۰

گلایه مقام وزارت صمت: نباید تولیدکننده آبگرمکن، گوشی بالای ۶۰۰ دلار وارد کند

بازدید 1124

مدیر دفتر تلفن همراه وزارت صمت باور دارد که تلفن همراه یک حوزه تخصصی است و بایستی واردکنندگان رتبه‌بندی تخصصی شوند. شکرالهی تأکید کرد یک واحد لوازم خانگی تولیدکننده آبگرمکن نباید گوشی بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور کند.«محسن شکرالهی»، مدیرکل دفتر تخصصی تلفن همراه وزارت صمت، اعتقاد دارد طی دو سال اخیر در حوزه موبایل دچار سیاست‌گذاری‌های متناقضی بوده‌ایم که باید برای سازماندهی آن اقدام کرد:

«تلفن همراه یک حوزه تخصصی است و نباید یک واحد لوازم خانگی تولیدکننده آبگرمکن گوشی بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور کند. باید شاخص‌های سختگیرانه‌تر برای ساماندهی بازار تلفن همراه در دستور کار قرار گیرد که این مسیر از طریق رتبه‌بندی تخصصی پیگیری خواهد شد.»

به گفته وی، رویه موجود در حوزه موبایل درحال اصلاح است که طی سال گذشته، ۱۰ مورد اصلاحی در دستورکار قرار گرفت و درنتیجه از شهریورماه سال پیش ثبات به بازار موبایل برگشت: «در ماه‌های اخیر یک فضای باثبات را تجربه کردیم.»

شکرالهی در مورد آخرین وضعیت رفع تعهد ارزی حوزه موبایل گفت: «در این حوزه نیازمند کمک و همراهی بانک مرکزی هستیم. از خردادماه سال قبل قرار شد جهت واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار از ارز صادرات خود استفاده شود که از ابتدا با این مدل مخالف بودم. درخواست اخیر از ریاست توسعه تجارت براساس جلسات برگزارشده دفتر معاون اول، تأکید بر اصلاح این موضوع و استفاده از ظرفیت فعالان تخصصی این حوزه بود. درواقع باید بخشی از این بازار با ارز صادرات غیر، در یک بستر شفاف تأمین شود.»

به گفته وی، در کنار مدیریت تجارت، حمایت از تولید نیز در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است: «براین‌اساس، برای ارزش‌گذاری کالا در گمرک ورود کردیم و ارزش‌های واقعی احصا شد. برآوردها نشان می‌دهند با نهایی‌شدن تنظیم‌گری صرفه‌جویی ارزی ۲۰۰ میلیون‌ دلاری به نفع کشور انجام خواهد شد.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.