۰

فودلیست؛ شبکه ای اجتماعی برای آشپزان ایرانی

بازدید 943

فودلیست؛ شبکه ای اجتماعی برای آشپزان ایرانی

شبکه های اجتماعی مختص به آشپزی، تقریبا پدیده های نوظهوری محسوب می شوند.فودلیست نیز یک شبکه اجتماعی است که برای علاقه مندان به هنر آشپزی طراحی شده. این وبسایت مدتی پیش اقدام به عرضه اپلیکیشن موبایل خود برای گجت های اندرویدی کرده که در ادامه به بررسی قابلیت های آن خواهیم پرداخت.

اگر پیش تر عضو وبسایت فودلیست بوده اید، دیگر برای کار با اپلیکیشن نیاز به ساخت حساب کاربری نخواهید داشت. با ساخت یک حساب کاربری در فودلیست قادرید فعالیت های خود را به صورت موازی چه از طریق وبسایت و چه اپلیکیشن موبایل دنبال کنید و این از نقاط قوت این شبکه اجتماعی محسوب می گردد.

بعد از اینکه اطلاعات پروفایلتان را تکمیل کردید، حالا می توانید در میان غذاهای متنوع اپلیکیشن به جستجو پرداخته و برای اطلاع از نحوه پخت، به منوی مخصوص آن وارد شوید. در بخش دسته بندی غذاها دسته هایی همچون ترشی و شور، خوراک ها، نوشیدنی ها و … را مشاهده می کنید.

567

بخشی به نام ویترین فودلیست نیز در اپلیکیشن به پیشنهاد روز، جدیدترین دستور پخت ها، مسابقات آشپزی همراه با جایزه، محبوب ترین دستور پخت ها و نکات آشپزی و سلامت اختصاص داده شده که به طور مستمر بروزرسانی می شوند.

اما با ورود به منوی مخصوص هر غذا اطلاعاتی مثل زمان پخت، شاخص طعم غذا (میزان تندی، شوری، ترشی و …)، جدول ارزش غذایی، مواد لازم و دستور پخت را خواهید دید و قادرید غذا را به لیست غذاهای محبوبتان اضافه کرده و در موردش نظر بگذارید.

درست مثل سرآشپز پاپیون، در این اپلیکیشن هم قادرید مواد لازم برای تهیه غذای مورد نظرتان را به سبد خرید بیفزایید. اما امکان تغییر تعداد نفرات، برای تخمین میزان مواد غذایی لازم در فودلیست قرار داده نشده.

63

زمان سنج یکی از امکانات جالب فودلیست به شمار می رود که با تنظیم آن روی زمانی مشخص، موبایلتان شروع به زنگ زدن می کند. از این قابلیت می توانید برای جلوگیری از سوختن غذایی که در حال پختنش هستید بهره ببرید. بخش چی بپزم در فودلیست هم به نوبه خود جالب است. با ورود به این قسمت، با لرزاندن موبایل می توانید از پیشنهاد تصادفی اپلیکیشن برای پختن غذا استفاده کنید.

البته فودلیست خالی از ایراد نیست. مثلا ممکن است هنگام باز کردن منوهای مختلف در حالت آنلاین، با تأخیر زیادی مواجه شوید که مشکل به سرورهای فودلیست بر می گردد. با این وجود رایگان بودن این اپلیکیشن، امکان ارسال دستورهای پخت در آن و شرکت در مسابقات آشپزی از جمله مواردی است که کاربران را مشتاق استفاده از آن می کند.پیشنهاد می کنیم این اپلیکیشن را در تلفن های هوشمند اندرویدی تان امتحان کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.