point-and-shoot است که قابلیت های متعدد نصب و قیمتی بسیار ارزشمند و خوب را ارائه می نماید. اگر کیفیت تصویربرداری برای شما در بالاترین الویت قرار دارد، می توانید با هزینه ی بیشتر، چیزی مشابه با Contour ContourRoam2 یا Liquid Image Ego خریداری نمایید.

درون جعبه

با خرید یک دوربین اکشن کم هزینه، به احتمال زیاد می توانید یک جفت پایه چسبنده برای استفاده بر روی دوربین نیز دریافت کنید. اگرچه Monoprice، این پایه های چسبنده را از قلم انداخته و به جای آن ها، یک پایه ی نیرومند برای نصب بر روی دوچرخه و یا دسته ی اسکی ارائه کرده است.

Monoprice_MHD_Action_Camera_35734226add01_610x436

خود دوربین دارای یک سه پایه ی استاندارد با اندازه ی یک چهارم اینچی است، بنابراین گزینه های نصب زیادی را فراهم می آورد. در بالای آن، گیره ای برای پیچ کردن دوربین به قاب سه پایه وجود دارد، بنابراین می تواند سریع به دور فرمان دوچرخه بسته شود و به همان اندازه سریع باز گردد. قابی که در اتصال چرخشی بکار می رود مانند قاب سه پایه ای است که در رم کامپیوتر بکار می رود. همچنین Monoprice، سه مدل پایه های رومیزی، برای کلاه ایمنی و suction cup را که با همان سرعت اتصال، پیچ می شوند نیز عرضه می کند.

همراه با پایه ی فرمان دوچرخه، یک کیف کوچک برای دوربین هم موجود است؛ یک کابل مینی USB برای شارژ و انتقال دیتا؛ یک آچار پیچ برای نصب گیره ها؛ یک بند امنیتی کوچک که به دور قاب های مختلف حلقه می شود.

Monoprice_MHD_Action_Camera_35734226_02_610x436

طراحی و مشخصات

اگر شما تا به حال دوربین اکشن خریده باشید، ممکن است که متوجه شده باشید که MHD شباهت های زیادی با Ion Air Pro دارد. آنها دارای بدنه ی تقریبا مشابه با سبک گلوله ای و ضد آب (تا حدود ۳۰ فوت زیر آب ) می باشند؛ همچنین استفاده ی همانند از سیستم پیچ کردن قاب و کنترل های تقریبا مشابه، در هر دو دیده می شود.

هرچند، این پایان شباهت ها نیست. مانند دوربین Ion ، بدنه ارتعاشی MHD به شما اجازه می دهد که زمان شروع و توقف ضبط فیلم و یا گرفتن یک عکس را بدانید. همچنین، تمامی پورت ها و اسلات کارت microSDHC دوربین MHD، در پشت و زیر یک قفل پیچشی بر روی یک کلاهک ضدآب واقع شده است. در حالی که Ion از طراحی کلاهک مشابه استفاده می کند، چیزی که در قسمت تحتاتی کمی متفاوت می باشد.

Monoprice_MHD_Action_Camera_35734226_04_610x436

بر روی دوربین MHD می توانید یک پورت Micro-HDMI و Mini-USB، یک اسلات کارت حافظه microSDHC، یک سوئیچ برای تغییر وضوح تصویر برداری (۱۰۸۰P یا ۷۲۰P ، هر یک در ۳۰ فریم در ثانیه) و یک دکمه تنظیم مجدد (reset) پیدا کنید. اساسا همان چیزهایی که در Ion دیده می شود، اما با یک استثنا بزرگ: یک فضای خالی برای سیستم Podz دوربین Ion وجود دارد که به شما اجازه ی افزودن چیزهایی مانند Wi-Fi یا کنترل از راه دور بی سیم را نیز می دهد.

همچنین، کمی تفاوت در قسمت جلو وجود دارد. Ion دارای یک میدان دید تا ۱۷۰ درجه، بسته به نوع وضوح تصویربرداری (۱۰۸۰p یا ۷۲۰p) می باشد. لنز MHD، دارای میدان دید ۱۲۰ درجه است که هنوز هم میدان دید بسیار گسترده ای است و همانند دوربین Ion با حالت وضوح تصویربرداری ۱۰۸۰p می باشد.

انتخاب دو گزینه وضوح فیلمبرداری ۱۰۸۰p و ۷۲۰p (فرمت MOV) براحتی با سوئیچ در پشت دوربین انتخاب می شود. تنها یک سوییچ بزرگ کشویی در بالا (قسمت جلو دوربین) برای خاموش و روشن کردن دوربین برای فیلمبرداری می باشد. اگر می خواهید عکسی دریافت کنید، تنها با فشار دکمه ی power در جلوی دوربین به حالت عکس رفته و با فشار مجدد آن، عکس را بگیرید.

MHD_software

زمانی که کارت microSD (تا ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می نماید) درون دوربین قرار داده می شود، یک اپلیکیشن کوچک برای ویندوز و مکینتاش بر روی کارت ذخیره می شود. با اتصال MHD به کامپیوتر، این دوربین راه اندازی می شود و شما می توانیدتعدادی از تنظیمات دوربین را دستکاری نمایید (همچنین زمانی که دوربین به نمایشگر از طریق HDMI متصل باشد، می توایند از طریق رابط بر روی نمایشگر نیز این کار را انجام دهید). گزینه های ارائه شده در این رابط، شامل تغییر وضوح عکس و سه حالت عکس برداری است: تک عکس، سه عکس متوالی، عکس برداری با فاصله زمانی برای ضبط کردن عکس ها در هر ۵، ۱۰، ۳۰ یا ۶۰ ثانیه.

MHD دارای یک حسگر ژیروسکوپی برای تشخیص جهت دوربین بوده و به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به چرخش ویدئویی ۱۸۰ درجه در ویرایش نرم افزاری، پایه های دوربین را وارونه نمایید. البته ژیروسکوپ، موقعیت های دیگر را تنظیم نمی کند، بنابراین اگر پایه های دوربین شما در نزدیکی زایه ۱۸۰ درجه یا در هر زاویه ای دیگر است، انتظار نداریم که تصویرتان یکنواخت باشد.

شارژ باتری از طریق USB تعبیه شده در آن، انجام می شود – اتصال به هر کامپیوتر یا آداپتور دیواری — و حدود ۲ ساعت طول می کشد تا شارژ کامل شود. شما می توانید با ضبط ویدئویی ۱۰۸۰P تا ۲٫۵ ساعت از یک شارژ کامل استفاده نمایید که بسیار خوب است، اما هرگاه باتری، خالی خالی است، نمی توان آن را حذف و یا جایگزین کرد. بدیهی است، که تنها می تواند شارژ گردد.

کیفیت ویدئو

اگر دوربین MHD، یک نقطه ضعف داشته باشد، همان بخش کیفیت ویدئویی است که با ماهیت “به اندازه کافی خوب”، محدوده قیمتی آن را کاهش داده است. اگر شما می خواهید از دوربین برای ضبط کلیپ ها، در نور خوب و برای اشتراک گذاری در سایتها و یا مشاهده بر روی دستگاه های تلفن همراه با نمایشگرهای کوچک استفاده کنید، MHD برای شما مناسب است.

در اندازه های کوچک، به نظر می رسد که همه چیز واضح و دقیق است. با این حال، شما هنوز اثراتی از چرخش شاتر مانند لرزیدن، زمانی که دوربین در حال حرکت و تکان خوردن است را نیز خواهید دید. رنگ ها، اشباع شده اند و برجستگی شدید آن ها، به آسانی دیده می شود، اما این مورد برای دوربین های اکشن عادی است. به عنوان مثال این خطاهای رنگی (حاشیه بنفش) در اطراف اشیای با کنتراست بالا وجود دارد.

نرخ بیت برای ویدئو ۱۰۸۰p با سرعت کم، تقریبا ۱۰ مگابایت بر ثانیه(۱۰Mbps)، نمایش می دهد. این کار از چشم اندازهای های پیچیده یا حرکت سریع در همه مراحل خیلی خوب، تحمل(مدیریت) نمی کند. ویدئو با نور کم، مناسب و خوب است، هر چند توسط نویزهای به هم پیوسته نیز مصنوعی است.

ضبط صدا در زیر آب یا معرض باد، به خوبی انجام می گیرد. میکروفن به اندازه کافی به وضوح صدای انتخاب شده، در سطح تکلم نرمال تا چند متری مقابل دوربین نیز حساس است. این صدا تا حدودی خفه است، با این حال، به احتمال به دلیل ضدآب بودن است.

Monoprice_MHD_5mp_sample_610x458

تصاویر با کیفیت با وجود شرایط نور زیاد، بسیار خوب هستند. احتمالا برای چاپ در اندازه بزرگ مناسب نباشند، اما برای استفاده در مواردی همچون ارسال به فیسبوک، خوب و جالبند.

نتیجه گیری

ممکن است دوربین MHD Action Camera محصول کمپانی Monoprice، بهترین فیلم را تولید نکند، اما در کل، بسته ای بسیار ارزشمند است. این دوربین قطعا برای انجام تنظیمات multicamera، مقرون به صرفه است و به اندازه کافی، برای استفاده در محدوده داخل یا خارج از آب، نیز ارزان است.

منبع : cnet

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.