۰

پاناسونیک لومیکس GX9 معرفی شد؛ یک دوربین کامپکت قدرتمند!

بازدید 1571

ر حالی که هر ساله کیفیت دوربین گوشی های هوشمند بالا می رود، هیچ موبایلی تا به حال تولید نشده که توانایی رقابت با دوربین های کامپکت و DSLR را داشته باشد. اخیرا دوربین های پاناسونیک لومیکس GX9  و لومیکس ZS200 معرفی شده اند که در رده دوربین های کامپکت قرار می گیرند.بسیاری از افراد خواهان دوربینی قدرتمند هستند ولی علاقه ای به حمل دوربین های DSLR ندارند. شرکت های تولیدکننده دوربین به این دسته از افراد دوربین های کامپکت را پیشنهاد می کنند. دوربین هایپاناسونیک لومیکس GX9 و لومیکس ZS200 که به تازگی معرفی شده اند، در این رده قرار می گیرند.

 

 

در حالی که هر یک از این دوربین ها برای افراد خاصی توسعه یافته اند ولی هر دو دوربین قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن ۴K هستند. ضبط ویدیو ۴K توسط پاناسونیک لومیکس GX9 و لومیکس ZS200 به صورت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۲۴ فریم بر ثانیه صورت می گیرد، بنابراین نباید انتظار ضبط ویدیوهای ۶۰ فریم بر ثانیه از آن ها داشته باشد.

دوربین پاناسونیک لومیکس GX9 دارای سنسوری ۲۰٫۳ مگاپیکسلی بوده که از موتور Venus بهره می برد. ISO این دوربین در محدوده ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ قرار دارد و در آن از لرزشگیر دوگانه ۵ محوره .I.S استفاده شده است. سیستم فوکوس این دوربین قادر به فوکوس بر روی سوژه در زمانی برابر با ۰٫۰۷ ثانیه است. پاناسونیک برای این دوربین خود یک نمایشگر ۳٫۰ اینچی لمسی LCD درنظر گرفته است.

محصول دیگر این شرکت لومیکس ZS200 نام دارد. این دوربین دارای لنز لایکا با قابلیت زوم ۱۵ برابراست. فاصله کانونی این دوربین برابر با ۳۵ میلی متر بوده و لنز آن ۳۶۰-۲۴ میلی متری است. در لومیکس ZS200 از سیستم لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره هیبریدی استفاده شده و کاربر توسط یک نمایشگر ۳ اینچی لمسی LCD می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

دوربین پاناسونیک لومیکس GX9 با کیت ۶۰-۱۲ میلی متری و f/3.5-5.6 قیمتی برابر با ۹۹۹ دلار داشته و از ماه مارس قابل خریداری است. در همین زمان لومیکس ZS200 نیز با قیمت ۸۰۰ دلار در دسترس خریداران قرار می گیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.