۰

هک شدن ۱۴۳ دوربین از شهرهای مختلف ایران توسط هکر روسی

بازدید 1270

به تازگی یک وب سایت با نام insecam (دوربین ناامن) سرویس جدیدی را با یک پیام بصورت عمومی در دسترس قرار داده. مشکل اینجاست که این پیام این است: ” رمز عبور دوربین های امنیتی خود را عوض کنید، وگرنه ما تصاویر اطاق خواب یا پذیرایی شما را برای عموم پخش می‌کنیم و از این کار درآمد نیز داریم.

insecam1

این وب‌سایت، تصاویر بیش از ۷۳ هزار دوربین مداربسته نا امن را که به ترتیب کشور دسته‌بندی شده‌اند را به‌صورت ۲۴ ساعته پخش می‌کند. این کار اصلا جالب نیست اما به گفته آنها برای بالا بردن سطح امنیت است.

بنا بر توضیحات این سایت، این کار برای نشان دادن تنظیمات امنیتی است. اما خیلی از کسانی که دوربین مداربسته آنها بصورت آزاد در حال پخش است، هنوز نام کاربری و رمز عبور دوربین مداربسته خود را از حالت پیش‌فرض تغییر نداده‌اند و امکان دسترسی به آنها برای هر کسی امکانپذیر است.

حدود ۱۱ هزار دوربین در حال پخش از آمریکا ، ۳ هزار از انگلستان و حدود ۴۸۰۰ دوربین از کشور چین است و چند هزار دوربین دیگر از کشور‌های مختلف از جمله ۱۴۳ دوربین از شهرهای مختلف ایران در این سایت دیده می‌شوند.

اگر از خود می‌پرسید که این یک اقدام مجرمانه است، بله درست می‌گوئید اما از آنجایی که این وب‌سایت در شهر مسکو کشور روسیه میزبانی شده کار زیادی نمی‌توان در مورد آن انجام داد. در پایان فقط یک راه برای اینکه دوربین مداربسته شما در لیست پخش این وب سایت قرار نگیرد وجود دارد، آن هم این است که اطمینان حاصل کنید رمز عبور قسمت تنظیمات آن از از حالت کارخانه‌ای و پیش‌فرض تغییر یافته است.

منبعبازنشر

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.