۰

اپل در پی تصاحب نقشه نوکیا (HERE) به قیمت ۳٫۲ میلیارد دلار

بازدید 943

nokia-here-logo

وب سایت اپل اینسایدر در گزارشی اعلام کرد که اپل در میان شرکت های زیادی که خواهان خرید سرویس نقشه نوکیا هستند، پرچم خود را بالا گرفته است و در تلاش برای سوق دادن نوکیا به همکاری با اپل است. در ادامه همراه باشید.بلومبرگ در گزارشی لیست خریداران بالقوه سرویس نوکیا را اعلام کرده است. اپل، آمازون، Alibaba، فیسبوک، Sirius XM و Harman International به علاوه چند خودروسازان آلمانی در کنار چند شرکت خصوصی، خواهان این سرویس هستند.

نوکیا دنبال فروش این سرویس به ارزشی معادل بیش از ۳ میلیارد یورو(۳٫۲ میلیارد دلار) است. اگر سال گذشته نوکیا تصمیم به فروش این سرویس گرفته بود، ارزش ۲٫۱ میلیارد دلاری شاید چنگی به دل نمی‌زد! در سال ۲۰۰۸ برای این که سرویس HERE بتواند قدرتی دو چندان بگیرد، از طریق NAVTEQ سرمایه ای نزدیک به ۸٫۱ میلیارد دلار جذب شد.

12642-6728-12126-5723-150311-Here-l-l

پس با این اوصاف نوکیا به صورت رسمی قصد دارد که سرویس نقشه خود را به فروش برساند اما یکی از رقبایی که تمایل زیادی به تصاحب این سرویس دارد اپل بوده زیرا با مشاوران اقتصادی خود کاملا نوکیا را احاطه کرده است.

سرویس نقشه نوکیا به تازگی وارد استور اپل شد اما خود اپل بیشتر از هر شرکتی میداند که خرید این سرویس چه سودی دارد زیرا در زمینه نقشه و راهبری می‌تواند باز هم قوی تر از گذشته در مقابل گوگل ایستاده و رقابت را داغ تر کند. مایکروسافت نیز با نوکیا به توافق هایی رسیده بوده است زیرا در بیلد آخر ویندوز here و Bing Maps با هم ادغام شده اند! در نهایت چه خواهد شد، معلوم نیست و باید صبر کنیم. نظر شما چیست؟

منبع

برچسب‌ها:, ,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.