۰

پاک کردن کش – cache و مرتب سازی استیکر ها درآپدیت جدید تلگرام

تصویر پیدا نشد !
بازدید 580

آپدیت جدید تلگرام با امکان پاک کردن cache ( حافظه پنهان ) و امکان سفاری سازی استیکرهای تلگرام منتشر گردید.به گزارش وبلاگ رسمی شبکه پیامرسان تلگرام آپدیت جدید تلگرام در مورخه ۸ دسامبر – ۱۷ آذر در دسترس همگان قرار گرفته است.

clearing cache reordering stickers of telegram new update

برخلاف مابقی پیامرسان ها ، تلگرام امکان به صفر رساندن فضای خود در گوشی شما را حتی اگر خیلی از آن استفاده نمائید فراهم نموده است. وقتی شما اطلاعات تلگرام را از حافظه پنهان – cache – گوشی خود برای آزادسازی فضای گوشی خود پاک می نمائید ، این شبکه آن اطلاعات را در یک فضای ابری برای مدتی طولانی که شما به آن نیاز خواهید داشت بدون هیچ محدودیتی عملاً نگهداری می نماید.

در این نسخه جدید امکان مدیریت جدیدی به نام تنظیمات حافظه پنهان – cache settings – برای شما فراهم گردیده است که امکان راحتتری برای داشتن تلگرام خود بصورت سبک  وقتی که فضای کمی در  اختیار دارید بدون از بین رفتن اطلاعات مفید مهیا شده است. امکان جدید پاک کردن کش و حافظه پنهان به شما اجازه می دهد که بر حسب نوع مدیا نظیر عکس ، ویدئو ، موزیک یا فایل ، کش آن ها و فضای اشغال شده بیهوده توسط آن ها را پاک کنید.

cache-clear-telegram-new-update-bazdidfa-by-ype cache-clear-telegram-new-update-bazdidfa-app

همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید با استفاده از گزینه keep media  ، شما می توانید مدت زمان ماندگاری فایل های بی استفاده خود را در گوشی خود کنترل نمائید . اگر شما در مدت زمان مشخصی به فایلی دسترسی نداشته باشید آن بطور خودکار از حافظه پنهان و کش شما حذف می گردد. طبیعتاً اطلاعات شما کاملا در لحظه ای که می خواهید دوباره به آن دسترسی داشته باشید دوباره از فضای ابری که در آن نگهداری می شود دانلود شده در اختیار شما قرار می گیرد.

clear-chat-by-cat-telegram-ios-new-update

در نسخه ios  ، امکان پاک کردن کش و حافظه پنهان بر اساس چت های انفرادی نیز ممکن است. در نسخه اندروید این امکان پاک کردن برای گروه های ویژه یا همان سوپر گروپ ها و کانال ها تعبیه شده است – فقط کافیست روی یکی از کانال ها  یا گروه های خود کلیک کرده و دکمه پاک کردن کش آن را بزنید.

این امکانات ساده کمک می نماید تا مطمئن شوید اپلیکیشن تلگرام کم ترین فضای ممکن را در گوشی شما گرفته است.

مرتب سازی استیکر های شما

sticker-pack-reordering-in-new-update-of-telegram

بهبود بخشیدن و سفارشی سازی کردن پک ها ی استیکر از دیگر امکانات جدید این نسخه جدید است. شما می توانید بصورت دستی پک های استیکر خود را بر اساس سلیقه خودتان مرتب سازی کنید ، همچنین امکان هماهنگ سازی آن در تمامی دستگاه های مورد استفاده شما فراهم گردیده است . در قسمت تنظیمات استیکرتون دکمه جدیدی تعبیه شده که با آن می توانید استیکر های خود را مدیریت کنید.

تیم تلگرام با نزدیک شدن با پایان سال ۲۰۱۵ از این آپدین رو نمایی نموده است. این نسخه های جدید و بروز رسانی های مکرر نشان دهنده احترام و توجه مدیران آن به نیازهای کاربران است ، و همچنین دید گسترده آنان به تمامی کاربران خود حتی آن هایی که با گوشی هایی با حافظه کم از این شبکه اجتماعی استفاده می نمایند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.