۰

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور : ریل گذاری برای آینده

بازدید 1276

امروز روز بزرگی است برای ما و اکوسیستم دانش‌بنیان کشور. قانون جهش تولید دانش‌بنیان پس از سه سال تلاش همکارانم در معاونت علمی و فناوری در تعامل با مجالس دهم و یازدهم به نتیجه رسید و مصوب شد.
در طی این سال‌ها مشکلات قانونی و نواقص شناسایی شدند و گرچه ما با تمام تلاشمان نتوانستیم تمامی ایده‌ هایمان را در قانون جدید پیاده کنیم ولی به هر حال عملاً نقشه راه ۱۵ سال آینده کشور در حوزه دانش‌بنیانی ریل‌گذاری و به تصویب رسیده است. از دیگر سو این قانون به نوعی قانون تاسیس معاونت علمی و فناوری است حالا معاونت علمی هم بواسطه قوانین متعدد جایگاه قانونی دارد و هم بواسطه عملکردش صاحب اعتبار و مرجعیت معنوی در دستگاه‌های کشور است.
قانون جهش تولید دانش‌بنیان عملاً در سه بخش اصلی خلاصه می شود:
• تقویت ابزارهای حمایت مالی از شرکت‌ها
• توسعه زیرساخت‌ها و رفع موانع تولید
• توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان
برای اجرایی سازی قانون باید ۱۲ آیین نامه و تعدادی دستورالعمل در دولت به تصویب برسد که پیش‌نویس همه آنها برای ارائه در کمیسیون‌های دولت آماده است و پس از ابلاغ توسط ریاست محترم جمهور ارائه خواهد شد و مطمئنم این قانون با پیگیری‌های اجرایی شروع شده توسط دکتر مخبر یکی از افتخارات دولت جناب آقای دکتر رئیسی و مجلس یازدهم خواهد بود و این یادگاری ما برای آیندگان است.
در طی این سه سال بسیاری از همکارانم در معاونت علمی مورد توهین و افترا قرار گرفتند که البته بهای بسیار کوچکی برای این مبارزه بزرگ بود به هر حال این موارد می‌گذرد و به قول معروف روسیاهی به ذغال می‌ماند.
جا دارد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خصوصا در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و صنعت نهایت تشکر را داشته باشم امروز همدلی خوبی بین همه مسئولین بواسطه رهنمودهای رهبری در حوزه دانش بنیان وخلاق بوجود آمده که ثمره تلاش‌های ۸ سال گذشته و اتفاقات اخیر از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم است.
بویژه از ریاست محترم جمهوری و ریاست مجلس و اعضای شورای محترم نگهبان هم نهایت تشکر را دارم که با حمایت‌های خود باعث این اتفاق تاریخی شدند.
مثل همیشه سر خودمان را پائین می‌اندازیم و بدون توجه به مسائل سیاسی وحواشی با تمام توان برای رسیدن به اهدافمان و به پشتوانه قانون جدید استوار قدم برمیداریم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.