۰

چیپست کم مصرف از سوی AMD معرفی شد

بازدید 1149

AMD

کمپانی AMD چیپستی جدید به نام Carrizo را معرفی کرده که تمرکز زیادی روی افزایش عمر باتری لپ تاپ ها دارد.معماری جدید هسته این چیپست موسوم به Excavator تنها ۵ درصد سریع تر از نسخه پیشینش به نام Kaveri است، اما مصرف انرژی آن با وجود اینکه همان نرخ کلاک را دارد، در حدود ۴۰ درصد کمتر است. گفتنی است که حتی هسته های گرافیکی این محصول نیز در حدود ۲۰ درصد کمتر انرژی مصرف می کنند.

لازم به یادآوری است که Carrizo نخستین چیپستی محسوب می گردد که کاملا با استانداردهای معماری ناهمگون سیستم  (Heterogeneous System Architecture) مطابقت دارد.

به لطف این ویژگی، هم CPU و هم کارت گرافیک مجتمع می توانند به صورت مشترک از حافظه استفاده کنند و به این ترتیب وظایف مختلف با سرعت بالاتری انجام خواهد گرفت. از دیگر مزایای این امر آن است که تغییر قابل ملاحظه ای در عمر باتری و عملکرد دستگاه به وجود می آید.

به علاوه، امکان دی کد ویدئوهای با فرمت H.265 نیز برای شما فراهم خواهد شد که این مسأله در زمان پخش فیلم های ۴K که در آینده بازار را پر خواهند کرد، سودمند واقع می شود.

با این تفاسیر، انتظار می رود که چیپ جدید قابلیت های فراوانی را با خود به ارمغان آورد. پیش بینی می گردد که از سه ماهه دوم امسال، این چیپست روی پی سی های تولیدی شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه همزمان با عرضه چیپست Broadwell از اینتل در اواسط سال جاری میلادی شاهد عرضه آن باشیم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.