۰

Revo One RL85، یک PC ریز نقش و کارآمد از ایسر

بازدید 1007

769b00b1ac8a825dda9a097a96ed7078_L

ایسر امروز یک محصول جدید در رده مینی PC ها با عنوان Revo One RL85 عرضه کرده که قرار است با سیستم های PC مخصوص پخش مدیا ، سینمای خانگی و یا دیگر محصولات مشابهی که به طور گسترده برای وب گردی یا تماشای ویدئو استفاده می شوند، وارد رقابتی جدی شود. در واقع Revo One RL85 یک سیستم PC با قابلیت ارائه عملکردی مناسب در ابعاد خودش می باشد که برای کاربرد هایی خاص به خوبی بهینه شده است. در حال حاضر محصولات زیادی مبتنی بر تراشه های ARM مثل Android TV ها یا استریم کننده های صوت و تصویر معرفی شده اند که همگی در کنار مزیت هایی مثل مصرف انرژی کم و ابعاد کوچک ، به طور معمول قدرت عملکرد بالایی را ارائه نمی کنند. از طرف دیگر دستگاه هایی مثل سیستم های mini-ITX هم برای رسیدن به اهداف اشاره شده در بالا وجود دارند که می توان از پردازنده های اینتل یا ای ام دی و همینطور کارت های گرافیک مناسب در آنها استفاده کرد و به عملکرد بالایی دست یافت. اما در کنار این مزایا مصرف انرژی بالا، صدای زیاد، گرمای تولیدی بالا و همینطور ابعاد بزرگ از نکات منفی این محصولات تلقی می شوند.

کامپیوتر کوچک ایسر

کمپانی ایسر با تولید Revo One RL85 در واقع تلاش کرده تا نکات مثبت این دو گروه از محصولات یعنی سیستم های mini-ITX و دستگاه های مبتنی بر ARM را به خوبی با هم ترکیب کند. این محصول با ابعاد ۱۰۶×۱۰۶×۱۵۵ میلی متری در مقایسه با PC های mini-ITX دارای ابعاد کوچکتری می باشد. از لحاظ عملکردی باید گفت ایسر با به کارگیری پردازنده های اینتل از مدل ضعیف سری Celeron با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز تا مدل های قویتر i3-5010U با فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتز و مدل i5-5200U با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز ، محصولی با عملکرد قابل قبول را ارائه کرده است. شاید این مدل از پردازنده ها را نتوان با مدل های سطح بالای دسکتاپ استفاده شده در سیستم های mini-ITX مقایسه کرد، اما باید گفت قدرت آن ها از دستگاه های اندرویدی به طور قابل ملاحظه ای بالاتر است. از دیگر مشخصات این محصول می توان به فضای ذخیره سازی ۶۰ گیگابایتی از نوع SSD و یا هارد دیسک یک ترابایتی ، مقدار حافظه رم متغییر ۲ ، ۴ و یا هشت گیگابایتی از نوع کم مصرف DDR3 اشاره نمود. تمامی پیکربندی های عرضه شده از سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ بهره برده اند.

کامپیوتر کوچک ایسر

در قسمت پشتی این دستگاه گزینه های ورودی / خروجی متنوعی تعبیه شده است. دو عدد پورت USB 3.0 ، دو عدد پورت USB 2.0 ، جک اتصال هدست، اتصال شبکه ، یک عدد پورت HDMI و DisplayPort از جمله این موارد می باشند. در داخل دستگاه دو عدد پورت SATA هم به چشم می خورند که به کاربران اجازه می دهد تا ابزار ذخیره سازی خود را به سادگی به این سیستم اضافه کرده و در صورت تمایل از پیکربندی RAID 1 ،RAID 0 و یا RAID 5 هم استفاده کنند. در تصویر زیر می توانید مشخصات مدل های ارائه شده و همینطور قیمت تعیین شده برای آنها را مشاهده کنید.

کامپیوتر کوچک ایسر

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.