۰

نگاهی به داخل سامسونگ گلکسی S6 Edge توسط گروه iFixit

بازدید 1108

KMDvySQrQ6CeFOvN

درحالی که هنوز عرضه جهانی سامسونگ برای پرچمداران جدیدش آغاز نشده، وب سایت iFixit نسخه اج از گلکسی اس ۶ را مورد بررسی و کاوش قرار داده و می خواهد ما را با اجزای داخلی این اسمارت فون پرقدرت، آشنا سازد.در ادامه قصد داریم مراحل گشودن و قطعه قطعه شدن Galaxy S6 Edge را برایتان به نمایش بگذاریم

با نگاهی به ظاهر و لبه های خمیده این موبایل، از خلاقیت به کار رفته در آن به وجد خواهید آمد؛ هرچند که این لبه های زیبا، باعث شده اند تا در دست گرفتن موبایل جدید اندکی سخت شود و حالت ارگونومی مناسبی نداشته باشد. از سوی دیگر این لبه ها به شکل بالایی استعداد جذب اثر انگشت شما را دارند.

در این لبه ها می توانید به برخی اطلاعات ساده دسترسی داشته باشید؛ با نگاهی به جلوی دستگاه قادر هستید سنسور های آن را نیز به شکل کامل ملاحظه کنید. سنسور مجاورت (proximity) و سنسور مخصوصی که سامسونگ برای انجام ژست های حرکتی در موبایل هایش قرار می دهد. در کنار آنها نیز دوربین جلو قرار گرفته که امسال نیز برای به ثبت رساندن تصاویر خود-گرفت، بیش از پیش بهینه شده. همانگونه که اطلاع دارید، این سنسورها و دوربین جلوی دستگاه، با پوششی از گوریلا گلس ۴ محافظت می شوند.

در بخش فوقانی نیز می توان میکروفون را مشاهده کرد و در سوی دیگر این قسمت نیز، درگاه ورود سیمکارت قرار گرفته.

وجود سنسور پایش ضربان قلب نیز حالا برای علاقه مندان به برند سامسونگ تبدیل به یک امر عادی گشته. هرچند گزارش هایی مبنی بر عملکرد نادرست این سنسور در گلکسی های جدید به گوش می رسد.

اسپیکر، میکروفون و جک ۳۵ میلیمتری به همراه پورت اتصال Micro USB 2.0 مشاهده می شوند. از چنین زاویه ای، طراحی این موبایل اندکی آشنا به نظر می رسد.

این هم بخش پشتی این پرچمدار؛ یادآور می شویم مدلی که در اختیار ما قرار گرفته SM-G925T است. هرچند که سامسونگ این بار دست و دل بازی به خرج داده و در پرچمداران گران قیمت خود، از متریالی بهتر مانند فلز و شیشه استفاده کرده،‌ اما این اولین بار نیست که ما با چنین موبایل های با کیفیتی رو به رو شده ایم.

درب پشتی با چسب به شاسی دستگاه چسبانده شده و برای باز کردنش مجبور بودیم تا گرمای زیادی به آن وارد کنیم.

یادش بخیر، در زمان های دور سامسونگ از درب هایی که به آسانی باز می شدند استفاده می کرد.

گویا تلاش هایمان در حال نتیجه دادن است و به زودی چشممان به جمال بخش های داخلی گلکسی اس ۶ اج روشن خواهد شد.

همانگونه که مشاهده می کنید، درب پشتی گلکسی بالاخره پس از تلاش های فراوان باز شد و شاهد موقعیتی چسبناک هستیم.

بالاخره درب پشتی که از جنس شیشه است، به سلامت از جای خود در آمد.

بله درست می بینید؛ درب پشتی گلکسی اس ۶ که از جنس شیشه ساخته شده نیز قابلیت خم شدن را دارد!

در تمام گلکسی های قبلی که باز نموده ایم،‌ حتی پرچمدار سال گذشته به نام اس ۵، اینجا جایی بود که به اشاره نوک ناخن خود، باتری را از بدنه موبایل جدا می کردیم. سامسونگ در این بخش ما را نا امید کرده؛ زیرا باتری در لایه های درونی دفن شده و تعویضش را برای کاربرانی که با مشکل باتری مواجه می شوند بسیار سخت خواهد کرد.

 

قاب میانی به راحتی، با ابزاری ساده جدا می شود. دست کم نکته مثبت اینجاست که در این بخش ها دیگر خبر از «چسب» نیست.

حال که فریم میانی را جدا کرده ایم، می توانیم باتری و مادربرد دستگاه را مشاهده کنیم. یک بار دیگر ابزار تاسف خود را به عرضتان می رسانیم! باتری توسط مادربرد به اسارت گرفته شده است.

در این میان هم که خبری از درگاه کارت حافظه نیست؛ اگر نیاز به فضای ذخیره سازی زیادی دارید، بهتر است از قبل مبالغی بالا را برای آن بپردازید. خیلی دوست داریم باتری را در آورده و نگاهی به آن بیاندازیم اما پیش از این کار، مجبور هستیم اتصال آن را به مادربرد قطع کنیم.

توضیح مربوط به نوع آنتن موبایل بر روی قاب میانی نوشته شده؛ چقدر زیبا! بر اساس گفته های خود سامسونگ، آنتن های موبایل بر روی قاب میانی توسط جوشکاری خاصی به روش اولتراسونیک جوش داده شده اند. این امر بیشتر جهت صرفه جویی در فضای اشغال شده انجام گرفته است.

lgvWYhRNBjbmM24n

کسی می داند کاربرد این سوراخ ایجاد شده در قاب میانی موبایل چیست؟

dJKKWQpBfmlVFSeD

برد دستگاه تشابه بسیاری به نمونه سال گذشته، گلکسی اس ۵ دارد.

SPLGUGkitZdvlZKI

دل به دریا زده و دوربین را به آرامی از مادربرد جدا می کنیم.

قرمز: چیپ Winbond W25Q32FW نارنجی: ژیروسکوپ دو حالته InvenSense IDG-2030 که وظیفه لرزشگیر را بر عهده دارد. دوربین کوچک و ۵ مگاپیکسل سلفی در برابر دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل

قرمز: پردازنده اگزینوس هشت هسته ای و ۶۴ بیت با کد ۷۴۲۰ که از چهار هسته با فرکانس ۲.۱ و چهار هسته با فرکانس ۱.۵ بهره می جوید. به همراه رم ۳ گیگابایت K3RG3G30MM-DGCH با فناوری LPDDR4. نارنجی: حافظه ۳۲ گیگابایت سامسونگ KLUBG4G1BD با تکنولوژی NAND Flash. زرد: ماژول کنترلر شبکه چندبانده با کد ۷۸۰۴۱ از Skyworks. سبز: چیپ Avago AFEM-9020 PAM. آبی روشن: Wolfson Microelectronics WM1840 که وظیفه پردازش صوتی را بر عهده دارد به همراه آمپلی فایر صدای Maxim MAX98505 Class DG. آبی تیره: چیپ مربوط به NFC با کد N5DDPS3. صورتی: پردازشگر تصویر C2N89U، ژیروسکوپ علاوه بر InvenSense MP65M 6-Axis Accel

وقتی مادربرد را برگردانید، با IC و چیپ های بیشتری نیز مواجه می گردید. قرمر: فرستنده و گیرنده Shannon 928 RF نارنجی: مودم Broadcom BCM4773 زرد: چیپ Avago ACPM-7007 PAM سبز: چیپ Maxim MAX77843 آبی: مدارهای انرژی سامسونگ با کد Shannon

 

شیشه؟ فلز؟ چسب؟ گویا سامسونگ تازگی ها با اپل دمخور بوده است.

در تصویر می توان باتری ۳.۸۵ ولتی را مشاهده نمود. سامسونگ در گلکسی اس ۵ از ظرفیت ۲۸۰۰ میلی آمپر استفاده کرده بود اما اینجا تصمیم گرفته ظرفیت را کاهش دهد و به ۲۶۰۰ میلی آمپر برگردد.

سامسونگ می گوید که باتری گلکسی اس ۶ اج به شما اجازه می دهد تا ۱۲ ساعت وب گردی LTE را تجربه کرده، ۲۶ ساعت با ۳G به مکالمه پرداخته و یا ۵۸ ساعت موسیقی گوش دهید.

سامسونگ در گلکسی اس ۵ از پورت مینی USB 3 استفاده کرده بود که به کاربران اجازه می داد اطلاعات را با سرعت بالایی بین موبایل و کامپیوتر جا به جا کند. حال در بازگشت به عقبی دوباره، کره ای ها تصمیم گرفته اند تا از پورت microUSB ۲ استفاده کنند.

 

به سال ۲۰۰۰ خوش آمدید.

۳ عدد iOpener (حرارت دهنده) بر روی قاب جلوی دستگاه قرار داده ایم تا چسب آن آب شده و در نهایت بتوانیم نمایشگر را جدا کنیم.

در حال باز کردن شیشه فوقانی هستیم…

آیا چنین حالتی عادیست؟ متاسفانه گویا به لطف وجود نمایشگر خمیده، هنگام برداشتن شیشه رویی، برخی از اجزای خود نمایشگر نیز به شیشه چسبیده اند.

حال که داریم این قسمت را بر می داریم، می توانید به خوبی لبه های خمیده نمایشگر را تماشا کنید. لازم به ذکر است که ساخت نمایشگری خمیده صرفا با تکنولوژی Super AMOLED امکان پذیر است.

 

آخرین بخشی که می خواهیم آن را جدا کنیم، ماژول کلید Home است.

    

 

KMDvySQrQ6CeFOvN

سامسونگ Galaxy S6 Edge امتیار ۳ از ۱۰ را در بخش تعمیرپذیر بودن دریافت می کند. (امتیاز ۱۰ آسان ترین تعمیرپذیری را دارد.) بسیاری از بخش ها به شکل مستقل بوده و می توان آن ها را به سادگی تعویض نمود. – برخلاف گلکسی اس ۵، برای جایگزینی مادربرد، دیگر نیازی نیست نمایشگر را باز کرده و سپس به اعماق موبایل دست پیدا کنیم. – استفاده از شیشه مقاوم در برابر ضربه در هر دو سوی موبایل، همینطور چسب کاری های داخلی، باعث شده تا نفوذ به آن و تعمیرش بسیار مشکل شود. – باتری به سختی با چسب به نمایشگر چسبیده و در لایه های زیرین موبایل، در بین قاب میانی و مادربرد مدفون شده. – جایگزینی شیشه جلوی دستگاه بدون آسیب زدن به پنل نمایشگر امری تقریبا غیر ممکن است.

منبع

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.