۰

مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای افتتاح می شود

بازدید 1396

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تهران از راه اندازی «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» به همراه ۱۰ رویداد جدید در عرصه‌ بازی‌های رایانه‌ای خبر داد.

1751490

روح الله عابدینی یگانه افزود: راه اندازی «مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای» در آغازین روزهای سال جدید، زمینه‌ساز رشد و تکوین ظرفیت‌های کشور در بخش فناوری اطلاعات می شود.

دبیر ستاد برگزاری «نخستین دوره‌ مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ» با اشاره به ضرورت اهتمام دستگاه‌های فرهنگی کشور، نخبگان و فعالان امر نظارت و هدایت هدفمند اوقات فراغت گروه‌های سنی جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، افزود: از آنجایی که حوزه‌ عام فرهنگ، ابعاد، مؤلفه‌ها و متغیرهای گوناگونی دارد، لذا می‌توان به هر عرصه‌ای حتی «صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی» از دریچه‌ فرهنگ و هنر نگریست.

عابدینی یگانه گفت: امروزه در عصر شکوفایی فناوری‌های نوین، بازی‌های رایانه‌ای دیگر ابزاری برای سرگرمی و تفریح نیستند، بلکه اکنون به یک «رسانه‌ی فرامدرن» مبدل شده اند. رسانه‌ای جذاب، پرنفوذ، پرمصرف و متکی به تکنولوژهای به روز و نیز به روزرسانی‌های آنلاین که محصولاتش، پا به پای تولیدات و رسانه‌های علمی و فرهنگی، آموزشی و پرورشی رشدی اعجاب انگیز داشته است. لذا راه اندازی این مرکز تخصصی امری ضروری است.

رئیس دفتر شبکه‌های اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سه مبحث «ارتقای سطح آموزش و توجه به توسعه»، «حمایت معنوی از تولید بازی‌های فاخر داخلی» و نیز «انطباق حداکثری و بومی سازی بازی‌های خارجی» با فرهنگ ایرانی اسلامی کشور را از سرفصل‌های راهبردی فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سال آتی برشمرد.

وی سایر اقدامات مرتبط با مبحث بازی‌های رایانه‌ای را این گونه تشریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع و دوره‌های مهارت افزایی تخصصی با مشارکت اساتید مجرب و در موضوعات مرتبطی همچون بازی سازی، اِله‌مان و شخصیت سازی بومی، صدا سازی حرفه ای، انیمیشن سازی، برنامه نویسی، سناریو نویسی، همچنین برپایی همایش های کاربردی با موضوعاتی همچون «بررسی باید‌ها و نباید‌های بازی‌های رایانه ای»،«نحوه مواجهه خانواده ها با موضوع بازی ها»،«ورزش‌های الکترونیک، فرصت‌ها و تهدیدها در جهان و ایران»، «طراحی و تولید بازی‌های متنوع در پلتفرم‌های مختلف» و مواردی از این دست، از جمله اهم اقداماتی است که در سال آینده انجام می شود.

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات تاکید کرد: در کنار پرداختن به موضوع «بازی‌های رایانه‌ای و ورزش‌های الکترونیک» چه به صورت آنلاین و در بستر اینترنت و چه در پلتفرم PC و کنسول و نیز  پلتفرم های اسمارت فونها، برنامه‌های خلاقانه و فعالیت‌های منعطف دیگری از جمله تلاش فرهنگ محور و مشارکت آمیز با سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در مورد طرح های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.