۰

‫مقایسه تصویری Samsung Ativ Book 9 2015 و Microsoft Surface Pro 3

بازدید 1005

10853

نسخه‌ی ۲۰۱۵ از Samsung Ativ Book 9 قدرت یک لپ‌تاپ Intel Core M را نشان می‌دهد که دارای ویژگی‌های برجسته، ساختار سبک و باریک و عمر باتری طولانی است. این دستگاه در برابر یکی از بهترین دستگاه‌های ویندوزی، Microsoft Surface Pro 3، چگونه به نظر می‌رسد؟ اجاز دهید در مقایسه‌ی تصویری امروز به مرور ویژگی‌های این دو دستگاه بپردازیم.

ابعاد

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-5

Ativ Book 9 سامسونگ، شش درصد بلندتر است، اما Surface Pro 3 هم سه درصد عریض‌تر از دستگاه سامسونگ می‌باشد. در بخش ضخامت باید کمی دقت بیشتری به خرج داد، زیرا عمق Ativ Book برخلاف سرفیس شامل کیبورد آن نیز می‌شود.

وزن

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-20

این بخش از ویژگی‌های جذاب Ativ Book 9 است. این دستگاه ۱۳ درصد سبک‌تر از ترکیب سرفیس و کیبورد آن می‌باشد.

جنس بدنه

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-1

هر دو دستگاه دارای ساختار فلزی هستند، به طوریکه Ativ Book 9 دارای بدنه‌ی آلومینیومی اما سرفیس پرو ۳ به شاسی‌های منیزیمی مجهز شده است. تنها تفاوت آنها در این است که کیبورد سرفیس از پلاستیک ساخته شده است.

کیبورد

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-10

سرفیس به یک کیبورد جداشدنی مجهز شده که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. اما Ativ درست مانند لپ‌تاپ‌های سنتی دارای کیبورد ادغام شده در دستگاه می‌باشد.کیبورد سرفیس پرو ۳ نسبت به سرفیس‌های قدیمی‌تر بسیار بهتر طراحی شده است. این صفحه‌کلید نه تنها بزرگ‌تر بوده و به کلیدهای بهتر و ترک‌پد وسیع‌تر مجهز شده، بلکه همچنین دارای بازخورد بهتری نیز می‌باشد. این ویژگی تجربه‌ی تایپ با آن را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کرده است.

رنگ‌ها

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-3

این دو دستگاه دارای گزینه‌های رنگی نیستند، و همانطور که در تصویر می‌بینید رنگ استاندارد مشکی برای Ativ Book 9 و نقره‌ای برای سرفیس ارائه می‌شود. با این حال کیبوردهای سرفیس دارای پنج آپشن رنگ هستند.

صفحه‌نمایش (اندازه)

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-7

نمایشگر ۱۲ اینچ سرفیس درواقع دارای ۹۹ درصد بزرگی نمایشگر ۱۲٫۲ اینچی Ativ است.

صفحه‌نمایش (رزولوشن)

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-6

این بخش از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی Ativ Book 9 است، زیرا دارای یک نمایشگر فوق‌ شفاف با تراکم پیکسل ۲۴۷ppi است. چنین تراکمی ممکن است برای یک اسمارت‌فون مدرن کم به نظر برسد، اما برای یک لپ‌تاپ فوق‌العاده است. سرفیس هم به نمایشگر عالی مجهز شده، به این ترتیب باید بین خوب و بهتر یکی را انتخاب کنید.

تاچ اسکرین

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-17

بسیاری از اولترابوک‌های ویندوزی دارای صفحه‌ی لمسی هستند، اما Ativ Book اینگونه نیست. سرفیس که به عنوان یک تبلت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، قطعا به یک نمایشگر لمسی مجهز شده است.

ورودی قلم

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-17

سرفیس دارای قلم سرفیس فوق‌العاده‌ی مایکروسافت است. این قلم برای برنامه‌هایی مانند فتوشاپ فوق‌العاده است و می‌تواند به عنوان یک ماوس هم برای برنامه‌های دسکتاپ به کار رود.همچنین می‌توانید آن را برای راه‌اندازی فوری برنامه‌ی OneNote مورد استفاده قرار دهید.

باتری

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-0

هنوز در مورد ویژگی‌های دقیق باتری Ativ Book جزئیاتی اعلام نشده، اما سامسونگ عمر آن را ۱۰٫۵ ساعت تخمین زده است. سرفیس هم دارای عمر باتری بسیار خوبی است و مایکروسافت زمان استفاده‌ی نه ساعت را برای آن اعلام کرده است.

پردازنده

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-4

تراشه‌ی Broadwell دستگاه Ativ نه تنها به سبکی و باریکی آن کمک کرده، بلکه موجب شکل‌گیری عمر باتری فوق‌العاده‌ی آن نیز شده است.مایکروسافت سرفیس را در سه شکل از پردازنده‌ی متفاوت عرضه کرده که با مدلCore i3 آغار شده و در پیکربندی‌ دوم بهمدل Core i5 می‌رسد.سامسونگ سرعت پردازنده‌ی خود را اعلام نکرده، اما مدل Intel Core M 5Y10C می‌تواند با سرعت ۲ گیگاهرتز اجرا شود.

گرافیک

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-8

Ativ Book 9 دارای گرافیک جدیدتر است.

رم

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-12

هر دو دستگاه به چهار و هشت گیگابایت رم مجهز شده‌اند.

فضای ذخیره‌سازی

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-15

سرفیس گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد و همچنین به فضای بیشتر ۵۱۲ گیگابایت مجهز شده است.

USB 3.0

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-18

Ativ Book 9 دارای یک جفت پورت USB 3.0 می‌باشد، در حالی که تعداد این پورت در سرفیس یک عدد است.

خروجی ویدئو

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-19

Ativ از یک پورت micro-HDMI برای خروجی ویدئو استفاده می‌کند، درحالیکه سرفیس از Mini DisplayPort بهره می‌برد.

دوربین‌ها

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-2

دوربین‌ها احتمالا در تصمیم‌گیری خرید یک دستگاه تاثیر مهمی می‌گذارند، پس باید بدانید که سرفیس مجهز به یک دوربین پشت بوده و همچنین دارای دوربین جلوی با رزولوشن بالاتری است.

نرم‌افزار

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-14

Ativ Book 9 در رده‌ی دستگاه‌های اجرا کننده‌ی ویندوز ۸٫۱ قرار گرفته، درحالیکه سرفیس نسخه‌ی ۸٫۱ Pro را اجرا می‌کند. هر دو در اولین سال عرضه‌ی ویندوز ۱۰ به این سیستم عامل جدید ارتقا پیدا می‌کنند.

تاریخ عرضه

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-13

سامسونگ Ativ Book 9 را در سه ماهه‌ی اول سال ارتقا داده است از این رو باید منتظر ورود آن به بازار از اواخر ماه مارس باشیم. سرفیس پرو ۳ هم تقریبا از اواسط سال ۲۰۱۴ عرضه شده از این رو احتمالا سه ماه دیگر یا کمی بیشتر باید منتظر عرضه‌ی Surface Pro 4 بود.

قیمت پایه

surface-pro-3-vs-ativ-book-9-11

سرفیس و کیبورد آن دارای قیمت پایه‌ی ۲۷۰ دلار هستند که ارزان‌تر از Ativ Book می‌باشد اما به یاد داشته باشید که مدل پایه‌ی سرفیس به پردازنده‌ی Core i3 و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز می‌باشند. اگر مایل به انتخاب سرفیس هستید توصیه می‌کنیم دومین پیکربندی آن یعنی مدل مجهز به پردازنده‌ی Core i5 و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت را انتخاب کنید که به همراه کیبورد ۱۱۳٫۰ دلار قیمت دارد.

منبع : gizmag

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.