۰

معاونت علمی ریاست جمهوری: از تولید رمزارز توسط شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم

بازدید 967

«علیرضا دلیری» معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید می‌کند که این سازمان همچنان برای حمایت از ساخت یک ارز مجازی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی دارد و این حمایت را نه در قالب پشتیبانی مالی بلکه در قالب حمایت‌های معنوی معرفی می‌کند.

دلیری در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ضمن تاکید به اهمیت رمز ارزها و آینده دنیا که حول محور بلاکچین می‌چرخد به اظهارات چند ماه پیش خود اشاره می‌کند و می‌گوید که هنوز با هیچ شرکت دانش‌بنیانی به تفاهم نرسیده‌اند و مراحل کار را پیش نبرده‌اند اما در حال رایزنی با برخی شرکت‌ها هستند. او به دیجیاتو می‌گوید:

«معاونت علمی ریاست جمهوری بستر کار را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند و این آمادگی را دارد تا از این افراد حمایت‌های معنوی به عمل بیاورد. ما قصد سرمایه‌گذاری مالی و تجاری روی این موضوع را نداریم اما همانطور که می‌دانید ارزهای مجازی مقوله جدیدی در دنیا و کشور ما هستند و قوانین و مقررات خاصی دارند که تازه در حال چیده شدن است. ورود به این حوزه برای بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان ریسک‌پذیر است و برخی از آنها حاضر نیستند که خطرات احتمالی ورود به آن را بپذیرند.»

دلیری با تاکید بر همین موضوع و قوانین پیچیده و مجوزهای لازمه برای فرایند تولید رمز ارز، تاکید دارد که معاونت علمی ریاست جمهوری حاضر است تا حمایت‌های لازم در این باره را برای شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهد و این مسیر ناهموار را برای آنها هموار سازد. او می‌گوید آنها امیدوارند با این نوع حمایت بتوانند شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری را مجاب به فعالیت و رشد در این حوزه کنند:

«ما با بانک مرکزی و دیگر نهادها روابط خوبی داریم و بیشتر به قوانین و اصول وارد شدن به این کار تسلط داریم لذا تصور می‌کنیم که کمک و همراهی ما در کنار این افراد و شرکت‌های می‌تواند به تحقق کار آنها تسریع ببخشد و کاری کند که آنها با دستی باز به سوی توسعه ایده‌های خود در زمینه ارز رمزها و حتی تولید یک ارز رمز خاص دست بزنند.»

معاون توسعه مدیریت و جذب توسعه معاونت علمی ریاست جمهور می‌گوید که هنوز با شرکت خاصی در این زمینه‌ها به تفاهم نرسیده‌اند و فعلا در حال تحقیق و توسعه پیرامون قوانین ارز رمزها و صحبت کردن با شرکت‌های مختلف در این زمینه هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.