۰

گروه Anonymous از هک سایت مجلس شورای اسلامی خبر داد؛ ادعای انتشار اطلاعات شخصی نمایندگان

بازدید 908

گروه هکرهای انانیموس (Anonymous) لحظاتی پیش با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که سایت مجلس شورای اسلامی ایران را هک کرده و توانسته است به اطلاعات حیاتی نمایندگان نظیر مشخصات فردی، شماره موبایل و… دسترسی پیدا کند.

یک گروه هکری که عنوان انانیموس (Anonymous) یا «ناشناس» را برای خود انتخاب کرده است در پی اقدامات روزهای گذشته خود و حملات هکری گسترده به وب سایت‌های دولتی، امروز مدعی شد که توانسته است به سایت رسمی مجلس شورای اسلامی نفوذ کند و به اطلاعات مهمی همچون مشخصات فردی نمایندگان و شماره تلفن آن‌ها دسترسی پیدا کند.

ویدیو و سندی که توسط این گروه هکری منتشر شده است نشان می‌دهد که آن‌ها توانسته‌اند به اطلاعاتی نظیر مشخصات فردی، میزان تحصیلات، سوابق اجرایی و نمایندگی، میزان آرا، گرایش سیاسی و همچنین شماره تلفن نمایندگان مجلس شورای اسلامی دسترسی پیدا کنند.

این خبر هنوز به صورت رسمی توسط نهادها و ارگان‌های داخلی تایید یا تکذیب نشده است و مشخص نیست که دسترسی به این اطلاعات از نظر امنیتی تا چه حد پیچیده یا ساده بوده است. به نظر می‌رسد به منظور دسترسی به این اطلاعات باید منتظر انتشار جزییات بیشتر از این خبر باشیم.

گروه هکری انانیموس همچنین چند روز پیش اعلام کرد که توانسته است به وب سایت دولت به نشانی www.dolat.ir نیز نفوذ و آن را از دسترس خارج کند. در پی انتشار این خبر این وب سایت دولت چند روزی از دسترس خارج شد اما پس از بازگشتی کوتاه مدت باز هم دسترسی به آن ناممکن شد. این وب سایت هنوز نیز از دسترس کاربران خارج است.

در طی روزهای اخیر دیگر سایت‌های دولتی ایران از جملهportal.iran.gov.ir  و iran.gov.ir نیز برای مدتی از دسترس خارج و با مشکلاتی جدی روبرو شدند. گروه هکری انانیموس نیز پس از انتشار یک ویدیو مدعی شد که مسئولیت خرابی سایت های دولتی ایران برعهده آن است و در روزهای آینده حملات گسترده‌تری را در برنامه دارد. تاکنون شایعاتی در مورد هک وب سایت وزارت ارشاد و همچنین سایت بانک مرکزی توسط این گروه هکری منتشر شده است.

انانیموس گروهی از هکرهای گمنام است که از تعداد نامتمرکزی از متخصصان امنیت شبکه‌های رایانه‌ای تشکیل شده و به صورت ناشناس به عنوان هکتیویسم فعالیت می‌کند. انانیموس یک عنوان کلی است که به صورت گسترده‌ای توسط گروه‌های هکری مختلف استفاده می‌شود و یک اسم خاص و برای یک گروه مشخص و متمایز نیست.

منبع بازار فناوری برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.