۰

روحانی : اگر بخواهی بخشی را دانلود کنی و ساعت‌ها بنشینی، گاهی وقت‌ها آدم خوابش می‌برد.

بازدید 951

رییس جمهور ایران، حسن روحانی امروز در نشستی خبری که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار کرد، در آن به مسایل مهم روز و همچنین اینترنت پرسرعت اشاره‌ای نمود. با برنامه دولت یازدهم برای اینترنت پرسرعت آشنا شویم.

چندی پیش مجوز رسمی نسل سوم و بالاتر اینترنت توسط وزیر ارتباطات به اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول داده شد که کاربران نیز با استفاده از این شبکه‌ها از سرعت و پهنای باند خوبی بهره‌مند شدند. با اعطای رسمی این مجوز یکی از مراجع تقلید کشور آثار زیان‌بار استفاده از اینترنت پرسرعت نسل سوم و بالاتر را بیش از نتایج مفید آن دانست و استفاده از آن را برخلاف موازین شرعی اسلام بیان کرد. بعد از این ماجرا برخی گمانه زنی‌هایی نیز مبنی بر استیضاح وزیر ارتباطات به دلیل اعطای مجوز نسل سوم به اپراتور‌ها شنیده می‌شد که نشست خبری امروز رییس جمهور تا حدودی سوالات کاربران را پاسخ داد.

president

در این مراسم خبرنگار ایسنا با تاکید بر اهمیت علم و دانش اندوزی از دیدگاه رهبر و هیئت دولت، سوالی در خصوص نیاز دانشجویان و محققان به اینترنت پر سرعت بیان کرد و دلیل مخالفت با اینترنت پر سرعت را جویا شد. روحانی در پاسخ به این سوال ابتدا به پیشرفت جایگاه علمی کشور از مقام هفدهم به مقام پانزدهم اشاره کرد و یکی از راه‌های پیشرفت علمی کشور را اینترنت پرسرعت دانست، وی در ادامه سخنان خود گفت که تصمیم دولت بر افزایش پهنای باند است.
همچنین طبق گفته روحانی، یکی از تصمیمات دولت ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که قدم‌های نخست آن برداشته شده و در صورت ارایه کامل این شبکه، سرعتی بسیار بیشتر از اینترنت فعلی خواهد داشت.

اگر بخواهی بخشی را دانلود کنی و ساعت‌ها بنشینی، گاهی وقت‌ها آدم خوابش می‌برد.

معاون اول رییس جمهور نیز امروز تسهیل دسترسی به اینترنت و افزایش پهنای باند را الزام توسعه کشور دانسته بود.با وجود این تفاسیر شما تا چه میزان از وضعیت اینترنت کشور راضی هستید و روند پیشرفت آن را چگونه می‌بینید؟ آیا از نسل سوم و چهارم همراه اول و ایرانسل استفاده می‌کنید؟ رضایت شما از اینترنت این دو اپراتور بیشتر است یا رایتل؟

به هر حال قدم‌های جدی و موثری در زمینه اینترنت کشور برداشته شده است و اپراتور‌ها نیز سعی دارن هرچه سریعتر پوشش نسل سوم و چهارم را در سراسر کشور ایجاد کنند. امیدواریم که به‌زودی شاهد بهبود و پیشرفت چشمگیری در زمینه اینترنت کشور باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.