۰

سرویس «رادار بازی» برای کاهش پینگ بازی‌ها رونمایی شد

بازدید 1092

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سایت و اپلیکیشن «رادار بازی» خبر داد. به گفته زارع‌پور، این سرویس ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها، موجب کاهش چشمگیر پینگ‌بازی‌ها خواهد.وعده رفع مشکلات گیمرها و کاهش پینگ بازی‌ها به ایام انتخابات ۱۴۰۰ باز می‌گردد. پس از وعده‌های چند باره وزیر ارتباطات برای تحقق قول رئیسی به گیمرها، سرانجام از پلتفرم رادار بازی رونمایی شد.

«عیسی زارع‌پور» با انتشار پستی در کانال شخصی خود در فضای مجازی از راه‌اندازی وبسایت و اپ رادار بازی خبر داد و نوشت:«یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن روبرو بودند مشکل سرعت پایین دانلود بازی ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بوده که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می شد. خوشبختانه همانطور که وعده داده بوده ام برای رفع مشکل این بخش از کاربران عزیز که تعداد آنها کم هم نیست، با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و اپلیکیشنی بنام “رادار بازی” راه اندازی شده است».

از قرار معلوم رادار گیم شامل سه سرویس مختلف می‌شود:

  • CDN برای ارائه فایل‌های مرتبط با برخی از بازی‌ها
  • ابزار سنجش تأخیر و پینگ اینترنت کاربر
  • DNS رایگان برای کاهش پینگ بازی‌ها

به گفته استفاده از این پلتفرم، ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها، موجب کاهش چشم‌گیر پینگ بازی‌ها می‌شود و تجربه‌ای بهتر برای گیمرها رقم خواهد خورد. البته در ویدئویی که وزیر ارتباطات همراه با این پست منتشر کرده، ادعا می‌شود پینگ بازی‌ها به ۷۰ تا ۸۰ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.بنابر اعلام زارع‌پور این اتفاق از طریق انتقال CDN های این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان صورت گرفته است: «گیمرهای عزیز می توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.»در صفحه اول رادار بازی پیامی مبنی بر امکان مقایسه برخی بازی‌ها از لحاظ کیفیت پینگ درج شده است. وزیر ارتباطات همچنین وعده داده است به تدریج تعداد بازی‌های این سرویس افزایش خواهد یافت.گفتنی است وزیر ارتباطات از برگزاری رویدادی برای رونمایی از این سرویس خبر داده بود، اما به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات کشور در تأمین انرژی، فعلا چنین رویدادی برگزار نشود.

ظاهراً رادار گیم فایل‌های مربوط به برخی از بازی‌ها را از‌طریق سرورهای داخل کشور در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با سرعت بیشتر و هزینه‌ی کمتر بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.رادار گیم می‌گوید: «یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشورمان همواره با آن روبه‌رو بودند، مشکل سرعت کُند دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها به‌همراه پینگ یا زمان تأخیر زیاد بازی آنلاین بود که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد.»رادار گیم را ظاهراً بخش خصوصی و با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت راه‌اندازی شده است.رادار گیم ادعا می‌کند که استفاده از این وب‌سایت و اپلیکیشن، ضمن افزایش بسیار زیاد سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در‌نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران عزیز رقم خواهد خورد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.