۰

هارد ۱۰ ترابایتی HGST بزودی وارد بازار می‌شود

بازدید 1109

c452919cd6ba4908925f306f5068696b

روش‌های سنتی برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی هارد دیسک‌ها با محدودیت‌های فیزیکی مختص به خود روبرو است، همین مسأله تولیدکنندگان این ابزارها را بر آن داشته تا به دنبال روش‌های جایگزین برای بالا بردن ظرفیت هاردها باشند.البته با توجه به افزایش چشمگیر حجم انواع فایل ها و برنامه ها در سالیان اخیر، استفاده از هاردهای فرعی در کنار هارد رایانه های شخصی بسیار فراگیر شده است.به گونه ای که بسیاری از افراد ترجیح می دهند کلیه اطلاعات اعم از کاری و شخصی را همواره همراه خود داشته باشند تا در هر مکانی از آن ها استفاده کنند.

حدود ۶ ماه از زمانی که HGST هارد دیسک ۱۰ ترابایتی خود را معرفی کرد، می‌گذرد و اکنون به نظر می‌رسد کم‌کم به زمان ورود تجاری آن به بازار نزدیک می‌شویم. درایو UltraStar HelioSeal از یک طراحی ۷ صفحه‌ای بهره می‌برد که هر یک از آن‌ها ۱٫۴۳ ترابایت ظرفیت دارند.

 این هارد درایو جدید از فناوری مدرن ثبت مغناطیسی بهره می‌برد و به منظور افزایش چگالی ثبت، از درون با هلیوم پر شده است که موجب عمر بیشتر و صدای خروجی بسیار اندک می‌شود.

هنوز تمامی مشخصات فنی این دستگاه ذخیره‌سازی در اختیارمان قرار ندارد اما می‌دانیم که این درایو که از فرم‌فکتور ۳٫۵ میلی‌متری و رابط SATA 3 برخوردار است، قادر خواهد بود ۱۲۸ مگابایت کش ارائه دهد. ۵ سال ضمانت، ۲ میلیون ساعت میانگین زمان بین خرابی (MTBF) و قابلیت Instant Secure Erase برای حذف بی‌درنگ فایل‌ها در موقع خطر از دیگر خصوصیات هارد دیسک ۱۰ ترابایتی HGST به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود این درایوهای ۱۰ ترابایتی پر شده با هلیوم تا پایان سه‌ماهه‌ی ابتدایی ۲۰۱۵ به بازار عرضه شوند اما این درایو تنها نمونه‌ی در دست تولید نیست. HGST از هم‌اکنون در حال کار روی یک هارد درایو ۱۰ ترابایتی دیگر است. این دیسک سخت که هنوز بصورت رسمی معرفی نشده، قرار است از چگالی ثبت ارتقا یافته برخوردار باشد و امکان ذخیره‌سازی در این حجم را تنها با ۶ صفحه فراهم کند که رقم ۱٫۶۶ ترابایت برای هر صفحه را بدست می‌دهد. هنوز اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌ها و قیمت‌گذاری این هارد دیسک‌ها بدست نیامده است.

منبع

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.