۰

بررسی تخصصی تبلت ویندوزی Asus VivoTab 8

بازدید 1368

4772

نقاط قوت: تبلت Asus VivoTab 8 مجهز به یک قلم وکوم (Wacom) بوده که در دیگر تبلت‌های هشت اینچی ویندوزی دیده نمی‌شود. عمر باتری این دستگاه در رده‌ی بالایی قرار ندارد، اما نزدیک به تبلت‌های صدر لیست می‌باشد.

نقاط ضعف: در این تبلت از ویژگی‌های اتصالات کمتر نسبت به دیگر تبلت‌های مشابه استفاده شده، هیچ دکمه‌ی ویندوزی بر روی سطح آن دیده نمی‌شود، همانند رقبای خود دارای قاب باریکی نیست.

نتیجه‌ی کلی: تبلت هشت اینچی VivoTab 8 یک تبلت ویندوزی است که بدون در نظر گرفتن قابلیت استفاده از قلم چندان جالب توجه نمی‌باشد.

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos05

در حال حاضر در بخش تبلت‌های هشت اینچی ویندوزی کوتاهی دیده نمی‌شود. در این بخش‌ تبلت‌های متفاوتی از کمپانی‌های مختلف مانند ایسر، دل و لنوو وجود دارند که هر یک دارای نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود می‌باشند، اما در مولفه‌ها و اجزای داخلی و همچنین قیمت بسیار شبیه به هم هستند.

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos02_002

ماندن به عنوان عضوی ثابت در این خانواده از کارهای مشکل می‌باشد، و ایسوس در این راه با ارائه‌ی تبلت ۳۲۹ دلاری VivoTab 8 خود، تلاش زیادی کرده است، این تبلت تنها دستگاه هشت اینچی حال حاضر ویندوز ۸ می‌باشد که دارای یک قلم است. قلم Wacom درون یک تورفتگی کوچک در گوشه‌ی راست پایین دستگاه واقع شده و از سطوح ۱۰۲۴ استاندارد Wacom از حساسیت فشار پشتیبانی می‌نماید، اگرچه خود VivoTab با نرم‌افزارهای سازگاری بسته‌بندی نشده است. گذشته از این قابلیت، این سیستم را می‌توان با Dell Venue 8 Pro یا Acer Iconia W4 از جهات بسیاری مقایسه نمود (اگرچه تبلت ایسر در قیمت ۳۴۹ دلار، فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر ۶۴ گیگابایت SSD را ارائه می‌دهد).

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos06_002

در چهار گروه از تبلت‌های ویندوز ۸، عملکرد تقریبا یکسانی دیده شد می‌باشد که دارای نمایشگری با رزولوشن بالاتر نسبت به رقبا است در گروه فوق، Acer W4 برنده‌ی بخش عمر باتری بوده است. VivoTab 8 ایسوس در میانه‌ی گروه می‌ایستد و به اندازه‌ی دیگر رقبای خود مجهز به پورت‌ها و اتصالات نیست. جذابیت این تبلت به طور کلی در پشتیبانی از قلم خلاصه می‌شود.

Asus VivoTab Note 8 Lenovo IdeaTab Miix 2 Acer Iconia W4-820-2466
قیمت ۳۲۹دلار ۵۹۹دلار ۳۴۹دلار
اندازه/رزولوشن صفحه نمایش ۸٫۱ اینچ، ۱,۲۸۰×۸۰۰ صفحه لمسی ۱۰اینچ، ۱,۹۲۰×۱,۲۰۰ صفحه لمسی ۸٫۱اینچ، ۱,۲۸۰×۸۰۰ صفحه لمسی
CPU ۱٫۳۳GHz Intel Atom Z3740 ۱٫۳۳GHz Intel Atom Z3740 ۱٫۳۳GHz Intel Atom Z3740
حافظه ۲۰۴۸MB DDR2 SDRAM 1066MHz ۲۰۴۸MB DDR2 SDRAM 1066MHz ۲۰۴۸MB DDR2 SDRAM 1066MHz
گرافیک ۳۲GB Intel HD Graphics ۳۲GB Intel HD Graphics ۳۲GB Intel HD Graphics
فضای ذخیره سازی ۳۲GB SSD hard drive ۱۲۸GB SSD hard drive ۶۴GB SSD hard drive
درایو نوری ندارد ندارد ندارد
اتصالات ۸۰۲٫۱۱b/g/n wireless, Bluetooth 4.0 ۸۰۲٫۱۱b/g/n wireless, Bluetooth 4.0 ۸۰۲٫۱۱b/g/n wireless, Bluetooth 4.0
سیستم عامل (Windows 8.1 (32-bit (Windows 8.1 (32-bit (Windows 8.1 (32-bit

طراحی و ویژگی‌ها

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos01_002

در حالی که تبلت ۴۰۸ گرمی VivoTab 8 ضخیم‌ترین و یا سنگین‌ترین تبلت ویندوز ۸ در میان چهار دستگاه نام برده محسوب نمی‌شود، کوچک‌ترین و سبک‌ترین نیز نیست. در این گروه خاص، تبلت Venue 8 Pro کمپانی دل با وزن ۳۹۰ گرم، سبک‌ترین تبلت گروه محسوب شده و W4 ایسر با وزن ۴۱۷ گرم، سنگین‌ترین دستگاه می‌باشد.

با این حال، VivoTab 8 دارای شیشه‌ی لبه به لبه‌ی نرم بر روی سطح جلویی خود است که برخلاف برخی از مدل‌های دیگر است که از لبه‌ی برآمده‌ی کوچکی در هر لبه استفاده می‌کنند یا مانند تبلت W4 ایسر از کناره‌های پلاستیکی بهره می‌برند.

eight-inch-windoes-8-tablets-02

داشتن یک قلم از مزایای این تبلت به شمار می‌رود و بودن مکانی جهت نگه‌ داشتن این قلم از مزیت‌های بالاتر آن می‌باشد. اسلات قلم به طور ماهرانه‌ای طراحی شده و اگر مکان آن را ندانید، پیدا کردنش سخت خواهد بود. خود قلم، کوچک و پلاستیکی است و بسیار کارآمد و مفید بوده و در مواقع پیش‌نویسی سریع و یا یادداشت‌برداری تجربه‌ای لذت‌بخش را به کاربر خود می‌بخشد.

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos04_002

پانل مشکی رنگ پشت این تبلت دارای ظاهر ماتی است که در برابر اثرات انگشت مقاومت می‌کند، اما مکان جایگذاری لنز دوربین این دستگاه تا حدی نامعقول است. دوربین در مرکز افقی پانل پشت قرار گرفته که هنگامی که دستگاه را به حالت عمودی نگه دارید، به سمت لبه‌ی بالا قرار می‌گیرد. اغلب تبلت‌های دیگر و همچنین تلفن‌ها، فبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های دستی، دوربین خود را در گوشه‌ی چپ قسمت بالا قرار می‌دهند.

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos03

از دیگر موارد آزاردهنده‌ی این تبلت، کلید ویندوز آن می‌باشد، بخش کلیدی کل تجربه‌ ویندوز ۸ به یک کلید کوچک و به سختی قابل دیدن قرار گرفته در لبه‌ی چپ بستگی دارد. البته نباید آن را با کلید مشابه قرار گرفته در لبه‌ی راست اشتباه بگیرید که مربوط به پاور دستگاه است.

در حالی که برخی از تبلت‌های دیگر ویندوزی دارای کلیدهای فیزیکی و یا لمسی در سطح جلوی خود هستند تا به عنوان کلید ویندوز از آن‌ها استفاده شود، تنها آپشن دیگر موجود در این دستگاه در کنار کلید نیمه پنهان ذکر شده، سوآیپ فیزیکی Charms bar از سمت راست صفحه‌نمایش است.

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos09

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos07_002

نمایشگر هشت اینچی این تبلت ایسوس دارای رزولوشن ۱,۲۸۰×۸۰۰ پیکسل است که تقریبا مشابه دیگر تبلت‌های ارزان قیمت ویندوز ۸ می‌باشد. با پرداخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر، می‌توانید به نمایشگری با رزولوشن بالاتر هرچند با اندازه‌ی کوچک‌تر دست یابید. صفحه‌نمایش IPS تبلت مورد بررسی ما شفاف و روشن می‌باشد و به لمس و قلم به سرعت پاسخ می‌دهد. زاویه‌ی دید خارج از محور آن نیز بسیار خوب است.

Asus VivoTab 8
ویدئو ندارد
صوت اسپیکرهای استریو، جک ترکیبی هدفون/میکروفون
پورت ها یک پورتMini-USB 2.0، کارت خوان microSD
اتصالات ۸۰۲٫۱۱n Wi-Fi, Bluetooth
درایو نوری ندارد

اتصالات، عملکرد و باتری

اغلب پورت‌های اساسی در این تبلت وجود دارند که شامل یک پورت micro-USB، یک اسلات microSD و یک جک صوتی می‌باشند. اما خروجی ویدئو از تجهیزات این تبلت نیست (برخی از تبلت‌های رقیب دیگر دارای پورت‌های Micro-HDMI هستند)، و حتی برای استفاده از چنین امکاناتی، باید از آداپتور یا کابل مناسب استفاده کنید.

با پرداخت ۵۰ دلار بیشتر، ایسوس پیکربندی ۶۴ گیگابایت SSD را به جای ۳۲ گیگابایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اگر قصد ذخیره‌سازی مقدار برنامه‌ی زیاد و یا ویدئوهای HD را دارید، بهتر است این هزینه‌ی اضافی را پرداخت نمایید.

Asus-VivoTab-Note-8-hands-on-header_contentfullwidth

پردازنده‌ی ۱٫۳ گیگاهرتزی Intel Atom Z3740 این تبلت شبیه به سیستم‌های هم‌رده با آن است و از این رو دیدن عملکردی یکسان از همه‌ی آن‌ها در تست‌های بنچمارک جای تعجب ندارد، اگرچه VivoTab 8 در صدر لیست بهترین عملگرها نیز قرار نمی‌گیرد.

پردازنده ‌ی اتم برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی خوب در یک تبلت هشت اینچی به اندازه‌ی کافی مناسب است، و رابط کاربری مبتنی بر کاشی و برنامه‌های بهینه‌ شده ی آن نیز به خوبی عمل می‌کنند. با نگاهی به گذشته و دسکتاپ‌های معمولی خواهید دید که برخی برنامه‌ها کمی کند به نظر می‌رسند، اما بر روی چنین دستگاه کوچکی همه چیز مناسب به نظر می‌رسد.

asus-vivotab-note-8-product-photos-product-photos08

در بخش عمر باتری تبلت‌های هشت اینچی، Acer W4 با کسب زمان اجرای هشت ساعت و ۳۶ دقیقه، پادشاه بلامنازع به شمار می‌رود، اما VivoTab 8 نیز با بدست آوردن زمان ۷ ساعت و ۳۹ دقیقه در تست پخش ویدئو توانسته جایگاه دوم را از آن خود نماید. بهترین تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های حال حاضر (به خصوص در بخش OS X و iOS) زمان‌های بهتری را بدست می‌آورند و برای مدت طولانی‌تری در حالت اجرا می‌مانند، اما هفت تا هشت ساعت نیز برای یک دستگاه دستی که به اجرای نسخه‌ی کامل ویندوز ۸ می‌پردازد، زمان مناسبی است.

asus_vivotab_8_10-680x365

جمع‌بندی

تبلت‌های هشت اینچی ویندوز ۸ بالاخره راه مناسب خود را پیدا کرده‌اند و اکنون با باتری خوب، عملکرد بالا و ویژگی‌های طراحی و عملکردی مناسب همراه شده‌اند. در لیست حال حاضر، Lenovo ThinkPad 8 با قیمت بالاتری همراه بوده، اما دارای عناصر طراحی و رزولوشن صفحه‌نمایش بالاتری تجهیز شده و Acer W4 نیز عمر باتری بیشتری را شامل می‌شود.

Asus VivoTab 8 می‌توانست از یک بدنه‌ی باریک‌تر و پورت‌های بیشتر بهره ببرد، اما در عوض ایسوس ترجیح داد که از قلم Wacom در این تبلت استفاده کند. اگر فکر می‌کنید وجود یک قلم از نیازهای شماست، می‌توانید از فقدان‌های این تبلت چشم‌پوشی کنید.

benchmark1

 

benchmark2

پیکربندی سیستم‌های مورد استفاده در این بررسی

Asus VivoTab Note 8:
Windows 8.1 (32-bit); 1.33GHz Intel Atom Z3740; 2GB DDR3 SDRAM 1066MHz; 32MB (dedicated) Intel HD Graphics; 32GB SSD hard drive

Lenovo IdeaTab MIIx 2:
Windows 8.1 (32-bit); 1.33GHz Intel Atom Z3740; 2GB DDR3 SDRAM 1066MHz; 32MB (dedicated) Intel HD Graphics; 128GB SSD hard drive

Dell Venue 8 Pro:
Windows 8.1 (32-bit); 1.3GHz Intel Atom 3740D; 2GB DDR3 SDRAM 800MHz; 32MB (dedicated) Intel HD Graphics; 32GB Sasmung SSD

Lenovo ThinkPad 8 Pro:
Windows 8.1 Pro (32-bit); 1.46GHz Intel Atom Z3770; 2GB DDR3 SDRAM 800MHz; 32MB (dedicated) Intel HD Graphics; 64GB Sasmung SSD

Acer Iconia W4:
Windows 8.1 (32-bit); 1.33GHz Intel Atom Z3740; 2GB DDR3 SDRAM 1066MHz; 32MB (dedicated) Intel HD Graphics; 64GB SSD hard drive

منبع : cnet

برچسب‌ها:, , ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.