۰

یک لپ‌تاپ به نسبت لوکس Pixelbook

بازدید 1552

آن‌دسته از محصولات گوگل که به سیستم‌عامل کروم مجهزند، به‌دلیل برخوردار بودن از یک ویژگی، شهرت زیادی دارند: این وسایل با توجه به پولی که در ازای آنها پرداخت می‌شود، بسیار باکیفیت هستند. درحالی‌که کروم‌بوک‌های شرکت‌های دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس همگی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا قیمت ارزانی داشته باشند، گوگل همیشه به‌دنبال تولید محصولاتی است که الهام‌بخش و جدید باشند.

 

 

Pixelbook، اولین کروم‌بوک دو در یک گوگل است که به نرم‌افزار Google Assistant یا دستیار گوگل مجهز شده است. کروم‌بوک هیبریدی گوگل از نظر قیمت در سطح رقبایی همچون سرفیس‌پروی مایکروسافت، آی‌پد پرو و مک‌بوک‌های اپل قرار دارد.

با توجه به محدودیت‌های اپلیکیشنی که سیستم‌عامل کروم‌ دارد و کاربر را مجبور می‌کند فقط از اپلیکیشن‌های تحت وب و سرویس‌های موجود در فروشگاه کروم استفاده کنند، انتظار می‌رود که Pixelbook چندان به مذاق کاربر خوش نیاید و محصول پرفروشی نشود. با این حال، بنابر عقیده برخی از صاحب‌نظران، ویژگی‌های خاص Pixelbook ممکن است موجب شوند تا این لپ‌تاپ به‌عنوان یکی از جالب‌ترین سیستم‌های هیبریدی سال شناخته شود.

لپ‌تاپ Pixelbook از نظر طراحی کاملا با iPad Pro و Surface Pro ‌که در درجه اول تبلت هستند بعد لپ‌تاپ، تفاوت دارد. Pixelbook بیشتر شبیه به Lenovo Yoga است که همچون یک صدف طراحی شده و با کمک لولای ۳۶۰ درجه‌ای قابلیت چرخش دارد. به این ترتیب، نمایشگر صفحه‌لمسی آن را به سه صورت لپ‌تاپ، تبلت و خیمه‌ای می‌توان به چرخش درآورد و با توجه به کاری که قرار است انجام شود، وضعیت آن را  تغییر داد.

نمایشگر

نمایشگر صفحه‌لمسی Pixelbook، ۱۲٫۳ اینچ اندازه و از نوع Quad HD LCD است که میزان تراکم پیکسل‌های آن نیز ۲۳۳ پیکسل در هر اینچ است.

صفحه‌کلید

صفحه‌کلید جزیره‌ای و مجهز به نور پس‌زمینه Pixelbook به اندازه‌ای که انتظار می‌رود دقیق و راحت نیست، با این حال یک سر و گردن از پوشش‌های صفحه‌کلیدی بالاتر است. در این صفحه‌کلید از تاچ‌پدی استفاده شده است که هم از نظر اندازه و هم حساسیت، کاملا پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود. تاچ‌پد موجود در Pixelbook به‌هیچ‌عنوان با دستورات چند‌لمسی مشکلی ندارد.

برای آن دسته از کاربرانی که تمایل دارند با قلم نوری کار کنند نیز قلمی در نظر گرفته شده است. قلم‌Pixel Pen به‌صورت جداگانه و با کمی هزینه بیشتر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این قلم حساسیت به فشار در ۲۰۰۰ سطح و ۶۰ درجه‌ مختلف را پشتیبانی می‌کند.

پورت

شرکت گوگل، Pixelbook را از نظر تعداد و انواع پورت، چندان غنی طراحی نکرده است، از این‌رو گوگل به‌نوعی دنباله‌رو اپل بوده و کروم‌بوک جدید خود را فقط به دو پورت USB-C مجهز کرده است.

عملکرد

گوگل در بخش سخت‌افزار به‌مراتب بهتر عمل کرده است. سه ترکیب‌بندی متفاوت برای Pixelbook در نظر گرفته شده است:

  • در یکی از این ترکیب‌بندی‌ها از یک رم هشت گیگابایتی در کنار درایو SSD 128 گیگابایتی و پردازنده نسل هفتم اینتل، مدل Core i5 استفاده شده است.
  • ترکیب‌بندی دوم، شامل یک رم هشت گیگابایتی، درایو SSD 256گیگابایتی و پردازنده نسل هفتم اینتل، مدل Core i5 خواهد بود.
  • سومین و گران‌ترین ترکیب‌بندی کروم‌بوک جدید گوگل، از یک رم ۱۶ گیگابایتی، داریو NVMe 512 گیگابایتی و پردازنده نسل هفتم اینتل، مدل Core i7 تشکیل خواهد شد.

وجود درایو NVMe SSD در یک سیستم هیبریدی، گواه بر پرسرعت‌تر بودن آن در نقل‌وانتقال اطلاعات و راه‌اندازی سریع‌تر خود سیستم خواهد بود. در برخی سیستم‌های هیبریدی هنوز هم از رابط کاربری SATA استفاده می‌شود.

با اینکه Pixelbook از نظر سخت‌افزاری چیزی کم از برخی سیستم‌های فوق سبک یا به تعبیری اولترابوک‌ها ندارد، اما پشتیبانی نکردن سیستم‌عامل کروم از تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها باعث محدود شدن قابلیت‌های آن خواهد شد.

سرویس‌هایی مانند Pixlr و Photoshop Express(نسخه‌ بتا) فقط برای کارهای ساده مناسب هستند و به‌طور حتم بسیاری از عکاسان و ویرایشگران از آن برای کارهای جدی و سنگین استفاده نخواهند کرد. سیستم‌عامل کروم از هیچ برنامه ویرایشی ‌عدی همچون CAD یا سرویس‌های ویرایش فیلم پشتیبانی نمی‌کند که بخواهیم راجع به آنها حرفی بزنیم.

گوگل از دستیار خود موسوم به Assistant نیز در نرم‌افزار Pixelbook بهره برده است. این دستیار در بعد تئوری قرار است با وسایل مجهز به اینترنت چیزها و به‌کار‌رفته در تکنولوژی خانه‌های هوشمند که به پروژه Nest معروف است، ارتباط برقرار کند. از نرم‌افزار Assistant برای انجام بسیاری از کارها می‌توان استفاده کرد، اما اگر شرایط محیطی به‌گونه‌ای باشد که سروصدای زیادی وجود داشته باشد، نرم‌افزار قادر به تشخیص صدای کاربر و انجام دستورات نخواهد بود. در چنین شرایطی از دکمه‌ در نظر گرفته‌شده برای آن در صفحه‌کلید می‌توان بهره برد.

باتری

بنابر ادعای گوگل، باتری Pixelbook تا ۱۰ ساعت ماندگاری شارژ خواهد داشت.

Pixelbook بخریم؟

لپ‌تاپ هیبریدی Pixelbook از سخت‌افزار پیشرفته‌ای تشکیل شده است که هم‌سطح با سیستم‌های هیبریدی مجهز به ویندوز ۱۰ به‌شمار می‌آید. در این میان از طراحی زیبا و چشم‌نواز آن نباید غافل بود.

اگر عکاس یا خالق آثار هنرهای مجازی هستید و به‌دنبال محیط کاری سیار و قابل ویرایش، تبلت‌های iPad Pro و Surface برای شما کاملا مناسب خواهند بود؛ چراکه بسیار ظریف و سبک طراحی شده‌اند. اما اگر به‌دنبال سیستمی هستید که شبیه به لپ‌تاپ باشد و از صفحه‌کلیدی فیزیکی و لولای محکم تشکیل شده باشد، بنابراین Pixelbook گزینه بهتری می‌تواند باشد.

همچنین اگر هزینه برایتان اهمیتی ندارد و به‌دنبال سیستمی هستید که قابلیت تبدیل شدن به لپ‌تاپ و تبلت را داشته باشد، Pixelbook را در اولویت قرار دهید.

با توجه به محدودیت‌های پشتیبانی و اجرایی سیستم‌عامل کروم در مواجهه با بسیاری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها، Pixelbook را باید یک کالای لوکس و گران‌قیمت با کارایی محدود به‌شمار آورد. البته لپ‌تاپ Pixelbook از تمام اپلیکیشن‌های Google Play Store پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات اصلی:

سیستم‌عامل: کروم

حافظه: تا ۵۱۲ گیگابایت

نمایشگر: ۱۲٫۳ اینچ QHD

پردازنده: نسل هفتم i5 و i7

رم: ۸ تا ۱۶ ‌گیگابایت

 

برچسب‌ها:,

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.