۰

نماینده مجلس: اینترنت می‌تواند با کمک نهادهایی مثل بنیاد مستضعفان از انحصار خارج شود

بازدید 1218

نماینده مجلس کیفیت پایین و قیمت بالای اینترنت را ناشی از انحصار دانست. او معتقد است سرمایه‌گذاران بزرگی مانند بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت می‌توانند به شکست انحصار و کاهش قیمت اینترنت کمک کنند.«ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا به انحصار در حوزه اینترنت اشاره کرده و گفت:

«متاسفانه مانند صنعت خودروسازی که به نوعی انحصار ایجاد شده است در زمینه اینترنت نیز در حال حرکت به سمت انحصار هستیم؛ اگر انحصار ایجاد شد، کیفیت ارائه خدمات اینترنت کاهش و قیمت افزایش خواهد یافت.»

وی با تاکید بر لزوم در دسترس بودن اینترنت با حداقل قیمت، اظهار داشت باید سرمایه‌گذاران بزرگی مانند بنیاد مستضعفان که نگاهی ملی دارند، به حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت فضای مجازی وارد شوند.بحث انحصار اینترنت موضوع تازه‌ای نبوده و آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات نیز در اواخر دولت دوازدهم اقداماتی در راستی رفع انحصار واردات اینترنت انجام داد.

او خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با انتشار توییتی خبر از آمادگی اولین مرکز تبادل داده (IXP) بین‌المللی ایران برای ورود به مدار فعالیت داد. این مرکز که در منطقه ویژه اقتصادی پیام راه‌اندازی شده است، به گفته وزیر ارتباطات سابق مهم‌ترین زیرساخت «رفع انحصار» واردات اینترنت در کشور و اولین گام برای رفع انحصار بود.

گرانی اینترنت ارتباطی به طرح صیانت ندارد

ابوترابی با بیان اینکه امروز اینترنت و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم را تشکیل می‌دهد، افزود: «در دنیای امروز به نوعی اینترنت با معیشت مردم هم‌تراز شده است بنابراین باید هم کیفیت اینترنت را بالا ببریم و هم قیمت آن را تا حدی که می‌توانیم کاهش دهیم.»

این نماینده مجلس وعده داد پیگیری‌های لازم در رابطه با افزایش قیمت اینترنت صورت خواهد گرفت: «از اینکه افزایش بهای اعمال شده بر اساس ضوابط قانونی بوده یا نه اطلاعی ندارم اما قطعا کمیسیون مربوطه در مجلس در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.»

او در پایان تاکید کرد برخلاف برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده در فضای مجازی، موضوع افزایش بهای اینترنت ارتباطی به طرح صیانت ندارد.

گفتنی است از اواسط فروردین ماه، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت با کاهش حجم مصرف منصفانه دست به افزایش تعرفه اینترنت زدند. موضوعی که با نارضایتی عمومی و مخالفت نمایندگان مجلس همراه شده است اما بدنه دولت مثل وزارت ارتباطات و اپراتورهای اینترنت ضمن دفاع از افزایش قیمت‌ها، آن را تنها راه ادامه حیات و افزایش کیفیت اینترنت می‌دانند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.