۰

وزارت ارتباطات به شدت پیگیر افزایش قیمت اینترنت است!

بازدید 880

وزارت ارتباطات بر این باور است که دولت قبلی با جلوگیری از افزایش قیمت اینترنت مانع توسعه زیرساخت‌ها شده و به همین دلیل باید افزایش تعرفه‌ها در دستور کار قرار بگیرد.اپراتورهای تلفن همراه چند ماه قبل بسته‌های اقتصادی اینترنت موبایل را حذف کردند و تعرفه‌های خود را تا سقف در نظر گرفته شده افزایش دادند. اکنون در حالی که مردم از سطح کیفیت اینترنت رضایت ندارند، وزارت ارتباطات باز هم به دنبال افزایش قیمت اینترنت است.

در واقع وزارت ارتباطات با اعلام این که دولت قبل برای توسعه اینترنت هزینه‌ای صرف نکرده، قصد دارد برای توسعه زیرساخت‌ها تعرفه‌ها را افزایش دهد. این در حالی است که رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس اعلام کرد بسیاری از نمایندگان مخالف افزایش قیمت‌ها هستند و معتقدند نباید هزینه توسعه شبکه توسط مردم پرداخت شود.

موافقت رگولاتوری با افزایش قیمت اینترنت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا رگولاتوری اخیرا اعلام کرد به جز افزایش غیر پلکانی، چاره دیگری وجود ندارد؛ چرا که اگر قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند، ظرفیت شبکه تلفن همراه اشباع می‌شود و دیگر شبکه‌ای برای سرویس‌دهی به مردم وجود نخواهد داشت. وی تاکید کرد اگر تعرفه‌ها به موقع اصلاح نشود، ۲ سال دیگر سرنوشت شبکه موبایل مشابه شبکه ثابت خواهد بود.

اعتراض وزارت ارتباطات به گران نشدن اینترنت در دولت قبل

مسئولان وزارت ارتباطات اخیرا از مدیران این وزارتخانه که در دولت قبلی مانع افزایش تعرفه‌ها شدند گلایه کردند. در همین راستا صادق عباسی شاهکوه، رئیس رگولاتوری طی روزهای گذشته اعلام کرد دولت قبلی اجازه نداد تعرفه‌های اپراتورها به شکل پلکانی و تدریجی افزایش پیدا کند.

محمدجواد آذر جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در اسفند سال ۱۳۹۹ اعلام کرده بود این وزارتخانه ۴ سال قیمت‌ها را ثابت نگه داشته و از این پس نیز اجازه افزایش نخواهیم داد. در همان زمان دولت قبلی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز به اپراتورها برای افزایش تعرفه‌ها مجوزی صادر نکرد.

در همین راستا عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم و سایر مدیران وزارت ارتباطات اعلام کردند دولت قبلی به مدت ۵ سال اجازه افزایش قیمت اینترنت را به اپراتورها نداد و اپراتورها نیز نتوانستند زیرساخت‌ها را توسعه دهند. از این رو وزارت ارتباطات اعلام کرد باید به ناچار تعرفه‌ها افزایش پیدا کند تا شاهد توسعه در حوزه ارتباطات باشیم.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.