۰

قیمت بیت‌کوین ۱۱ درصد سقوط کرد

بازدید 793

 

قیمت بیت‌کوین بزرگترین رمزارز جهان حدود ۱۱ درصد سقوط کرد و اتریوم نیز دومین رمزارز بزرگ جهان با ۱۵ درصد سقوط به ۱ هزار و ۱۲۶ دلار رسید.روند سقوط و فروش رمزارزها پس از آن صورت گرفت که در چند هفته گذشته شاهد یک روند صعودی عظیم بودیم و درنتیجه این کاهش قیمت احتمالا حاصل برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران است. بیت‌کوین هنوز هم نسبت به ۱۲ ماه قبل خود ۳۴۰ درصد افزایش قیمت داشته و هفته گذشته به بالاترین قیمت خود یعنی ۴۲ هزار دلار رسید.

افزایش قیمت بیت‌کوین طی چند ماه اخیر به چند مساله از جمله سرمایه‌گذاری سازمان‌های مختلف روی بیت کوین باز می گردد.این رمزارز همچنین به عنوان «طلای دیجیتال» یا اموالی برای گریز از تورم شناخته می‌شود. جی‌پی‌مورگان بزرگترین بانک آمریکا در یک تحقیق جدید اعلام کرد که بیت‌کوین در طولانی مدت ممکن است به قیمت ۱۴۶ هزار دلار برسد و به عنوان یک ارز جایگزین با طلا رقابت کند. با این حال استراتژی پردازان این بانک اشاره کرده‌اند که برای رسیدن به این قیمت بیت‌کوین باید ثبات قیمتی بیشتری پیدا کند. بیت‌کوین در حال حاضر به صعود و سقوط شدید قیمت شهرت دارد.

اما منتقدان بیت‌کوین ،از جمله دیوید روزنبرگ، اقتصاددان و استراتژی پرداز موسسه تحقیقی روزنبرگ، این رمزارز را یک حباب می‌دانند.با این حال همه برای این رمزارز افزایش قیمت بلند مدت را پیش‌بینی می‌کنند. هفته گذشته کامات پالیهایتیا از موسسه Social Capital نیز اعلام کرد که بیت‌کوین می‌تواند به بیش از ۱۰۰ هزار دلار برسد.او در مصاحبه با شبکه CNBC العام کرد که «قیمت بیت‌کوین احتمالا به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و سپس ۱۵۰ و پس از آن ۲۰۰ هزار دلار. البته نمی دانم این اتفاق در چه دوره‌ای خواهد افتاد. شاید پنج یا ده سال آینده اما در نهایت این اتفاق رخ خواهد داد.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.